Roel's Botlek shoot:de foto's(verzamel)

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
Plaats reactie
Witkee

Roel's Botlek shoot:de foto's(verzamel)

Bericht door Witkee » za okt 10 2009 11:24 pm

Vandaag ben ik met Roel door "de botlek'' gereden, voor mij een mooie ervaring, ik had er nog nooit zoveel van gezien en Roel heeft mij als kenner van het gebied veel laten zien.Roel bedankt voor de tour en de organisatie hiervan!De grootsheid van het gebied is indrukwekkend en verbazend genoeg zie je tussen al die industrie toch nog heel veel natuur. Mijn foto's zijn van beginnersniveau en ik wil dan ook graag eventuele tips ter verbetering. Ik vond vooral de belichting erg moeilijk, veel foto's lijken onderbelicht. (alle foto's komen zo uit de camera en zijn onbewerkt)
Hier mijn bijdrage:
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8

Afbeelding
9
Afbeelding

10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
O ja,neem wel je legitimatie mee volgende week, big brother is watching...

Afbeelding

rpelt
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Roel's Botlek shoot:de foto's(verzamel)

Bericht door rpelt » ma okt 12 2009 8:54 pm

Nog een paar foto's van de Botlekshoot 10okt. Heb de foto's iets bewerkt, het licht op deze dag was toch erg heiig.
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Het grootste kraanschip, ligt tot feb 2010 in het Callandkanaal
Afbeelding
Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Tony D » di okt 13 2009 5:48 pm

Witkee schreef: Mijn foto's zijn van beginnersniveau en ik wil dan ook graag eventuele tips ter verbetering.
5
Afbeelding
Ik heb de uitsnede aangepast:
Afbeelding

Nu vind ik hem mooier: je ziet nu alleen de strakke lijnen van het gebouw en niet de onrustige voorgrond. Ook die lantarenpaal weggehaald.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak en als je deze bewerking niet waardeert, haal ik hem uiteraard direct weg.

Ik hoop zelf a.s. zaterdag ook iets moois te kunnen schieten.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Witkee

Bericht door Witkee » wo okt 14 2009 1:54 pm

@Tony D, bedankt voor je reaktie, idd, ''less is more'', stukjes weg retoucheren is iets waar ik nog niet mee bezig ben, zoals gezegd, de foto's komen zo uit de camera. Veel plezier allen die de 17de gaan!
Meer tips welkom!
groet Kees

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 18 2009 1:20 pm

Hoi Kees,

gisteren heb ik ook de Botlek-shoot meegemaakt. Daarom had ik nog niet eerder goed naar je foto's gekeken. Wij hadden over het algemeen een lekker zonnetje en dat geeft wat meer kleur aan de foto's. Zie bij jou foto's inderdaad terug dat je slechter weer had.

Misschien vind je het toch wel leuk om nog wat foto's te plaatsen in het draadje wat nu is opgestart. Mooi ter vergelijk en wellicht ter lering en vermaak.

Groeten,

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”