Nikon of Sigma 70-300mm update

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
aron147

Re: Nikon of Sigma 70-300mm update

Bericht door aron147 » do okt 08 2009 3:43 am

gefeliciteerd met zijn keuze!

maaar, nu dit topic toch nog open is... en ik benieuwd ben...

is de: Sigma AF 70-300mm F4-5.6 DG Macro nu ECHT ZOOOO bar slecht??

ik kan deze nieuw kopen voor 100 euro met ingebouwde AF motor.. (die ik wel nodig heb op de d5000).

moet ik hem voor die 100 euro meenemen en er plaatjes mee gaan schieten, of is dat niet te doen, en moet ik hem laten liggen?

hoge verwachting er van heb ik niet.. maar aangezien ik de zilver kleurige 70-300 van nikon ook goed vond (en dat schijnt het meest beroerde objectief EVER te zijn hoorde ik?) dacht ik.. mischien wel eens leuk om een hoop bereik te hebben voor die centen,

later zal er ongetwijfeld een GOEDE 70-300 komen, maar dan heb ik in ieder geval "voor de time beeing" een hoop bereik (18-55 / 70-300) EN kan ik rustig sparen voor een 24-70 2.8 icm 70-200 2.8 ... die 3000 euro die daarvoor nodig zijn, heb ik nu gewoon simpel "even niet"

dus kopen voor die 100 euro? of laten liggen?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » do okt 08 2009 8:35 am

aron147 schreef:gefeliciteerd met zijn keuze!

maaar, nu dit topic toch nog open is... en ik benieuwd ben...

is de: Sigma AF 70-300mm F4-5.6 DG Macro nu ECHT ZOOOO bar slecht??

ik kan deze nieuw kopen voor 100 euro met ingebouwde AF motor.. (die ik wel nodig heb op de d5000).

moet ik hem voor die 100 euro meenemen en er plaatjes mee gaan schieten, of is dat niet te doen, en moet ik hem laten liggen?

hoge verwachting er van heb ik niet.. maar aangezien ik de zilver kleurige 70-300 van nikon ook goed vond (en dat schijnt het meest beroerde objectief EVER te zijn hoorde ik?) dacht ik.. mischien wel eens leuk om een hoop bereik te hebben voor die centen,

later zal er ongetwijfeld een GOEDE 70-300 komen, maar dan heb ik in ieder geval "voor de time beeing" een hoop bereik (18-55 / 70-300) EN kan ik rustig sparen voor een 24-70 2.8 icm 70-200 2.8 ... die 3000 euro die daarvoor nodig zijn, heb ik nu gewoon simpel "even niet"

dus kopen voor die 100 euro? of laten liggen?
Beste Aron ik heb de Sigma gehad en kon er geen fatsoenlijke plaat mee schieten, niet scherp, Ca overvloedig aanwezig vertekening enz.
Ik heb geprobeerd om dat onding los te verkopen, maar voor 50 euro kon ik hem niet kwijt.
Dus heb ik hem gratis weggegeven aan de koper van mijn D80.
Mijn ervaring was dat elk plaatje dat ik met deze lens schoot een bron van irritatie was.
Ik zou als ik jou was doorsparen voor de Nikkor 70-300mm VR.
Dan maar even zonder tele, maar dat is beter dan 100 euro weggooien.
De Nikkor 55-200 VR zou een beter alternatief zijn dan de Sigma 70-300mm.
Maar de Nikkor 55-200mm Vr is toch een heel stuk minder dan de Nikkor 70-300mm VR.
Misschien denk je dat je die 100mm extra toch niet gaat gebruiken.
Maar ik kan je verzekeren als je in de natuur vogeltjes gaar fotograferen je die 100mm extra heel hard nodig zult hebben.

