Full frame i.c.m......

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Full frame i.c.m......

Bericht door a90 » do okt 08 2009 11:54 am

Giel Massa schreef:Ik ben nu de bezitter van een D300.
Gebruik je daar een batterij grip bij Giel ? dan kun je het een beetje vergelijken met een D3.

Ik prefereer overigens een hoge body boven een lage vanwege de grootte en stevigheid. Ik zou zeggen, loop een winkel binnen en pak een D3 eens op, ik denk dat je verkocht bent namelijk :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » do okt 08 2009 2:03 pm

a90 schreef:
Giel Massa schreef:Ik ben nu de bezitter van een D300.
Gebruik je daar een batterij grip bij Giel ? dan kun je het een beetje vergelijken met een D3.

Ik prefereer overigens een hoge body boven een lage vanwege de grootte en stevigheid. Ik zou zeggen, loop een winkel binnen en pak een D3 eens op, ik denk dat je verkocht bent namelijk :)
Ik weet wel zeker dat hij dan verkocht is. Ik zelf heb de D3 en zou geen andere meer willen, nou ja, de D3x erbij lijkt me ook wel wat.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do okt 08 2009 3:29 pm

joepert schreef:Een vermogen aan objectieven en geen benul hebben wat je ermee kan. Indrukwekkend...
mijn idee :)

ik zou de D700 nemen een stuk lichter en nagenoeg dezelfde beeldkwaliteit.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

BUG322

Bericht door BUG322 » do okt 08 2009 5:29 pm

Ik sta ook te kijken van de vraag die gesteld word.

Tobias

Bericht door Tobias » do okt 08 2009 5:58 pm

BUG322 schreef:Ik sta ook te kijken van de vraag die gesteld word.
Ik eerlijk gezegd van sommige reacties.

Niet dat ik direct in termen als azijnpissers wil vervallen. Wel opvallend

Stemmen op een objectief die je niet bezit en daarmee de betrouwbaarheid van een enquete vernaggelen. Bij vogels opnames suggestieve nonsens uitkramen over tam voeren. Lekker met de wave (op z'n hollands uitgesproken als weef" mee gaan zonder enige onderbouwing en een kreet slaken om een kreet.

Een bug blijft een bug

BUG322

Bericht door BUG322 » do okt 08 2009 6:36 pm

Och och geeft niet Tobias .
Af en toe gooi je het ei eruit en is het over.(hoop ik)

Dat tam voeren is als humor bedoeld en tja als je alles alleen maar serieus wilt zien prima.
Gooi je ei iets eerder weg dat lucht namelijk op.
stemmen op een objectief die je niet bezit en daarmee de betrouwbaarheid van een enquete vernaggelen
Wat wil je nu insinueren? Dat de enquête nu onbetrouwbaar is geworden? :)
op z'n hollands uitgesproken als weef" mee gaan zonder enige onderbouwing en een kreet slaken om een kreet.
Vertel ??
Een bug blijft een bug
ja dus?

En ja de vraag is raar als je de duurste prof lenzen in huis hebt en je dan afvraagt wat je hebt.
Ik betwijfel geen fotografische kwaliteiten ook interesseert het mij niet wat iemand met zijn geld doet.

De vraag blijft een overkill.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Mike-Nikon » do okt 08 2009 8:03 pm

Oke.....

We gaan weer een richting op die totaal nergens op slaat.

ONTOPIC...

Mooi glas verdient een mooie body.
Aangezien je nu allemaal FX glas hebt is je keuze beperkt geworden. Nu is het kiezen tussen de D700 en D3 niet bepaalt een straf.

Wat wil je gaan doen?
Veel sport en activiteiten vast leggen dan is de D3 je toestel. Lekker snel en uiterst robuust.
Grip zit er al onder en je zal merken dat de camera gebouwd is om mee te werken. Dat werken zul je wel gaan voelen in je armen..... :mrgreen:

Ga je hem meer gebruiken voor de dagelijkse dingen en wil je niet te veel meezeulen (moet je wel je glas thuis laten) dan is de D700 je toestel. Ga er dan geen grip onder zetten want dan had je beter een D3 kunnen kopen.

De beelden uit alle twee de camera's zijn het zelfde. Groot en scherp. Snelheid is de D3 de winnaar en qua techniek doen ze niet onder van elkaar.

