Terschelling

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Plaats reactie
marijke-s

Terschelling

Bericht door marijke-s » wo sep 30 2009 9:19 am

Ik ben net terug van een heerlijke week op Terschelling. We zaten op het uiterste puntje in Oostereind vlak bij de Boschplaat. Wat een PRACHTIG eiland is het !!! Ik was er nog nooit geweest maar ga er zeker weer naar terug. De rust en ruimte, geen toerist te bekennen en een geweldige natuur!! :D

gr marijke

Schildmeijer

Re: Terscheliing

Bericht door Schildmeijer » wo sep 30 2009 10:18 am

Hetzelfde overkwam mij dit voorjaar! Prachtig eiland.

Frederix

Re: Terschelling

Bericht door Frederix » wo sep 30 2009 12:13 pm

marijke-s schreef:Ik ben net terug van een heerlijke week op Terschelling. We zaten op het uiterste puntje in Oostereind vlak bij de Boschplaat. Wat een PRACHTIG eiland is het !!! Ik was er nog nooit geweest maar ga er zeker weer naar terug. De rust en ruimte, geen toerist te bekennen en een geweldige natuur!! :D

gr marijke
Terschelling is -naast Vlieland- één van mijn favoriete Waddeneilanden. Waar heb je gezeten in Oosterend?

marijke-s

Bericht door marijke-s » wo sep 30 2009 12:36 pm

Wij zaten in een klein maar alleraardigst appartement van Camping 't Wantij. Rechtstreeks aan de duinen. Een kleine 1.5 klm van het strand.
Ik meen het echt dat ik helemaal onderste boven ben van de uitgestrektheid, de ruimte en dat dat allemaal in Nederland te vinden is. Ik waande me soms echt op een onbewoond eiland, bijna geen toerist te bekennen.
Elk jaar gaan we eind september er een weekje tussenuit, maar vaak naar het buitenland. Maar wij gaan er zeker volgend jaar weer naar toe. Voor mij geen enkele twijfel mogelijk.

Afbeelding

Guy

Bericht door Guy » wo sep 30 2009 8:43 pm

heej Marijke,

ik zou naast terschelling eens Vlieland proberen das denk ik nog iets rustiger mag je al niet komen met de auto zoals op terschelling wel mag :D
ik kom daar echt al een jaar of 15 en echt super relaxed altijd!

greetzz

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » wo sep 30 2009 10:55 pm

Mooie heh! Ga vaak naar mijn oom en tante, die wonen op Vlie. Altijd vakantie werk doen. En als ik vrij ben het strand op foto's maken.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » wo sep 30 2009 11:25 pm

Het zijn mooie foto's,

maar die verafgoding van de waddeneilanden kan ik niet volgen. Klere-eind rijden, vermogen betalen voor de boot, drie keer trappen en je bent het eiland rond op de fiets. Teveel gedoe voor een weekend, te weinig te doen voor een week. Mij valt het steeds weer tegen. Maar geboren en getogen in Scheveningen is de aantrekkingskracht van strand en duinen misschien wat minder overweldigend...

Daviddvd

Bericht door Daviddvd » do okt 01 2009 8:28 am

Als je er vaker komt, en je kent wat eilanders, dan is het erg leuk.

marijke-s

Bericht door marijke-s » do okt 01 2009 8:36 am

joepert schreef:Het zijn mooie foto's,

maar die verafgoding van de waddeneilanden kan ik niet volgen. Klere-eind rijden, vermogen betalen voor de boot, drie keer trappen en je bent het eiland rond op de fiets. Teveel gedoe voor een weekend, te weinig te doen voor een week. Mij valt het steeds weer tegen. Maar geboren en getogen in Scheveningen is de aantrekkingskracht van strand en duinen misschien wat minder overweldigend...
3x trappenTerschelling rond, is knap, zeker met tegenwind :lol: . Ik heb zelf jaren in Zeeland gewoond, (ook niet ver van de zee en duinen) maar daar is de rust die ik een week lang op Terschelling heb mogen ervaren echt niet aanwezig.
Er is inderdaad niet veel te doen, maar het is maar net waar je behoefte aan hebt nietwaar.
Het is inderdaad niet goedkoop en niet dichtbij om er te komen maar dat is maar goed ook anders zou het er nog drukker zijn. :wink:
Volgend jaar Vlieland proberen, alhoewel de meeste Terschelling prefereren boven de andere eilanden.

gr marijke

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » do okt 01 2009 9:16 am

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik van alle waddeneilanden net op Terschelling nog nooit geweest ben. Vlieland is echt heel klein (en voor zo'n beetje de helft nog onbewoond ook), maar wel een prachtig wandel-fietsgebied (voor een of twee dagen 8) ). Ameland vond ik een beetje saai qua landschap maar wij zaten toen met een groep in StayOK (jeugdherberg) en die is wel heel fraai gelegen. Schier was wel mooi, maar daar zit "tout" intellectueel Amsterdam op de terrassen naar elkaar te kakelen, dus waar ga je dan nog voor de randstad uit :mrgreen: . Texel vond ik misschien nog het mooiste (en is ook nog het snelst te bereiken voor ons). Maar met de reistijd die je gemiddeld kwijtbent, rijd ik liever naar de Ardennen of naar de Eifel. Ook heerlijk rustig...

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”