kever uit 72
Re: kever uit 72
Dat zegt niet alles. Alleen maar dat er in 1972 een Nederlands kenteken is uitgeschreven voor deze auto. Wellicht is-ie geimporteerd na een aantal jaar in het buitenland al dienst te hebben gedaan.
-
- Forumlid
- Berichten: 6933
- Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kever uit 72
Zou kunnen.
De koplampen en de achterlichten duiden er op dat het een ouder type is. Maar of dat allemaal nog origineel is..
Ik heb een 68-er gehad. Daar lijkt deze meer op.
De koplampen en de achterlichten duiden er op dat het een ouder type is. Maar of dat allemaal nog origineel is..
Ik heb een 68-er gehad. Daar lijkt deze meer op.
Re: kever uit 72
haha leuke reacties, allemaal over de foto's en gelukkig niet over de auto zelf...........
maar goed
hier nog een paar foto's, kunnen jullie het kenteken beter zien.....
1.

2.

3.

4.

geprobeerd om wat snelheid in de foto te krijgen, maar hij ging niet zo snel
5.

de foto's zijn verder niet bewerkt....

hier nog een paar foto's, kunnen jullie het kenteken beter zien.....
1.

2.

3.

4.

geprobeerd om wat snelheid in de foto te krijgen, maar hij ging niet zo snel

5.

de foto's zijn verder niet bewerkt....
[D800] [24-70 2.8] [50 1.8] [D90] [SB600] [SB910] [en nog veel wensen....]
- Cees
- Forumlid
- Berichten: 15275
- Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kever uit 72
Ben even aan het zoeken geweest in de analoge foto's, hier een foto van mijn kever uit 1970. Een 1300, hier met een paar aanpassingen, zat natuurlijk toen nog geen vaste hoofdsteun in, had ik gekregen....

Foto is van eind 1979. Als 'ie weg moet, zeg je het maar.
Met excuses voor de stofjes....

Foto is van eind 1979. Als 'ie weg moet, zeg je het maar.
Met excuses voor de stofjes....
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Re: kever uit 72
Kan ook het jaar van invoer zijn mijn hh-nx-83 stond als 1983 maar was bouwjaar 73.
In ieder geval is hij omgebouwd dan als een model wat niet bij 1972 hoort.
Dus dat plaatje is gewoon not done.
Verder hou ik me wel aanbevolen van foto's van dit super apparaat
In ieder geval is hij omgebouwd dan als een model wat niet bij 1972 hoort.
Dus dat plaatje is gewoon not done.
Verder hou ik me wel aanbevolen van foto's van dit super apparaat

Re: kever uit 72
ik snap dat jullie helemaal GEK zijn van dit type auto maaaaaaar deze auto is van een vriend van mij en ik heb er zelf weinig verstand van,
graag zou ik toch wat commentaar of tips willen over de technische kant van de foto's
alvast bedankt
graag zou ik toch wat commentaar of tips willen over de technische kant van de foto's

alvast bedankt

[D800] [24-70 2.8] [50 1.8] [D90] [SB600] [SB910] [en nog veel wensen....]
-
- Forumlid
- Berichten: 6933
- Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kever uit 72
Tja, beetje saai, altijd de auto precies in het midden, misschien kan er in de nabewerking nog wat "inverdiend" worden. Daarbij denk ik aan wat andere uitsneden, wat meer contrast, misschien wat verscherpen.bazz100 schreef:graag zou ik toch wat commentaar of tips willen over de technische kant van de foto's
alvast bedankt
Probeer bij de opname de compositie wat spannender te maken, misschien wat scherptediepte er in brengen ( open diafragma's) of leg er wat snelheid in door langzame sluitertijden, maar zorg in ieder geval voor wat meer spanning.
Re: kever uit 72
ja idd niet echt de spannendste foto's, heb de auto wel in het midden gelaten om eventueel later nog met bewerken genoeg beeld te hebben.Marten schreef:Tja, beetje saai, altijd de auto precies in het midden, misschien kan er in de nabewerking nog wat "inverdiend" worden. Daarbij denk ik aan wat andere uitsneden, wat meer contrast, misschien wat verscherpen.bazz100 schreef:graag zou ik toch wat commentaar of tips willen over de technische kant van de foto's
alvast bedankt
Probeer bij de opname de composi8tie wat spannender te maken, misschien wat scherptediepte er in brengen ( open diafragma's) of leg er wat snelheid in door langzame sluitertijden, maar zorg in ieder geval voor wat meer spanning.
maar als ik een foto met snelheid wil dan moet ik toch juist niet een langzame sluitertijd hebben?? anders is de auto toch ook onscherp??
gr Bas
[D800] [24-70 2.8] [50 1.8] [D90] [SB600] [SB910] [en nog veel wensen....]
-
- Forumlid
- Berichten: 6933
- Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kever uit 72
Dan beweeg je de camera mee met de auto, zodat de auto scherp blijft en de achtergrond door de langere sluitertijd onscherp wordt en beweging suggereert.bazz100 schreef:maar als ik een foto met snelheid wil dan moet ik toch juist niet een langzame sluitertijd hebben?? anders is de auto toch ook onscherp??
gr Bas
Lastige techniek hoor.
Re: kever uit 72
ja ok de kunst is dan dus om de auto op dezelfde plaats in je venster te houden....Marten schreef:Dan beweeg je de camera mee met de auto, zodat de auto scherp blijft en de achtergrond door de langere sluitertijd onscherp wordt en beweging suggereert.bazz100 schreef:maar als ik een foto met snelheid wil dan moet ik toch juist niet een langzame sluitertijd hebben?? anders is de auto toch ook onscherp??
gr Bas
Lastige techniek hoor.
ik ga ook veeeeel oefenen

