slinger schreef:Links en rechts wordt de Tamron 17-50 2.8D aangeprezen. Op mijn D 80 heb ik veel storingen met dit objectief: de sluiter weigert en ik heb begrepen op dit forum dat er meer mensen met dit probleem te maken hebben. Het is zeer frustrerend wanneer een camera weigert, in dit geval vanwege de mismatch tussen camera en objectief.
Hallo Slinger, ik heb dan een Tamron 17-50mm 2.8 van het eerste uur, mijn beide dochters hebben de Tamron met ingebouwde motor, zo ook mijn broer een vriendin van ons een vriend van mij en een medeforumlid uit Ede (heeft intussen een FF).
Maar geen van alles hebben problemen met de Tamron 17-50mm 2.8.
Misschien was het een kwestie van contactjes schoonmaken en de kwestie zou opgelost kunnen zijn.
De meeste personen die ik genoemd heb, hebben de tamron op een D80 en weer anderen op de D90.
Maar het objectief presteerd uitstekent.
Zo kan ik je legio voorbeelden geven over de dure Nikkor objectieven die van alles laten afweten.
Maar daarom zijn alle Nikkor objectieven niet slecht, zo ook met Tamron.
Het voordeel van de Tamron is 3x zo voordelig als de Nikkor tegenhanger, stuk lichter en zelfs nog scherper.
Wat wil je dan nog meer
O ja op dit forum ben ik nog geen mensen tegengekomen die dit probleem hadden, dus hoe kom je hierbij?
Groetjes George