Nikkon 300/4.0 D Af-S IF ED NL
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikkon 300/4.0 D Af-S IF ED NL
Beste Remco,
Objectieven worden vaak in series/batches gemaakt, sommige objectieven zijn geen harlopers en worden pas weer geproduceerd als er redelijke vraag is.
Ik heb in een grijs verleden wel eens zes maanden op een filter moeten wachten.
Wees blij, jij hebt een exemplaar en zo te lezen tot tevredenheid.
Ik kan me indenken dat velen kiezen voor de 70-300 zoomels en de mindere lichtsterkte voor lief nemen.
Groeten, GIjs
Objectieven worden vaak in series/batches gemaakt, sommige objectieven zijn geen harlopers en worden pas weer geproduceerd als er redelijke vraag is.
Ik heb in een grijs verleden wel eens zes maanden op een filter moeten wachten.
Wees blij, jij hebt een exemplaar en zo te lezen tot tevredenheid.
Ik kan me indenken dat velen kiezen voor de 70-300 zoomels en de mindere lichtsterkte voor lief nemen.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hoi allemaal,
Ik ga binnenkort ook een 300 f4 kopen maar vroeg me af of Nikon ondertussen nog niks heeft gedaan aan die slechte statiefgondel? Anders zal ik voor de Kirk van 130,- moeten gaan ben ik bang.
Ergens hoop ik nog op een 300 f/4 VR komende oktober, die dan mogelijk samen met de D3s uitkomt.
Groeten Luuk
Ik ga binnenkort ook een 300 f4 kopen maar vroeg me af of Nikon ondertussen nog niks heeft gedaan aan die slechte statiefgondel? Anders zal ik voor de Kirk van 130,- moeten gaan ben ik bang.
Ergens hoop ik nog op een 300 f/4 VR komende oktober, die dan mogelijk samen met de D3s uitkomt.
Groeten Luuk
De statiefgondel heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ik kan alleen zeggen dat hij best stevig aanvoelt. De schijn is dus in ieder geval goed. Maar hoe hij het doet op een statief, dat moet ik nog uitproberen.Lucas86 schreef:Hoi allemaal,
Groeten Luuk
Bjørn Rørslett heeft een oplossing voor het probleem, herinner ik mij. (Zie hier.)
Ik heb overigens geprobeerd om de statiefgondel eraf te halen. Hij heette in de handleiding immers 'detachable'. Ik dacht: dat lijkt mij wat handiger met uit de hand fotograferen. Maar het losmaken lukte mij niet, dus heb ik hem maar weer in de standaard positie terug gezet.
De Nikon AF-S 300mm f/4G VR staat in deze lijst voor het derde kwartaal volgend jaar. Maar ik kan geen garanties geven over de betrouwbaarheid van deze lijst. Dat blijkt al bij wat er bij augustus 2009 staat. Dus: eerst zien, dan geloven.
Bedankt voor je antwoord. Ik had dat lijstje ook al gezien maar heb ondertussen vernomen dat die nep blijkt te zijn.. helaas. Ik wacht even op de introductie van de D3s. Die geruchten worden steeds serieuzer. Neem aan dat Nikon er wel een paar lenzen bij gaat gooien, misschien nog wel een SB-700.
Gr. Luuk
Gr. Luuk
hoi,Remco H schreef:Lucas86 schreef:
Ik heb overigens geprobeerd om de statiefgondel eraf te halen. Hij heette in de handleiding immers 'detachable'. Ik dacht: dat lijkt mij wat handiger met uit de hand fotograferen. Maar het losmaken lukte mij niet, dus heb ik hem maar weer in de standaard positie terug gezet.
je moet zorgen dat je de statiefgondel kan bewegen, dus schoef losdraaien. als je hem kan draaien/bewegen dan draai je hem een stuk om zodat de uitsparingen over een stuk of vier bouten heen kan worden geschoven en schuif hem dan richting lensvating hem eraf.
ik heb zins kort ook de kirk gondel, maar die heb ik alleen aangeschaft zodat ik niet een extra koppelingsplaat voor mijn statief hoef te monteren. er zit een in verwerkt. (moet je wel dat type koppelings plaat hebben).
groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Ik heb de 300/4.0 Af-S IF ED NL sinds begin dit jaar met een 1.7 t.c. (ook van Nikon) om daarmee een maximaal bereik van 500 mm te hebben. In het voorjaar heb ik veel weidevogels in vlucht gefotografeerd, zonder overigens de converter gebruiken. Zonder de t.c. werkt de AF heel snel, maar met de t.c. wordt dat een heel stuk minder. De 1.7 gebruik daarom alleen nog als ik ondersteuning heb voor de lens, hetzij vanuit de auto of door een statief te gebruiken. Over de lens ben ik erg goed te spreken en uiteraard heb ik dus niet in het minst spijt van deze aankoop....integendeel, het is van al mijn objectieven/lenzen (5) de door mij meest gewaardeerde lens......
Misschien dat hij binnenkort wordt vervangen door een nieuw type met VR? 

Ik weet toevallig iemand die zijn 300mm af-s f 4.0 met kirk statief gondel wilt verkopen
groetjes
Blackmax
groetjes
Blackmax
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Stuur elkaar eens een PB. Reclame maken hoort hier niet...vulture schreef:En wat is de vraagprijs of het email adres van de verkoper?Blackmax schreef:Ik weet toevallig iemand die zijn 300mm af-s f 4.0 met kirk statief gondel wilt verkopen

Waar vind ik dat verzameldraadje?Patrick schreef:De meeste mensen zetten dit soort zaken in het verzameldraadje waarin ze hun aankopen melden. Dat is natuurlijk niet verplicht.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
A.Translator schreef:Waar vind ik dat verzameldraadje?Patrick schreef:De meeste mensen zetten dit soort zaken in het verzameldraadje waarin ze hun aankopen melden. Dat is natuurlijk niet verplicht.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =37&t=8452
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Bedankt, Cees!Cees Laarman schreef:A.Translator schreef:Waar vind ik dat verzameldraadje?Patrick schreef:De meeste mensen zetten dit soort zaken in het verzameldraadje waarin ze hun aankopen melden. Dat is natuurlijk niet verplicht.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... =37&t=8452
Is er hier iemand op het forum, die deze lens gebruikt voor auto/motorsport?
En is er al iets meer bekent over deze lens met vr?(ik ben net nieuw hier,en zoek en vervanger voor de Pentax DA*60-250mm)
Sta namelijk op het punt een D300s met 1 deze 2 lenzen aan te schaffen, maar zit nog te twijfelen met de Sigma 100-300mm F4 HSM.
gr Johan
En is er al iets meer bekent over deze lens met vr?(ik ben net nieuw hier,en zoek en vervanger voor de Pentax DA*60-250mm)
Sta namelijk op het punt een D300s met 1 deze 2 lenzen aan te schaffen, maar zit nog te twijfelen met de Sigma 100-300mm F4 HSM.
gr Johan