Harddisk probleem
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Harddisk probleem
Ik zet het maar even hier neer, omdat ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Situatie: Nieuwe , grotere harddisk in de PC van mijn dochter gehangen. Andere was vol.
Oude schijf in een andere PC gedaan om bestanden uit te lezen en evt. op CD te branden, helaas pindakaas, HD is niet meer uit te lezen!
Wat nu? Er staat een heleboel schoolwerk op wat ze wellicht nog nodig heeft.
Wie geeft raad?
Situatie: Nieuwe , grotere harddisk in de PC van mijn dochter gehangen. Andere was vol.
Oude schijf in een andere PC gedaan om bestanden uit te lezen en evt. op CD te branden, helaas pindakaas, HD is niet meer uit te lezen!
Wie geeft raad?
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Harddisk probleem
HD terugplaatsen en vervolgens eerst backup maken op losse harde schijf? Succes Riemke!
- pietje-nukem
- Forumlid
Kan het te maken hebben met "jumpers" die anders moeten gezet worden (master/slave)?
Nou, van mij ook de groeten
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Als het nog om oude IDE harde schijven gaat kan het ook nog afhankelijk zijn van een bepaalde stand van de jumper als combinatie met "cable select". Waarbij de harddisk als master of slave wordt gezien afhankelijk van de plaats waar de harddisk aan de twee stekkers in een lintkabel hangt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- pietje-nukem
- Forumlid
Iets betere uitleg van mijn antwoord.Léon Obers schreef:Als het nog om oude IDE harde schijven gaat kan het ook nog afhankelijk zijn van een bepaalde stand van de jumper als combinatie met "cable select". Waarbij de harddisk als master of slave wordt gezien afhankelijk van de plaats waar de harddisk aan de twee stekkers in een lintkabel hangt.
Vaak staat op de harddisk zelf een tekening hoe de jumpers te plaatsen.
Kan ook zijn dat de kabel niet helemaal "goed' zit
Laatst gewijzigd door pietje-nukem op do sep 10 2009 8:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, van mij ook de groeten
Of, als je een andere windows versie gebruikt (ik ga ervanuit dat je een windows pc hebt), kan het ook zo zijn dat de HD NTFS geformateerd is, terwijl een oude windows alleen een FAT 32 geformateerde schijf kan lezen.
welke besturingssytemen staan er op de beide computers?
Ziet de bios van de PC de schijf wel?
welke besturingssytemen staan er op de beide computers?
Ziet de bios van de PC de schijf wel?
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Doosje kopen waarin je de oude HD kunt opbergen en gebruiken als externe HD. Werkt uitstekend, kost ca. twee tientjes.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Een moeder die de computerproblemen van haar kind moet oplossen; da's weer eens wat anders
.
Vind het een beetje een ondoordachte actie: ik zou eerst een back up hebben gemaakt op een extern medium en dan pas aan het sleutelen zijn gegaan.
Maar goed da's achteraf gepraak. Ik zou inderdaad maar weer de HD terughangen op z'n oude plek. Kijken wat-ie doet. Anders even naar een computerwinkeltje brengen. Trekken ze 'm zo leeg.

Vind het een beetje een ondoordachte actie: ik zou eerst een back up hebben gemaakt op een extern medium en dan pas aan het sleutelen zijn gegaan.
Maar goed da's achteraf gepraak. Ik zou inderdaad maar weer de HD terughangen op z'n oude plek. Kijken wat-ie doet. Anders even naar een computerwinkeltje brengen. Trekken ze 'm zo leeg.
Wat meer informatie is wel gewenst, zoals
harddisk: type IDE (PATA) of SATA, grootte, power aansluiting type MOLEX of anders
besturingssysteem: windows? welke versie?
bios: type en versie
andere randapparatuur aanwezig in pc zoals dvd/cd speler
Anders valt er helaas weinig over te zeggen.
harddisk: type IDE (PATA) of SATA, grootte, power aansluiting type MOLEX of anders
besturingssysteem: windows? welke versie?
bios: type en versie
andere randapparatuur aanwezig in pc zoals dvd/cd speler
Anders valt er helaas weinig over te zeggen.
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
Riemke, ik ben wel bereid je even een usb behuizing te lenen waar de harddisk dan in kan. Je kan deze via usb aan de computer hangen en dan uitlezen.Riemke schreef:Ik zet het maar even hier neer, omdat ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Wie geeft raad?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
heel veel antwoorden hier gegeven. Nog hulp nodig. Topic starten en niet meer reageren of doet je pc het nu helemaal niet meer
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
We hebben al een heleboel van bovenstaande tips geprobeerd, maar helaas nog niet met het gewenste resultaat.
Gewonnen geven we ons echter nog niet. Het moet gewoon lukken.
Ik heb inmiddels ook hulp aangeboden gekregen van de systeembeheerder van de school waar ik werkzaam ben.
Gewonnen geven we ons echter nog niet. Het moet gewoon lukken.
Ik heb inmiddels ook hulp aangeboden gekregen van de systeembeheerder van de school waar ik werkzaam ben.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.