foto nummering

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
bartmanz72

foto nummering

Bericht door bartmanz72 » zo sep 20 2009 3:36 pm

Ik heb een vraag, ik heb sinds kort een d90, super toestel, maar als ik een serie foto's heb gemaakt en ik deze op de computer zet gaat het goed...

Als ik de sd kaart dan weer in de camera plaats en weer een serie maak en deze dan weer ga opslaan op de computer krijg ik steeds de mededeling dat het foto nummer al bestaat..... dsc00001 maakt hij dan dsc00001(2) van...lastig als je iets wilt terug zoeken.

In de handleiding staat een verhaal over opeenvolgende nummering...deze heb ik op AAN gezet, maar het probleem is er nog....
Mijn vorige camera nummerde gewoon door.

Ik hoop dat jullie het verhaal snappen....
iemand een oplossing???

grtz, Bart

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: foto nummering

Bericht door gijs sandberg » zo sep 20 2009 3:53 pm

Beste Bart,

Welkom op dit forum.

Wat je waarschijnlijk dwars zit is dat je alle foto's in 1 map wilt plaatsen.
Dat geeft altijd problemen.
Mijn advies: gebruik Nikon Transfer software, gratis!
Daarin kan je gemakkelijk definieren waar en onder welke naam je foto's wilt opslaan.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op zo sep 20 2009 9:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo sep 20 2009 4:07 pm

gijs sandberg schreef: Wat je waarschijnlijk dwarszit is dat je alle foto's in 1 map wilt plaatsen.
Met doorgenummerde foto's zou dat juist geen probleem hoeven te zijn.

@Bart
Controleer of de foto's ook daadwerkelijk worden doorgenummerd. Niet door op de PC te kijken, maar naar de nummering van de foto's via het menu van de LCD monitor van je camera. Wordt het daar wel doorgenummerd?
Zo ja, ligt het probleem niet bij je camera maar wellicht bij de instellingen van de software die je gebruikt om bestanden over te zetten.
Vriendelijke groet, Léon Obers

bartmanz72

Bericht door bartmanz72 » za sep 26 2009 2:03 pm

Heeey

Kreeg dit antwoord op mijn vraag over het doornummeren via mijn hyves :
Nu je de doortel functie hebt aangezet, is je toestel ook weer bij 1 begonnen. Tot het moment dat je je oude foto's hebt "ingehaald" blijf je dat dus houden. En zelfs dan ben je er nog niet helemaal vanaf, aangezien je na foto 9999 weer bij 1 begint.

Dit lijkt idd te kloppen bij mij

grtz, Bart

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”