Overzicht vogels van Borneo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Reinder
Forumlid
Forumlid

Overzicht vogels van Borneo

Bericht door Reinder » za okt 03 2009 9:32 am

Alhoewel het niet het hoofddoel van de vakantie naar Borneo was wilde ik wel graag wat vogels mooi vastleggen. Dat was nog niet zo makkelijk moet ik zeggen. Het licht is er vaak niet zo goed, dus veel bewegingsonscherpe foto's, vaak witte lucht, vaak tegenlichtsituaties, vogels die je wel hoort maar niet ziet etc. Oftewel je moet er echt goed tijd in steken anders wordt het niets, zoals met de meeste dingen. Een paar keer heb ik die tijd genomen en dan zijn de resultaten ook meteen wat beter. Het onderstaande overzicht is een mix van foto's waar ik de tijd voor had en foto's die bijzondere vogels laten zien, maar fotografisch geen hoogstandjes zijn (niet dat de anderen dat dan wel direct zijn :) ). Een aantal foto's zijn genomen tijdens nachtsafari's op de rivier, waarbij je slapende vogels tot op een meter kunt benaderen, erg bijzonder om mee te maken. Dus kijk met dit in je achterhoofd naar de foto's en voorzie ze vooral van commentaar want ik leer graag bij.

1. Pacific Reef Egret
Afbeelding

2. Pacific Reef Egret (deze vogel bestaat in een witte en een zwarte uitvoering)
Afbeelding

3. Pacific Reef Egret
Afbeelding

4. Dark-sided Flycatcher
Afbeelding

5. Stork-billed Kingfisher
Afbeelding

6. Red and black Broadbill (4x)
Afbeelding

7. Great Egret
Afbeelding

8. Buffy Fish-Owl
Afbeelding
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

Reinder
Forumlid
Forumlid

Re: Overzicht vogels van Borneo

Bericht door Reinder » za okt 03 2009 9:36 am

Vervolg:

9. Scarlet-rumped Trogon
Afbeelding

10. Little Spiderhunter
Afbeelding

11. Pied Fantail
Afbeelding

12. Whiskered Treeswift (al eerder geplaatst)
Afbeelding
Nikon D80 + D300, Nikkor 12-24 F4, Nikkor 18-200 VR, Nikkor AF-S 300mm f/2.8G ED VR II, Nikkor TC-14E II Teleconverter, Nikkor TC-17E II Teleconverter

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » za okt 03 2009 10:21 am

Mooie beestje hoor, een goeie vakantie gehad daar neem ik aan. Heb je ook nog mooie landschap foto's die zou ik ook graag willen zien. :D
Foto 2 vind ik erg goed gelukt, lekker scherp allebei de vogels. Het lijkt mij ook moeilijk om daar te fotograferen met de weersomstandigheden daar.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » za okt 03 2009 10:25 am

Schitterende vogels. Dank voor het tonen.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Ruud O

Bericht door Ruud O » za okt 03 2009 10:29 am

Heel fraai.
Voor mij foto 3.
Ik zou ook nog wel wat landschappen willen zien.
En vertel eens wat over de omstandigheden ( vocht in de jungle ? )
Groet Ruud.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » za okt 03 2009 11:03 am

Fantastische vogels ! Hoe heb je de nachtfoto's gemaakt ? (instellingen / flits ?, ik weet eerlijk gezgd niet hoe je EXIF kunt zien). Met name de uil mooi belicht.

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » za okt 03 2009 12:36 pm

Zeer zeker mooie foto's, foto 2 vind ik ook het mooiste.

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za okt 03 2009 12:59 pm

Geweldig en mooi om te zien. Bedankt voor het plaatsen.
J
click voor mijn foto's op flickr.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » za okt 03 2009 1:12 pm

Mooie shots zitten erbij, ik zou echter toch wat kritischer zijn en de zwakke broeders eruit halen.
Die halen wat mij betreft het geheel flink naar beneden en das jammer.

Witkee

Bericht door Witkee » za okt 03 2009 2:38 pm

Brenzef schreef:Mooie shots zitten erbij, ik zou echter toch wat kritischer zijn en de zwakke broeders eruit halen.
Die halen wat mij betreft het geheel flink naar beneden en das jammer.
Laat ik die nou niet kunnen vinden!! Prachtige foto's, maar ik begrijp dat hier heel kritisch beoordeeld wordt en daar is niets mis mee, voor de gewone man is dit natuurlijk top!!

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » za okt 03 2009 3:02 pm

Bedankt voor de complimenten. Ik heb inderdaad ook nog een aantal landschappen en die zal ik hier ook plaatsen. V.w.b. de omstandigheden was vocht niet echt een probleem. 's Ochtends was de lens in het begin beslagen maar dat duurt maar even. En het gaat natuurlijk af en toe keihard regenen en dan moet je wel je spulletjes op tijd opbergen.

Aan het flitsen heb ik eerlijk gezegd niet veel insteltijd besteed. De eerste nacht heb ik ze met de 18-200 gemaakt en gewoon de flitser aangezet met het grootste diafragma en de ISO op 400, de tweede nacht had ik de 300mm bij me met dezelfde instellingen.

@Brenzef, in mijn introductie heb ik aangegeven dat er ook een aantal bijzitten die met name leuk zijn omdat het een bijzondere vogel is. Maar ik ben natuurlijk wel heel benieuwd welke jij er positief uit vindt springen.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » za okt 03 2009 4:26 pm

Reinder schreef:@Brenzef, in mijn introductie heb ik aangegeven dat er ook een aantal bijzitten die met name leuk zijn omdat het een bijzondere vogel is. Maar ik ben natuurlijk wel heel benieuwd welke jij er positief uit vindt springen.
Naja, dat lijkt me duidelijk toch :wink2:
5,6,8 in ieder geval niet :cry:

Reinder
Forumlid
Forumlid

Bericht door Reinder » za okt 03 2009 4:49 pm

De nachtsafarifoto's zijn inderdaad interessanter vanwege de bijzondere vogels, maar de uil vind ik nog wel redelijk gelukt.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”