hallo Patrick ben pas weer begonnen met fotografie en was nog aan het twijfelen.
Daar wij een fretten opvang hebben zagen we het verschil de fret stampt van de bunzing af en zijn huisdieren.
bij die andere twijfelen we nog een hermelijn of een wezel.
zal een foto op het forum zetten van een van de opvang fretten.
Een hermelijn ( of toch iets anders ) in de polder ?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Een hermelijn in de polder
hoi werner ,
die andere is een hermelijn daar de wezel een stuk kleiner is die ik ook nog
heb gefotografeerd afgelopen week.
vond de kleur al afwijken maar het kwartje viel niet .
groet ruud
die andere is een hermelijn daar de wezel een stuk kleiner is die ik ook nog
heb gefotografeerd afgelopen week.
vond de kleur al afwijken maar het kwartje viel niet .
groet ruud
desondanks leuke serie en goed gezien.
doe mij de laatste foto maar
Arend
doe mij de laatste foto maar
Arend
- Schoonderbeek
- Forumlid
Hallo iedereen, ik twijfelde al wat het nou precies was voor een diertje, maar dan maken we er een bunzing van, ook geen probleem
Ze lijken ook allemaal zo op elkaar.

Ze lijken ook allemaal zo op elkaar.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Een hermelijn ( Is toch een Bunzing ) in de polder
Een bunzing heeft volgens mij altijd een witte kop, of iig een witte snuit en witte oor-randen. Het beestje in kwestie heeft geen witte buik, dus een wezel is het ook niet.
Dus zou het toch een steenmarter (witte keelvlek)of hermelijn zijn?
Voor de rest, onwijs leuke foto's en grappig dat hij of zij zo nieuwsgierig is!
Michael
Dus zou het toch een steenmarter (witte keelvlek)of hermelijn zijn?
Voor de rest, onwijs leuke foto's en grappig dat hij of zij zo nieuwsgierig is!
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
Re: Een hermelijn ( Is toch een Bunzing ) in de polder
"de fret stampt van de bunzing af"
Ik dacht dat Stampertje een konijn was...
Maar alle gekheid op een stokje, het is in ieder geval een marterachtige. Steenmarter of Boommarter, hoewel die lichter zijn aan de onderkant. Zou het een nerts kunnen zijn, ontsnapt of door het "dierbevrijdingsfront" bevrijd uit de gevangenis van een nertsenfarm? Een bunzing heeft volgens mij een bredere, stompere kop.
E.M. de Klerk
Ik dacht dat Stampertje een konijn was...
Maar alle gekheid op een stokje, het is in ieder geval een marterachtige. Steenmarter of Boommarter, hoewel die lichter zijn aan de onderkant. Zou het een nerts kunnen zijn, ontsnapt of door het "dierbevrijdingsfront" bevrijd uit de gevangenis van een nertsenfarm? Een bunzing heeft volgens mij een bredere, stompere kop.
E.M. de Klerk
- Schoonderbeek
- Forumlid
Re: Een hermelijn ( of toch iets anders ) in de polder ?
Ik weet het nu zeker, het is een nerts. Ik heb het opgezocht op Google met een vergelijkbare foto.
Hier wat info:
De Nerts is een marter en familie van de Otter en de Bunzing.. Er zijn twee soorten Nertsen en dat is de Europese en de Amerikaanse. De Europese komt vrijwel alleen voor in Oost Europa en Rusland en is veel kleiner dan de Amerikaanse Nerts die voorkomt in zowat heel Noord Amerika tot aan Mexico. Als er over een Nerts gesproken wordt gaat het vrijwel altijd over de Amerikaanse, die in ook voor zijn pels gefokt wordt in de farms.
In de natuur is de Nerts altijd licht tot donkerbruin gekleurd, met onder de kin een witte vlek, die ook alle gefokte kleurslagen hebben.
Een Nerts leeft in de natuur alleen en heeft een eigen territorium, dat wel 1 tot wel 5 vierkante kilometers kan bestrijken en dat hangt af van de hoeveelheid beschikbaar voedsel. Nertsen leven altijd in de buurt van water en gaan daar ook nooit ver vanaf. Dus de grootste kans om eens een wilde Nerts te zien is langs de oevers van rivieren of meren en dan vooral op die plaatsen waar veel begroeiing is. Een Nerts is altijd zowel overdag als bij nacht druk in de weer, met vissen, zwemmen, jagen of spelen.
Blijkbaar is de nerts dus ook een marter
weer wat geleerd, maar het gaat om de foto's 
Hier wat info:
De Nerts is een marter en familie van de Otter en de Bunzing.. Er zijn twee soorten Nertsen en dat is de Europese en de Amerikaanse. De Europese komt vrijwel alleen voor in Oost Europa en Rusland en is veel kleiner dan de Amerikaanse Nerts die voorkomt in zowat heel Noord Amerika tot aan Mexico. Als er over een Nerts gesproken wordt gaat het vrijwel altijd over de Amerikaanse, die in ook voor zijn pels gefokt wordt in de farms.
In de natuur is de Nerts altijd licht tot donkerbruin gekleurd, met onder de kin een witte vlek, die ook alle gefokte kleurslagen hebben.
Een Nerts leeft in de natuur alleen en heeft een eigen territorium, dat wel 1 tot wel 5 vierkante kilometers kan bestrijken en dat hangt af van de hoeveelheid beschikbaar voedsel. Nertsen leven altijd in de buurt van water en gaan daar ook nooit ver vanaf. Dus de grootste kans om eens een wilde Nerts te zien is langs de oevers van rivieren of meren en dan vooral op die plaatsen waar veel begroeiing is. Een Nerts is altijd zowel overdag als bij nacht druk in de weer, met vissen, zwemmen, jagen of spelen.
Blijkbaar is de nerts dus ook een marter

Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk