Tamron 18-200 voor Nikon D80

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm
Plaats reactie
deborah

Tamron 18-200 voor Nikon D80

Bericht door deborah » di sep 29 2009 7:56 pm

Ik heb het halve internet doorgespit maar kom er niet meer uit. Ben nog een leek op het gebied van de SLR.
Ik heb vorig jaar een Nikon D80 gekocht met twee losse objectieven, een 18-55 en een 55-200. Nu is mijn ervaring afgelopen vakantie dat ik heel vaak mijn lenzen heb moeten verwisselen. Wat niet altijd even praktisch was, gezien het vochtige klimaat in Costa Rica (waar ik ben geweest) besloeg de lens heel vaak waardoor ik lang moest wachten voordat ik uiteindelijk een foto kon schieten. Dat vele wisselen heeft mijn camera niet echt goed gedaan. Nu had een van mijn medereizigers een tamron 18-200 lens (op haar Canon). Ik heb zo'n zelfde lens op internet voor de NIkon gevonden alleen kom ik er niet veel wijs uit of ie ook geschikt is voor mijn D80 (Tamron AF 18-200 XR DI II 3,5 - 6,5), er staat wel bij dat ie voor D60 geschikt is, kan ik er vanuit gaan dat ie ook compatibel is voor mijn camera? Ik heb de reviews gelezen over dit objectief en die zijn niet altijd lovend, maar ik denk wel dat ie goed genoeg is in mijn geval. Hij is puur alleen voor de vakanties en dan vind ik het zonde om een dure Nikkor lens te kopen.
Alvast bedankt voor jullie advies!

florist

Re: Tamron 18-200 voor Nikon D80

Bericht door florist » di sep 29 2009 8:01 pm

Als hij voor de d60 geschikt is, is hij ook voor jouw d80 geschikt.

Of je blij wordt van de kwaliteit is een ander verhaal, zoals je zelf al aangeeft.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di sep 29 2009 8:41 pm

Als je de kwaliteit van die lens vergelijkt met de Nikon lenzen,...... ik zou er niet aan beginnen.
Hier op het forum lopen mensen rond die die lens nog niet voor hun verdriet op hun camera willen hebben!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Melliw
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Melliw » di sep 29 2009 8:53 pm

Het past inderdaad op een D80, al zou ik degelijke megazooms niet willen gebruiken. De kwaliteit van de 18-200 van Nikon, ik heb het even over de eerste versie, licht een behoorlijk stuk hoger dan de Tamron of Sigma versie. De keus is aan jou...

Groeten van Willem
BrinksFotografie

I believe that the greatest tool we have as photographer is our own two feet.

Christiaan65

Bericht door Christiaan65 » di sep 29 2009 9:45 pm

Hallo Deborah,

Ik ken je budget niet, maar de Tamron 18-200 (geen stabilisator in de lens) zou ik links laten liggen.
Kijk eens naar de Tamron 18-250 (geen stabilisator in de lens), deze komt echt al héél wat beter uit diverse testen.
Het allerbeste in dit bereik is toch de Nikon (met VR: wel stabilisator in de lens), maar daar is de prijs ook naar.

Groeten,
Christiaan

Plaats reactie

Terug naar “Superzoom”