Ik weet ze zijn niet helemaal scherp. Eerste shoot met mijn 80-400 en de nieuwe D90...;
# 1

Verder nog op bouwend kritiek ?
Groet Patrick
kan de exif niet zien dus kan ik je er ook weinig van zeggen , behalve dat ze erg flets overkomen.pbreev schreef:Verder nog op bouwend kritiek ?
Groet Patrick
Mmmhhh,ruud schreef:kan de exif niet zien dus kan ik je er ook weinig van zeggen , behalve dat ze erg flets overkomen.pbreev schreef:Verder nog op bouwend kritiek ?
Groet Patrick
groet ruud
Ja, de 80-400 kan beter of is dit een flinke crop? Met de exif erbij is het wat makkelijker beoordelen wat Ruud ook al aangaf.pbreev schreef: Verder nog op bouwend kritiek ?
Jaco1;Jaco1 schreef:Ja, de 80-400 kan beter of is dit een flinke crop? Met de exif erbij is het wat makkelijker beoordelen wat Ruud ook al aangaf.pbreev schreef: Verder nog op bouwend kritiek ?
Hoi Jaco,Jaco1 schreef:Als je er nog aan de lens moet wennen is dat vrij normaal hoor, ik heb er zo'n 3500 foto's mee weg op het moment en ben er nog steeds blij mee. Het is geen topper om gelijk maar even met de deur in huis te vallen maar als je de minpunten ervan weet kan je er hele mooie foto's mee maken. Je kan je eigenlijk gelijk wel aanwennen om bij vogels je ISO op 400/500 te zetten tenzij het heel zonnig is. Mij bevalt het beste de diafragma voorkeur te gebruiken, meestal knijp ik hem naar F6.3 of 7.1. De VR werkt goed maar er gaat niets boven een rijstzak met je arm of hand over de lens, dit geeft bij mij de mooiste foto's. Zet dan ook je VR uit. Ik neig te zeggen dat ik foto's zonder VR scherper vind als met VR maar dat is mijn gevoel erbij. Verder is de scherpte natuurlijk ook afhankelijk van hoe stil je vogel/onderwerp zit bij een sluitertijd van bijvoorbeeld 1/160 op 400 mm.
Deze foto zou een worse case scenario moeten zijn als je de curve's moet geloven. F5.6 op 400 mm en een rennende water ral met beperkt licht, wel 1/500. Zo zie je dat je er best wel aardige resultaten mee kan krijgen.
Groet Jaco
Ziet er ook weer mooi uit. Ik moet echt gaan oefenen met die lensJaco1 schreef:ik ben nog even op de Brouwersdam geweest vanmiddag en daar zat deze grote stern tussen een paar meeuwen. Ik heb hem heel voorzichtig proberen te benaderen door op de grond te gaan liggen maar iedere keer vloog hij weg. Dan maar een wat hoger standpunt vanuit de auto.
Met laag water maak je de meeste kans Ruud, het sluisje staat dan open en er komt dan veel vis mee naar buiten. Anders spreken we is af en laat ik je gelijk nog een mooi rustig stekje zien in de buurt.ruud schreef: En dat brouwersdam moet ik ook maar is gaan bezoeken geloof ik.