Beste vrienden
Ik fotografeer met een nikon D300 en bewerk, indien nodig, mijn plaatjes met NX2.
Na het opslaan van mijn bewerkte files, ga ik naar de desbetreffende map en de bewerkte foto's staan afgebeeld in het NX icoontje.
Wanneer ik op de betreffende icoontjes klik komt de foto te voorschijn, dit is geen probleem.
Nu is mijn vraag, graag zou ik tumbnails van mijn foto's zien inplaats van de NX icoontjes wanneer ik betreffende map open.
ps: werk op een Imac.
Beleefde groeten
Etienne
Icoontjes
Re: Icoontjes
Ik denk dat er een misverstand is ontstaan.
Mijn nefs kan ik zonder problemen omzetten en bewerken.
Alleen zou ik willen dat een bewerkte foto niet als een tiff icoontje wordt weergegeven maar een verkleind fotoootje, zodat ik steeds in één oogopslag foto kan bekijken, anders moet ik steeds op een tiff icoontje klikken om te weten welke foto erachter zit.
Etienne
Mijn nefs kan ik zonder problemen omzetten en bewerken.
Alleen zou ik willen dat een bewerkte foto niet als een tiff icoontje wordt weergegeven maar een verkleind fotoootje, zodat ik steeds in één oogopslag foto kan bekijken, anders moet ik steeds op een tiff icoontje klikken om te weten welke foto erachter zit.
Etienne
In Finder even de linkerknop van het Weergave blokje aanklikken (zoals je in Windows thumbnails kan kiezen).
Dan zie je zowel NEF als TIFF files als miniatuur foto.
Dan zie je zowel NEF als TIFF files als miniatuur foto.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
In de finder: menu "Weergave" --> "Toon weergave opties" en dan het hokje "Toon voorvertoning" aanvinken. Voila.
In anderstalige versies van OS-X zal dit hetzelfde werken.
Succes.
Marnix
In anderstalige versies van OS-X zal dit hetzelfde werken.
Succes.
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Ben weer goed geholpen, mijn dank daarvoor.
Heb alles gevonden en alles is zoals ik het wou.
Etienne
Heb alles gevonden en alles is zoals ik het wou.
Etienne