Help! gevallen....
Help! gevallen....
Hallo,
Mijn camera (d60) is net gevallen. Nu geeft hij aan: Err druk op de ontspanknop. Wanneer je dat hebt gedaan en je kijkt bij het resultaat, krijg je een halve foto te zien. Is dit zorgwekkend, of kan ik dit gewoon bij Konijnenberg laten maken.
Groet David
Mijn camera (d60) is net gevallen. Nu geeft hij aan: Err druk op de ontspanknop. Wanneer je dat hebt gedaan en je kijkt bij het resultaat, krijg je een halve foto te zien. Is dit zorgwekkend, of kan ik dit gewoon bij Konijnenberg laten maken.
Groet David
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Help! gevallen....
Hoe is het toestel gevallen, op de lens, op de body?
Kun je het objectief nog gewoon van de body afhalen?
Kun je het objectief nog gewoon van de body afhalen?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
-
- Forumlid
Vervelend!
Nog garantie? dan naar Konijn.
Geen garantie? Dan zou ik direct naar Beverwijk gaan.
sterkte,
groet,
Marten
EDIT: bij valschade geen garantie
sterkte,
groet,
Marten
EDIT: bij valschade geen garantie
Laatst gewijzigd door Marten op za sep 26 2009 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij is gevallen op het objectief. Die alleen heeft een klein deukje, want als ik het andere objectief erop zet geeft hij(of zij) nog hetzelfde aan. En ik had nog 4 jaar garantie van Konijn. Maar daar stond in dat het niet gold bij onoordeelkundig gebruik.
Laatst gewijzigd door Daviddvd op za sep 26 2009 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nou, lijkt me niet best. Konijnenberg zal de camera niet zelf nakijken maar doorsturen naar Nikon Service Beverwijk.
Laat eerst een prijsopgave doen, en het is daarbij te bezien of een reparatie dan wel de moeite waard is gezien wellicht de niet geringe reparatiekosten.
@Marten
Garantie dekt geen valschade.
Laat eerst een prijsopgave doen, en het is daarbij te bezien of een reparatie dan wel de moeite waard is gezien wellicht de niet geringe reparatiekosten.
@Marten
Vriendelijke groet, Léon Obers
vallen en garantie gaan niet samen. normaal gesproken gaat een winkel eerst op zoek naar deuken en krassen en als ze die vinden is het al gauw rekening-man.Marten schreef:Vervelend!
ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
Er zitten geen krassen op.(Wonderbaarlijk genoeg) Alleen mijn 60 micro heeft een deukje. Aan de camera zie je het verder niet. Zou het dan nog lukken/kunnen?
- Cees
- Forumlid
Proberen kun je altijd. Ik vrees echter dat je toch vrij snel met de b***en bloot zult moeten.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Tja, lullig. Echter, mijn moeder had een cameraatje van canon waar iemand een glas bier overheen gegooid had. Zij canon gebeld en eerlijk het verhaal verteld. 'Ach,' zegt de telefoniste, 'stuur hem maar gewoon in, wie weet maken ze hem nog gewoon in de garantie. Zo gezegd zo gedaan. Gratis gerepareerd. Je moet volgens mij wel een enorme oetl*l van een monteur zijn wil je niet zien dat de camera een plens bier te verwerken heeft gehad, dus dat is gewoon coulance. Nu horen we van Nikon dergelijke verhalen niet vaak. Wel zien wel wel eens mensen die de camera "echt niet haddden laten vallen", maar wel van Nikon te horen krijgen dat hun camera door val-/stootschade kapot is gegaan.
Feit: een gebruikte, goed werkende D60 is al nauwelijks meer iets waard (als je er 200 euro voor krijgt ben je denk ik spekkoper). Als er gerepareerd moet worden ben je die 200 euro zo kwijt, zoniet meer. Alleen de onderzoekskosten zullen al 50-75 euro bedragen vermoed ik.
Feit2: betalen voor 5 jaar garantie op zo'n produkt is weggegooid geld. De techniek heeft de D60 nu alweer ingehaald.
Feit: een gebruikte, goed werkende D60 is al nauwelijks meer iets waard (als je er 200 euro voor krijgt ben je denk ik spekkoper). Als er gerepareerd moet worden ben je die 200 euro zo kwijt, zoniet meer. Alleen de onderzoekskosten zullen al 50-75 euro bedragen vermoed ik.
Feit2: betalen voor 5 jaar garantie op zo'n produkt is weggegooid geld. De techniek heeft de D60 nu alweer ingehaald.
- Léon Obers
- Forumlid
Ik denk het niet. Bij een plastic camera die gevallen is zie je aan de buitenkant bijna nooit schade. Gebreken zullen echter des te meer bij de onderdelen in de camera naar voren komen, waarvan bekend is dat die alleen door "plet" en valschade kan ontstaan.Daviddvd schreef:Er zitten geen krassen op.(Wonderbaarlijk genoeg) Alleen mijn 60 micro heeft een deukje. Aan de camera zie je het verder niet. Zou het dan nog lukken/kunnen?
Het resultaat van een halve belichting wijst in de richting van problemen met spiegel en/of sluiter.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op za sep 26 2009 4:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Dat van die garantie kwamen wij later ook achter, dat het weggegooit geld was
-
- Forumlid
Nee dat is waar, ik vergis me.Léon Obers schreef:..@Marten
Dat komt omdat ik tegelijk dacht aan mijn verzekering die dit wel vergoedt.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik meen dat het een vast bedrag is van 35 Euro. Maar je kan altijd besluiten afstand te doen van het object. Je krijgt het dan niet terug, maar bent ook geen geld verschuldigd.joepert schreef:Alleen de onderzoekskosten zullen al 50-75 euro bedragen vermoed ik.
Da's nog best schappelijk. Voor dat bedrag zou ik 'm wel naar Beverwijk brengen/sturen.