Maskerade 2009 (Blerick, 10 en 11 oktober 2009)

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Maskerade 2009 (Blerick, 10 en 11 oktober 2009)

Bericht door SwederD70 » vr okt 09 2009 2:34 pm

en een 16-85 VR, maar die laatste is natuurlijk niet zo lichtsterk
Ja maar die VR is er juist toch voor om het gebrek aan lichtsterkte te compenseren...?!
Met VR aan zou je in staat moeten zijn om met relatief lange sluitertijden toch onbewogen foto's te maken!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

mboots

Bericht door mboots » vr okt 09 2009 2:53 pm

Allereerst leuk om te horen dat de Nikon mensen weer vertegenwoordigd zijn, was al bang dat ik er als enigste zou rond lopen... Het beloofd weer wat moois te gaan worden, vorig jaar was het inderdad minder, maar dit jaar is alleen al de opkomst van de painters verdubbelt. Er doen iets van 25 bodypainters mee.
Ook de opkomst van het facepainten en nieuw dit jaar bellypainten is stuk groter.
De fotografenpas is ook aangepast, vorig jaar betaalde je nog 25 eur voor alleen de zondag en nu is dat 15 eur.
Je mag daarvoor zoals al vermeld in de fotoarea waar een catwalk is, beter licht en zwarte achtergrond, elk model komt daar voorbij en verder mag je tijdens de shows in de orkestbak vooraan bij het podium staan zodat je geen publiek voor je hebt.
Omdat de ruimtes beperkt zijn is het maximale aantal fotografen op 70 vastgesteld, dus als je het wilt, zorg dan dat je er snel bij bent. Vorig jaar zat het ook zo vol.

Als organisatie doen we er alles om, om het evenement zo goed mogelijk te maken en elk jaar zijn er weer verbeteringen, de lokatie is mss niet ideaal, maar betere lokaties zijn er niet te krijgen binnen het budget.
Ook is de entree GRATIS, dus kom gewoon een kijkje nemen.

@Kees, jammer dat je dit jaar niet komt, je woont in de buurt, kom dan even een handje schudden, lijkt me leuk.

Als enigste van de organisatie loop ik met een Nikon rond, dus als je me ziet. Kom even kennismaken !!!!

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr okt 09 2009 3:40 pm

Kun je niet een paar kaartjes voor de area reserveren voor ons Marco? :lol:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » vr okt 09 2009 8:03 pm

SwederD70 schreef:
en een 16-85 VR, maar die laatste is natuurlijk niet zo lichtsterk
Ja maar die VR is er juist toch voor om het gebrek aan lichtsterkte te compenseren...?!
Met VR aan zou je in staat moeten zijn om met relatief lange sluitertijden toch onbewogen foto's te maken!
Dat klopt, maar omdat ik een hele snelle ademhaling heb, is het voor mij zowiezo lastiger om de camera goed stil te houden, vandaar dat ik graag een 2,8 met VR zou willen hebben, en die komt er binnenkort dus aan. Zondag ga ik gewoon veel portretwerk doen met de 85mm en verder zet ik de 16-85 er wel op.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » vr okt 09 2009 8:08 pm

maar dit jaar is alleen al de opkomst van de painters verdubbelt.
Er staat me iets van bij dat het vorig jaar ongelukkiger wijs samen viel met een ander groot paint festival en dat daarom de opkomst van het aantal painters een stuk minder was. maximaal 75 fotopasjes, oeps dan moet ik toch maar een half uurtje eerder uit amersfoort vertrekken, want ik wil wel graag een pasje bemachtigen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”