Succes met je keuze.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

aron147

Bericht door aron147 » do okt 08 2009 6:37 pm

oke, dat is dus duidelijk!

beetje vaag.. bij een niet nader te noemen winkel waar ik mijn camera gekocht had..
bood mij een d90 aan.. met nikkor 18-55 EN de sigma 70-300.. en volgens hem was het prima lensje (uiteraard moet hij geld verdienen)

daarbij was de reden voor de d90, dat deze auto focus in de body had...

nu dacht ik.. ik neem een d5000 en de sigma MET motor in de lens.....

gaat dus niet door.. helaas pindakaas.. maar ben wel teleurgesteld in de verkoper van de TOCH grote zaak in noord-holland

aron147

Bericht door aron147 » do okt 08 2009 7:13 pm

en is de Tamron AF 70-300/4.0-5.6 Di LD Macro IETS beter..
of ook laten liggen??

die is ook heel goedkoop !

en te krijgen met build in AF motor.. a 120 euro :?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 08 2009 7:21 pm

aron147 schreef:die is ook heel goedkoop !
Ik denk dat je bedoelt te zeggen dat het "weinig geld is". Goedkoop zou ik gebruiken als je veel waar voor je geld krijgt. In dat verband vind ik de Nikon 70-300 VR goedkoper dan de door jou genoemde objectieven.

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit welke van de goedkopere je neemt; ze zijn allemaal niet echt geweldig. De kans is heel groot dat je uiteindelijk toch iets beters wilt, en dan ben je weer geld kwijt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do okt 08 2009 7:23 pm

aron147 schreef:en is de Tamron AF 70-300/4.0-5.6 Di LD Macro IETS beter..
of ook laten liggen??

die is ook heel goedkoop !

en te krijgen met build in AF motor.. a 120 euro :?

Lekker laten liggen. Op dat formaat, 70-300, is er maar één, de Nikon 70-300VR!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

aron147

Bericht door aron147 » do okt 08 2009 10:57 pm

oke, oke, oke,

jullie hebben me overtuigd... en zal eind van de maand eens kijken voor een af-s vr 70-300.. als die ECHT zoveel beter is...

weten jullie toevallig ook WAAR hij het goedkoopst is?? (beverwijk mischien?)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 08 2009 11:08 pm

aron147 schreef:oke, oke, oke,

jullie hebben me overtuigd... en zal eind van de maand eens kijken voor een af-s vr 70-300.. als die ECHT zoveel beter is...

http://tweakers.net/pricewatch/144245/n ... ed-vr.html

Foto Booms is in Amsterdam. In Beverwijk koop je niets. Sterker nog; er zit geen enkele fatsoenlijke fotowinkel meer.

Verder is Cameraland in Alkmaar ook een prima zaak met prima prijzen.

Waar kom je eigenlijk vandaan?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » do okt 08 2009 11:35 pm

http://www.foka.nl/site/nikon-afs-vr-70 ... p-329.html
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

aron147

Bericht door aron147 » vr okt 09 2009 7:48 pm

Patrick schreef:

http://tweakers.net/pricewatch/144245/n ... ed-vr.html

Foto Booms is in Amsterdam. In Beverwijk koop je niets. Sterker nog; er zit geen enkele fatsoenlijke fotowinkel meer.

Verder is Cameraland in Alkmaar ook een prima zaak met prima prijzen.

Waar kom je eigenlijk vandaan?
ik kom uit assendelft (moet jij kennen)

en cameraland in alkmaar waag ik me niet meer aan.. die waren degene die me de sigma aanraadde..... (i c m een d90)

ik ga wel een keer ergens heen waar ik ze kan testen.. en neem ik me laptopje mee. zodat ik kan zien wat welke lens doet

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » vr okt 09 2009 7:51 pm

Verbaast me om negatieve geluiden over Cameraland te horen. Tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve berichten!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

aron147

Bericht door aron147 » za okt 10 2009 4:04 am

achja, kan ook aan mij liggen hoor..
maar ik heb 3 keer het antwoord gehad: als jij dat wil... op een ongeintereseerde toon..
en tsjah.. als ik om advies vraag...

meneer vroeg bijvoorbeeld aan mij of ik bezwaar had tegen een gebruikt toestel, waarop ik antwoordde: dat ligt er aan welk toestel, en wat die moet kosten...
kreeg direct een d90 in mijn handen gedrukt, en er werden 2 sigma opjectieven neergezet...

