Snow Leopard met NX2

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Jan Stolk

Snow Leopard met NX2

Bericht door Jan Stolk » do okt 01 2009 4:25 pm

Ik heb de nieuwste versie van Mac, Snow Leopard, geinstalleerd. Nu werkt NX2 niet meer naar behoren (laatste versie 2.2.2). Ik kan wel in de mappen en de verkenner, maarik kan geen bestand meer openen in het scherm. Komt het iemand bekend voor? Los daarvan kan ik ook met de mac niet meer printen met de Epson 2400.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Snow Leopard met NX2

Bericht door Cees » do okt 01 2009 5:24 pm

Dag Jan, welkom op het forum.
In dit dtaadje staat al meer over dit onderwerp: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=20811, en anders hier wel: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=20327
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » do okt 01 2009 5:41 pm

Heb zelf NX opnieuw geïnstalleerd. Je printer moet je waarschijnlijk ook opnieuw installeren.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do okt 01 2009 8:39 pm

De workaround momenteel is om op versie 2.2.0 te blijven en niet de update naar 2.2.2 te doen. NX2 is dan niet echt stabiel, maar de NEFjes worden in ieder geval weer geopend en zijn bewerkbaar. Wel veel opslaan tussendoor, want je weet nooit wanneer hij er mee ophoudt. Het officiële standpunt van Nikon vind je hier. Dat topic zal ik ook weer bijwerken als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Jan Stolk

Bericht door Jan Stolk » ma okt 05 2009 7:37 pm

Bedankt. Ik heb inderdaad NX2 opnieuw geinstaleerd en de update tot 2.2.0 uitgevoerd. Dan werkt het, maar oop Vieuw in niet echt stabiel. Loopt van tijd tot tijd vast. Ook mijn Epson 2400 werkt niet meer. Zelfs na updaten met allernieuwste software blijt het lastig printen. Gr

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”