Paardjes op ochtendwandeling

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Axelred

Paardjes op ochtendwandeling

Bericht door Axelred » zo sep 27 2009 6:30 pm

Vanmorgen in de ochtendmist. De lage zon zorgde voor bijzondere kleuren, vond ik. D40 + 105mm Ai-s. Dus : manuele focus en ook belichting.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
groetjes, axel

Ree
Forumlid
Forumlid

Re: Paardjes op ochtendwandeling

Bericht door Ree » zo sep 27 2009 8:14 pm

Volgens je topictitel is het onderwerp van je foto's de paardjes.
Bij foto 1 en 2 zijn die onderwerpen wel erg klein waardoor de foto's niet zo interessant zijn.
Bij foto twee zit er een blaadje voor het paardje.. die had je kunnen voorkomen...
bij foto 3 het onderwerp wel groter in beeld maar nu valt het licht op de nek en niet op het hoofd.. da's wel jammer.... snorharen zijn wel lekker belicht.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo sep 27 2009 8:33 pm

Zet de tijd even goed in je toestel, Axel, ook hier lijkt het alsof de foto's vanmiddag gemaakt zijn.
Verder vind ik je serie van gisteren, zeker nr. 3, sterker.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Axelred

Bericht door Axelred » ma sep 28 2009 9:51 am

ik zal mijn toestel eens goed bekijken en datum en tijd juist zetten.
Alvast bedankt voor de opbouwende commentaren, als beginneling is het belangrijk goed te luisteren naar de "oude" rotten in het vak, daar leer je het meeste van. Persoonlijk vind ik de andere serie ook beter, vooral idd de derde. Maar de ochtendgloed op het bruine vel van het derde paard vond ik toch ook iets hebben. Dat het licht zijdelings op het hoofd van het paard viel vond ik niet zo erg, maar daarover verschillen de meningen blijkbaar. Groeten, Axel

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » di sep 29 2009 4:14 pm

Axelred schreef: Maar de ochtendgloed op het bruine vel van het derde paard vond ik toch ook iets hebben. Dat het licht zijdelings op het hoofd van het paard viel vond ik niet zo erg, maar daarover verschillen de meningen blijkbaar. Groeten, Axel
Ree heeft gelijk wat betreft de belichting van het hoofd,als je even had gewacht tot het machtige hoofd in de zon zou draaien had je een nog betere compositie bewerkstelligd,(ik denk aan scherpstelling op de ogen) plus zijn oren mogen ook wel te zien zijn. Maar als jij hier tevreden mee ben is het oké.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Axelred

Bericht door Axelred » di sep 29 2009 7:46 pm

Neen het kan inderdaad beter. Het zijn die details die het verschil maken. groeten, axel

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”