ringflitser

Discussies over flitsers
ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: ringflitser

Bericht door ruud » za okt 03 2009 9:09 am

Heb de 105 mm inmiddels in mijn tas huib met dank aan een mede forum lid.
met die flitser ben ik er nog niet helemaal uit , de sigma bied toch wel wat mogelijkheden
en de flitsbuizen in de ring kan je ook onafhankelijk aan en uit zetten.
De r1c1 set had ik natuurlijk ook al in het vizier maar heb de indruk dat het wat omslachtig is
in gebruik.
Ga hier gewoon is rustig over nadenken en ga wel is op heb zoeken naar eventuele voorbeelden.

groet ruud

Arno P

Bericht door Arno P » za okt 03 2009 11:14 am

Hoi Ruud,
In het begin zonder flister loop je wel eens aan dat je foto's in vlucht of vooral met een grotere scherptediepte/klein diafragma niet kunt maken. Ik heb daarom na een tijdje de sigma ringflitser aangeschaft en hiermee kun je het eerder genoemde wel weer mooi voor elkaar krijgen. Maar je zult merken dat hoewel het een stap vooruit is op bepaalde fronten, het niet voor elke situatie een beter plaatje op zal leveren. Bijvoorbeeld bij gladde insecten kun je wel eens teveel irritante hooglichten hebben en is er niets leuks meer aan.

Waar ik nu op uit kom is dat ik heel vaak voor een mooie scherpteondiepte ga, zonder flits en als er bijvoorbeeld een keer een mooie bloem voortdurend door bijen wordt bezocht dan kan het statief ervoor en met de draadontspanner proberen te mikken.

Tobias

Bericht door Tobias » za okt 03 2009 11:26 am

Oh wist niet dat je de flitsbuizen kon uitschakelen, dat geeft meer mogelijkheden. Wat blijft is de statische montage. Gefeliciteerd met je 105!.

Ben het met Arno eens dat flitsen niet zaligmakend is. Statief, dr.ontspanner en MuP geeft ook rag scherpe foto's.

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”