Vosje in de late avondzon.......

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Vosje in de late avondzon.......

Bericht door mike » wo jul 01 2009 7:49 pm

Hoi Ree,

Kijk dat geeft nog eens een voldoening lijkt me. Te klein of niet, je hebt het vosje er toch maar mooi eventjes opstaan.
Schrok het vosje van je sluitergeluiden, of maakte je zelf iets te veel lawaai :D

Verder mooi om naar te kijken, in een mooie natuurlijke omgeving.

Gr. Michel

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo jul 01 2009 7:58 pm

@Michel-> Alles bij elkaar duurde onze ontmoeting maar zo'n 30 sec denk ik. Ik zag hem, stopte (was op de fiets) schoot een paar platen, klapte de standaard van de fiets uit en toen kon ik nog net zijn sprint weg vastleggen. Daarna hoorde ik de vogels nog steeds schreeuwen achter de duintop en dus ben ik blijven wachten.. je weet ut niet... en ja hoor nog ff met zijn koppie boven de duintoppen uit (laatste foto) en toen was ie echt weg.
Of hij schrok van het sluitergeluid of lawaai? Ik denk omdat hij me zag... wie schrikt daar niet van ;-)
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » wo jul 01 2009 11:18 pm

Ik zeg " hebbes " die kip :lol:
Blijft toch leuk om zo'n foto's te scoren, of niet dan. :D
Geniet er maar met volle teugen van !!!

vrgr
Tiny

AEL
Forumlid
Forumlid

Bericht door AEL » do sep 24 2009 11:19 pm

Ben eigenlijk best nieuwsgierig naar een crop van die vossekop! Lijkt me erg gaaf, het contrast van die (gele?) ogen op de rode vacht.

Groet,
Arjan
D700 - AF-S 24-70 mm/F 2,8 G ED - AF-S 70-200mm f/2.8G ED VR II

Weef

Bericht door Weef » vr sep 25 2009 8:03 am

Gewoon erg mooi!

Gezien de omstandigheden nog mooi vastgelegd!

Nikon Haak

Bericht door Nikon Haak » vr sep 25 2009 10:01 am

Prachtige serie! Ik vind juist het tafereel wat zich afspeelt in dat 'open landschap' heel mooi ondanks dat dit -zoals je zelf aangeeft- mede tot stand is gekomen door de beperkingen op dat moment en de keuzes die je moet maken.

Het doet me een beetje denken aan de siamese kat die mijn ouders vroeger hadden. Die liep vroeger als een ware seriemoordenaar rond op de camping waar we stonden. Konijnen, mollen, ratten, gevogelte en zelfs een keer een hermelijn stonden dagelijks op het menu. Maar voor eksters had die een groot respect. Als zo'n beest begon te krijsen en fladderen vloog de kat met grote spoed de caravan in. Deze vos zal wel geen caravan tot zijn beschikking hebben maar hij kiest wel eieren voor zijn geld.

Ruudje

Bericht door Ruudje » vr sep 25 2009 10:19 am

schitterend!

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » vr sep 25 2009 11:44 am

M.Oorthuis schreef:Tsja, vind ze eerlijk gezegd niet zo boeiend, het gaat om het vosje, maar is in het beeld eigenlijk te klein en te ver weg om echt een duidelijk onderwerp te zijn. Ik zie teveel gras. Kleuren vind ik ook iets te rood/oranje, ook al was dit zo, soms is een aanpassing iets beter dan de realiteit.

En dat kader, tsja ....
Zo Martijn, Ben toch wel erg benieuwd. Vind je het moeilijk om een leuke reactie je strot uit te krijgen? Je hebt echt heel erg vaak botte kritiek op een ander zijn foto`s.

Ree, leuke serie. Ik vind de realiteit mooier dan het zelf iets mooier te maken. En in de natuur hebben wij het niet voor het zeggen, soms moet je roeien met de riemen die je heb.
Vind dat je heel erg geboft hebt, ik zie in Hoek van Holland ook weleens een vos, en dan heb ik of de camera niet bij me of de vos is al heel snel gevlogen. Bij ons in het Schollebos en het Hitlandbos moet ook een vos zitten, heb hem in het Hitland weleens weg zien lopen, in het Schollebos heb ik hem persoonlijk nog nooit gezien, maar hoorde het van anderen.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr sep 25 2009 12:45 pm

Mooi hoor ree.
Leuk dat je zoiets op je pad tegenkomt.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » vr sep 25 2009 8:29 pm

foto technisch heeft martijn wel gelijk natuurlijk , maar de foto`s laten wel een heel verhaal zien
van wat je meemaakt op zo`n moment en dat is ook wat waard.

groet ruud

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » vr sep 25 2009 10:15 pm

ruud schreef:foto technisch heeft martijn wel gelijk natuurlijk , maar de foto`s laten wel een heel verhaal zien
van wat je meemaakt op zo`n moment en dat is ook wat waard.

groet ruud
Tja wat is gelijk hebben Ruud, tuurlijk staat er veel omheen en is het onderwerp klein.. maar het verhaal is mijns inziens belangrijk hier en de foto's laten dat duidelijk zien.
Er is in de natuur niet zoiets als een persvak of een dagindeling zoals met koninginnedag, of bij cityracing dus dan ben je wat beperkter in je mogelijkheden.
Ik heb van Martijn hier nog nooit natuuropnames gezien (correct me if I'm wrong) dus misschien kent hij de omstandigheden niet en tja als je je dan niet in de momenten en het unieke daarvan in kan leven moetje terugvallen op een mening die alleen op techniek gebasseerd is. En mijns inziens is dat niet het enige dat telt bij een opname of serie.

Nou genoeg over Martijn's reactie wat mij betreft, of Martijn moet zelf nog even willen reageren, terug naar de foto's....

@AEL-> Bij een crop van alleen de kop gaat de kwaliteit wat mij betreft zover achteruit dat ik dat niet post....

@Nikon Haak-> Mooi verhaal van die Siamese kat... gaven jullie dat beest niks te eten of sow? ;-)
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Weef

Bericht door Weef » za sep 26 2009 6:35 am

Zijn alleen technisch perfecte foto's gelukt?

Flauwekul....

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za sep 26 2009 1:08 pm

Weef schreef:Zijn alleen technisch perfecte foto's gelukt?

Flauwekul....
Ben ik het het helemaal me eens.
Als de TS om een technische opmerking had willen vragen had hij deze serie wel in het topic beoordeling geplaatst.
Het gaat hier gewoon om "het moment" wat de TS graag met ons wil delen

:arrow: Back on-toppic-> erg leuke serie zo :!: :!: Dit is echt geluk hebben.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

pbreev

Bericht door pbreev » za sep 26 2009 5:47 pm

Weef schreef:Zijn alleen technisch perfecte foto's gelukt?

Flauwekul....
Hear Hear !!

Zo als de fransen zeggen ... :lol:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”