Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
Hoi Jeroen,
precies hetzelfde had een fotomaatje van mij afgelopen zondag. Gelukkig was Mike-Nikon er ook bij en die tackelde het probleem meteen. Wat hij precies zag en/of in orde maakte, weet ik niet meer,maar ik zou hem even een pb-tje sturen. Hij kan je allicht wat verder helpen.
Jolanda
precies hetzelfde had een fotomaatje van mij afgelopen zondag. Gelukkig was Mike-Nikon er ook bij en die tackelde het probleem meteen. Wat hij precies zag en/of in orde maakte, weet ik niet meer,maar ik zou hem even een pb-tje sturen. Hij kan je allicht wat verder helpen.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Mijn 24-70 heeft geen problemen maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat de oplossing van Mike-Nikon is mocht het voorkomen. Zou je dit op het Forum willen delen?
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb Mike net een pb gestuurd, ik hoop dat zijn truuk ook voor mij helpt. Ik kan mijn lens echt niet missen ,het is mijn enige en ik heb nog een aantal "opdrachtjes" .........
Jeroen
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn natuurlijk incidenten maar toch wel weer rare berichten over dit pronkstuk uit de Nikon-stal.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Mijn eerste had last van backfocus , die heb ik na een dag gelijk omgeruild maar nu dit weer. Ik gebruik hem niet alle dagen maar een fotojournalist natuurlijk wel, hoe zou de lens zich dan houden. Het is ook niet dat het een beetje stroef loopt maar echt zo erg dat ie eigenlijk naar de leverancier moet.
Ik baal me kapot,
Jeroen
Ik baal me kapot,
Jeroen
Ik zou er beslist niet zelf aan gaan prutsen. Misschien is er iets te regelen met een leen-exemplaar?
Als je echt afhankelijk bent van je apparatuur moet je natuurlijk ook wel maatregelen nemen om over back-up te kunnen beschikken.
Succer ermee in ieder geval.
Als je echt afhankelijk bent van je apparatuur moet je natuurlijk ook wel maatregelen nemen om over back-up te kunnen beschikken.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ik wou dat ik in de positie was om zo'n lens ook nog eens als back-up te bezitten maar ik ben al blij met deze...joepert schreef:Ik zou er beslist niet zelf aan gaan prutsen. Misschien is er iets te regelen met een leen-exemplaar?

Ik denk dat ik volgende week maar even langs Beverwijk rijd. Zelf prutsen is geen optie binnen de garantie. Kan ik trouwens met de nota en garantiebewijs gewoon langs NSP?
Jeroen
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, denk het wel. Bel ze anders even. Kun je meteen vragen of er iets te regelen is met een leen/huur objectief. Anders kun je ook ergens anders proberen te huren. Ik bedoelde ook niet dat je een tweede topobjectief als reserve moet hebben, maar het achter de hand hebben van een adres waar je kunt lenen/huren kan natuurlijk geen kwaad.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Bij Gino was het probleem dat er ruimte was ontstaan tussen de zoomring en de ring waar je zonnenkap opzit.
Nadat we de speling hadden verholpen liep de zoomring weer soepel. (samengedrukt)
Bij mijn 24-70 is deze speling ook aanwezig en de 2 ringen onderling kan ik bewegen. Zal er niet aan ontkomen om eens lang Beverwijk te gaan want dit soort speling op prospul kan in mijn ogen niet.
Wel merk ik dat alle 24-70 objectieven die ik heb mogen vasthouden, verschillend zoomen...
Zoals hier al gezegd is........niet zelf prullen want de garantie vervalt.
Nadat we de speling hadden verholpen liep de zoomring weer soepel. (samengedrukt)
Bij mijn 24-70 is deze speling ook aanwezig en de 2 ringen onderling kan ik bewegen. Zal er niet aan ontkomen om eens lang Beverwijk te gaan want dit soort speling op prospul kan in mijn ogen niet.
Wel merk ik dat alle 24-70 objectieven die ik heb mogen vasthouden, verschillend zoomen...