Zoals al gezegd.....ga naar de winkel. Pak ze bijde vast en je keuze zal snel gemaakt zijn.

Succes!!!
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

pbreev

Bericht door pbreev » do okt 08 2009 8:23 pm

Mike-Nikon schreef:Oke.....

We gaan weer een richting op die totaal nergens op slaat.

Denk ut nie !!

Als je geld dan wel spullen heb ( vooral bv de 24-70mm) dan maakt het niet uit wat voor vragen je stelt...

Als je weinig geld dan wel spullen hebt en vragen over spullen hebt dan krijg je domme antwoorden terug...

Enig verschil zit hier wel tussen ....

Maar goed ik zal me een D700 aanschaffen met een 14-24, 24-70, 70-200 en een SB-900 en een Gitzo statief want dan mag ik mee praten!! Nu moet ik nog even me mond houden.....

Een fijne avond toegewenst.

Groet Patrick

Giel Massa

Bericht door Giel Massa » do okt 08 2009 11:44 pm

Geen benul wat ik er mee kan?

Ik ben gewoon niet goed op de hoogte van fx meer niet
Daarom vind ik het ook belachelijk dat mensen dit beamen of zeggen.
Iedereen leert steeds wat bij door anderen dus ik ook
Ik wil wel alle normale mensen bedanken voor de hulp. Jammer dat Nikon mensen onderling of überhaupt zo reageren.

Sorry dat moest ik even kwijt

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » vr okt 09 2009 12:05 am

Giel Massa schreef:Geen benul wat ik er mee kan?

Ik wil wel alle normale mensen bedanken voor de hulp. Jammer dat Nikon mensen onderling of überhaupt zo reageren.

Volgens mij heb je echt geen benul hoor. Je wilt een hele vrachtwagen geld uitgeven aan een camera en objectieven en snapt het verschil tussen dx en fx niet eens. Geen wonder dat er zo wordt gereageerd. Dit soort spullen wordt normaal gesproken alleen aangeschaft door mensen die precies weten waar ze het over hebben.

Om op je vraag terug te komen, alle objectieven die je noemt zijn geschikt, maar de huidige 70-200 toch iets minder. Deze wordt binnenkort opgevolgd door een nieuwere versie waarbij naar verwachting ook de hoeken bij fx mooi scherp zijn. De huidige 70-200 is wat dat betreft volgens diverse reviews net niet goed genoeg.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr okt 09 2009 12:18 am

johan1967 schreef:
Giel Massa schreef:Geen benul wat ik er mee kan?

Volgens mij heb je echt geen benul hoor. Je wilt een hele vrachtwagen geld uitgeven aan een camera en objectieven en snapt het verschil tussen dx en fx niet eens. Geen wonder dat er zo wordt gereageerd. Dit soort spullen wordt normaal gesproken alleen aangeschaft door mensen die precies weten waar ze het over hebben.

Om op je vraag terug te komen, alle objectieven die je noemt zijn geschikt, maar de huidige 70-200 toch iets minder. Deze wordt binnenkort opgevolgd door een nieuwere versie waarbij naar verwachting ook de hoeken bij fx mooi scherp zijn. De huidige 70-200 is wat dat betreft volgens diverse reviews net niet goed genoeg.
Effe lezen! Giel heeft deze leuke set objectieven al in de tas zitten. Er hoeft alleen maar een camera gekocht te worden. Is dat nou zooo raar?
Giel, koop wat moois man, ik gun het je ook al ken ik je niet!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

johan1967
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door johan1967 » vr okt 09 2009 1:05 am

Eeuw schreef:Er hoeft alleen maar een camera gekocht te worden. Is dat nou zooo raar?
Giel, koop wat moois man, ik gun het je ook al ken ik je niet!
Nee dat is helemaal niet zo raar, alleen verwacht je dat mensen met dergelijke spullen in ieder geval het verschil tussen dx en fx weten. Als dat niet zo is, dan kun je reacties verwachten zoals hier. Dat vind ik dan ook weer niet zo raar.

Als ik Giel was zou ik een D700 aanschaffen en de 14-24 en 24-70 houden, maar de 70-200 vervangen door de nieuwe versie. Nog beter zou hij volgens mij kunnen wachten op een D700x of D800 die er misschien niet dit jaar aankomt, maar toch zeker volgend jaar (mag ik hopen). Hij heeft tenslotte nu al een uitstekende camera, de D300.

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”