toen hij vertelde wat hij ervoor moest hebben, vroeg ik hem hoeveel kwaliteit verschil er tussen een d5000 en d90 zat, aangezien ze precies dezelfde processor en sensor bevatten..
daar kreeg ik niet echt een helder antwoord op, maar HIJ zou voor de d90 gaan....

toen ik hem vertelde dat ik toch liever een nieuwe camera kocht voor hetzelfde geld, en dan eventueel een stapje achteruit kwa specs wou gaan, werd het hele verhaal een beetje negatief, en kwam het als: verdorie!! nu heb ik nog steeds die d90 niet verkocht!!, puur omdat hij daarna vrij ongeintereseerd deed...

toen heb ik hem maar verteld, dat hij maar een d5000 moest pakken, en dat ik die wel mee zou nemen... en steeds het antwoord: als jij dat wilt.... op een hele irritante on geintereseerde toon...

het is dat hij daar gewoon niet echt duur was, en ik hem meteen mee kon nemen, anders had ik hem niet gekocht...

nu achteraf blijkt de sigma 70-300 gewoon een beroerde lens te zijn... terwijl meneer mij wist te vertellen (en ik heb EXPLICIET gevraagd hoe het zat met de kwaliteit van DIE lens) dat het een prima lens was! niks mis mee! gewoon goed spul!
terwijl dat gewoon niet zo is blijkt achteraf! (en nee, dat is niet omdat hier iedereen very nikon minded is, je hoort / leest het bijna overal)

vandaar dat ik een klein beetje "klaar" ben met camera land.. ik zal daar nog 1 keer heengaan om wat fotos te laten printen (heb nog waardebon a 100 fotos gratis ontwikkelen)
en verder zal ik daar zo min mogelijk meer komen.

maar het kan ook dat ik de verkeerde verkoper, op het verkeerde moment trof!

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » za okt 10 2009 7:34 am

Je kan eens aan ons medeforumlid Arend-ho vragen wat bij hem de Nikkor 70-300mm VR kost.
Best een betrouwbaar adres, heb er al verschillende objectieven vandaan gehaald.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za okt 10 2009 8:23 am

ik doe geen objectieven meer george. dat wat er nog staat heb ik nog liggen en dan is het over.
dus helaas !

cameraland heeft een hele slechte naam gehad....maar ze hebben wel een enorme ommezwaai gemaakt.
positief dus. !!!
ik denk dat je inderdaad een verkeerde verkoper had op het verkeerde moment.
Het meerendeel is is vakkundig en helpen je verder netjes.
heb 1 keer zelf op een zaterdag een wat mindere ervaring gehad met een "beginner" maar dat kan je in elke winkel wel eens tegen komen.
dus bekijk het nog eens zou ik zeggen.

succes....

arend...die voor de 70-300 nikon vr zou gaan boven de genoemde andere types.

vulture
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door vulture » za okt 10 2009 9:17 am

aron147 schreef:achja, kan ook aan mij liggen hoor..
maar ik heb 3 keer het antwoord gehad: als jij dat wil... op een ongeintereseerde toon..
en tsjah.. als ik om advies vraag...
het is dat hij daar gewoon niet echt duur was, en ik hem meteen mee kon nemen, anders had ik hem niet gekocht...

nu achteraf blijkt de sigma 70-300 gewoon een beroerde lens te zijn... terwijl meneer mij wist te vertellen (en ik heb EXPLICIET gevraagd hoe het zat met de kwaliteit van DIE lens) dat het een prima lens was! niks mis mee! gewoon goed spul!
terwijl dat gewoon niet zo is blijkt achteraf! (en nee, dat is niet omdat hier iedereen very nikon minded is, je hoort / leest het bijna overal)
Kan natuurlijk nooit kwaad om je vooraf goed te orieenteren, en even op internet kijken of hier op het forum of hier iets te vragen. En vooraf precies te weten wat je wilt. Dan kom je tenminste beslagen ten ijs! Niets is erger dan een ongeïnteresseerde verkoper, of een koper die zichzelf niet goed voorbereid heeft. Dat kun je jezelf verwijten!

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”