Zoals hier al gezegd is........niet zelf prullen want de garantie vervalt.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Ik heb er ook al een tijdje last van. De eerste keer was het probleem dat de scherpstelring vastliep. En nu zit er weer speling tussen de ringen. Ik kan hem opsturen, ik heb bij de vorige reparatie, m'n objectief binnen een week ontvangen. Ik ben benieuwd wat Nikon hier dan aan doet. Ik ben er erg zuinig op en dat is gewoon raar.Mike-Nikon schreef:Bij mijn 24-70 is deze speling ook aanwezig en de 2 ringen onderling kan ik bewegen. Zal er niet aan ontkomen om eens lang Beverwijk te gaan want dit soort speling op prospul kan in mijn ogen niet. Wel merk ik dat alle 24-70 objectieven die ik heb mogen vasthouden, verschillend zoomen...![]()
Is een vreemd probleem in het ontwerp dunkt me. Mag inderdaad niet en heeft ook niets met de prijs te maken. Gewoon een fout die ze moeten herstellen of terugroep actie! Of gaat het hier om de eerste series?
Zelf heb ik er (nog) geen last van maar vind dit verontrustend.
Zelf heb ik er (nog) geen last van maar vind dit verontrustend.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
Inmiddels een mailtje richting Beverwijk gedaan.
Hou jullie op de hoogte.
Hou jullie op de hoogte.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
Re: met de nota en garantiebewijs
Ja,
De vraag of iets garantie is wordt deels door de aankoopdatum bepaald.
Let wel dat domme dingen uitgesloten zijn.
Het kan nooit kwaad om even langs de dames en heren in Beverwijk te gaan voor goede raad, daar zitten de experts.
Groeten, GIjs
De vraag of iets garantie is wordt deels door de aankoopdatum bepaald.
Let wel dat domme dingen uitgesloten zijn.
Het kan nooit kwaad om even langs de dames en heren in Beverwijk te gaan voor goede raad, daar zitten de experts.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
@Gijs We hebben het hier wel over een " Pro Lens", een lens welke wordt (mis)gebruikt door fotojournalisten die in weer en wind op deze lens moeten kunnen vertrouwen....
Ik denk dat op de manier waarop het gemiddeld forumlid deze lens gebruikt hij makkelijk 100 jaar mee moet kunnen, toch????
Jeroen

Jeroen
-
- Forumlid
Ik overweeg/overwoog serieus om een 24-70 / 2.8 aan te schaffen voor vervanging van mijn 24-120 \ 3.5 5.6.
Die laatste is op een 10 weekse reis door IJsland wat mij betreft totaal door de bodem gegaan. Ik vind het een prul.
Getest op front en backfocus alles in orde, maar de resultaten waren in de praktijk niet best.
Mijn ding is macro dus ik gebruik deze lens ( 24-120) verder nauwelijks.
Ik meende het ( onscherpte) probleem voor de volgende reis op te lossen met de 24-70/2.8.
Maar als ik dit zo lees
In welk stuk (duur) glas mag je dan nog wel vertrouwen in hebben?
Voorlopig zie ik maar even af van de aanschaf.
Die laatste is op een 10 weekse reis door IJsland wat mij betreft totaal door de bodem gegaan. Ik vind het een prul.
Getest op front en backfocus alles in orde, maar de resultaten waren in de praktijk niet best.
Mijn ding is macro dus ik gebruik deze lens ( 24-120) verder nauwelijks.
Ik meende het ( onscherpte) probleem voor de volgende reis op te lossen met de 24-70/2.8.
Maar als ik dit zo lees

Dat meende ik namelijk nadrukkelijk ook!!jtimmer schreef:Ik denk dat op de manier waarop het gemiddeld forumlid deze lens gebruikt hij makkelijk 100 jaar mee moet kunnen, toch????
In welk stuk (duur) glas mag je dan nog wel vertrouwen in hebben?
Voorlopig zie ik maar even af van de aanschaf.