[D800] [24-70 2.8] [50 1.8] [D90] [SB600] [SB910] [en nog veel wensen....]
-
- Forumlid
- Berichten: 6933
- Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kever uit 72
Maar dat " pannen" want zo heet dat, is ook maar weer een techniekje.
Belangrijker is je compositie .
Belangrijker is je compositie .
Re: kever uit 72
voor de liefhebber van de auto hier even wat feiten om misverstanden en eindeloze discussies te voorkomen
:
de auto is echt uit 1972. het kenteken is dan ook origineel. (dus niet ingevoerd)
het is het type: "spaarkever" 1200cc, wat destijds het "kaalste" model was. de kleine achterlichten en smalle bumpers zijn dan ook origineel evenals het stalen dashboard. echter zijn er wel voorspatborden van het type <'67 opgezet met bijbehorende liggende koplampen. ook is de achterklep vervangen voor een exemplaar van voor '67. de rozetten op de bumper zijn ook niet origineel, deze zijn er later dus opgezet. de zwarte spatbordrubbers zijn vervangen door witte. door deze aanpassingen oogt de kever van een bouwjaar uit de jaren '60. aan de voorzijde is de auto verlaagd met een verstelbare vooras en dropped spindels. achter is ie verlaagd doormiddel van de achteras 2 tandjes te verdraaien. het uitlaatspruitstuk is vervangen door een spaghettispruitstuk en de einddemper is een "tuck away" sportdemper. er zitten inderdaad geen "oortjes/luchthappers" achter de ramen wat origineel is bij een 1200. tenslotte zijn de knipperlichten die op de voorspatborden zitten verwijderd en het gat dichtgelast. de knipperlichten zitten nu in de koplampen weggewerkt.
zo, dan nu weer "on-topic" en verder met de foto's

de auto is echt uit 1972. het kenteken is dan ook origineel. (dus niet ingevoerd)
het is het type: "spaarkever" 1200cc, wat destijds het "kaalste" model was. de kleine achterlichten en smalle bumpers zijn dan ook origineel evenals het stalen dashboard. echter zijn er wel voorspatborden van het type <'67 opgezet met bijbehorende liggende koplampen. ook is de achterklep vervangen voor een exemplaar van voor '67. de rozetten op de bumper zijn ook niet origineel, deze zijn er later dus opgezet. de zwarte spatbordrubbers zijn vervangen door witte. door deze aanpassingen oogt de kever van een bouwjaar uit de jaren '60. aan de voorzijde is de auto verlaagd met een verstelbare vooras en dropped spindels. achter is ie verlaagd doormiddel van de achteras 2 tandjes te verdraaien. het uitlaatspruitstuk is vervangen door een spaghettispruitstuk en de einddemper is een "tuck away" sportdemper. er zitten inderdaad geen "oortjes/luchthappers" achter de ramen wat origineel is bij een 1200. tenslotte zijn de knipperlichten die op de voorspatborden zitten verwijderd en het gat dichtgelast. de knipperlichten zitten nu in de koplampen weggewerkt.
zo, dan nu weer "on-topic" en verder met de foto's

Laatst gewijzigd door rob1980 op do okt 08 2009 7:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Berichten: 6933
- Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kever uit 72
Niet origineel meer dus.Marten schreef:..De koplampen en de achterlichten duiden er op dat het een ouder type is. Maar of dat allemaal nog origineel is....
Beetje jammer.
- Gobert
- Clublid
- Berichten: 1619
- Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:49 pm
- Locatie: Omgeving Arnhem
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: kever uit 72
Marten schreef:Niet origineel meer dus.Marten schreef:..De koplampen en de achterlichten duiden er op dat het een ouder type is. Maar of dat allemaal nog origineel is....
Beetje jammer.
Da's niet jammer. Een nieuwe laklaag kan ook geen kwaad. Die is helemaal verweerd.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Re: kever uit 72
Gobert schreef:Marten schreef:Niet origineel meer dus.Marten schreef:..De koplampen en de achterlichten duiden er op dat het een ouder type is. Maar of dat allemaal nog origineel is....
Beetje jammer.
Da's niet jammer. Een nieuwe laklaag kan ook geen kwaad. Die is helemaal verweerd.
nee hij is niet meer origineel, maar dat is ook niet het streven als je de auto bekijkt he..

oja, de laklaag is niet verweerd.. is gerold in een matte kleur.. hoort zo dus.. :mrgreen: