Volledige harware reset van een D300
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Volledige harware reset van een D300
Luitjes,
Ik loop al een paar uur te zoeken naar hoe ik mijn D300 echt een volledige hardware reset kan geven. Ik heb inmiddels zoveel lopen pielen, dat hij nogal van de leg af is. Ik wil dan ook gelijk de laatste firmware erop gaan zetten. En vrienden, geloof me, ik heb goed gezocht, kan wel een reset vinden, maar dan niet echt een volledige hardwarereset. Ik wil de camera weer terug brengen naar de fabrieksstand dus. Wie kan mij helpen.
Ik loop al een paar uur te zoeken naar hoe ik mijn D300 echt een volledige hardware reset kan geven. Ik heb inmiddels zoveel lopen pielen, dat hij nogal van de leg af is. Ik wil dan ook gelijk de laatste firmware erop gaan zetten. En vrienden, geloof me, ik heb goed gezocht, kan wel een reset vinden, maar dan niet echt een volledige hardwarereset. Ik wil de camera weer terug brengen naar de fabrieksstand dus. Wie kan mij helpen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Re: Volledige harware reset van een D300
Ik niet, maar google wel... 
As to Thom Hogan D300 book the last resort reset. Turn the camera OFF. Remove all power sources (battery, AC power adapter). Turn the camera on until the clock battery runs down (note that this could take a month or more) If you are in a hurry you can try leaving the camera on for only a few second, but this doesn't fully reset some of the internal parameters. Turn the camera back off. Put the battery back in to the camera or restore AC power. Turn the camera back ON.
en verderop in hetzelfde draadje:
Perhaps the Green buttons, plus Reset Custom Settings and Reset Shooting Menu -- will get you 90% there. The defaults for the Settings menu are in the manual, I think.
(Op DPreview)

As to Thom Hogan D300 book the last resort reset. Turn the camera OFF. Remove all power sources (battery, AC power adapter). Turn the camera on until the clock battery runs down (note that this could take a month or more) If you are in a hurry you can try leaving the camera on for only a few second, but this doesn't fully reset some of the internal parameters. Turn the camera back off. Put the battery back in to the camera or restore AC power. Turn the camera back ON.
en verderop in hetzelfde draadje:
Perhaps the Green buttons, plus Reset Custom Settings and Reset Shooting Menu -- will get you 90% there. The defaults for the Settings menu are in the manual, I think.
(Op DPreview)
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Flip,
Heb je pagina 184 en 397 van het handboek al nagelezen?
Voor zover ik het kan zien is er geen resetknop, die op sommige kamera's verstopt is; alleen de twee-knop-reset.
Groeten, GIjs
Voor zover ik het kan zien is er geen resetknop, die op sommige kamera's verstopt is; alleen de twee-knop-reset.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Dank je wel, maar als ik dit goed lees, (mijn engels zit op schoolnivevau) moet ik batterij eruit halen en dan de camera een tijdje aanzetten (ook zonde powersupply). Dit "een tijdje" kan een maand of meer duren. Hmmmmmm niet echt een aantrekkelijke oplossing.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Heb ik gelezen, maar volgens mij is de camera dan nog niet voor 100% terug naar de fabrieksinstellingen. Maar je hebt gelijk, volgens mij ben ik dan wel voor 90% terug.gijs sandberg schreef:Beste Flip,
Groeten, GIjs
Nou heb ik zelf de firmware update niet hoeven uit te voeren, maar als je die uitvoert wordt alles toch "overschreven" en in feite heb je dan toch een volledige reset?
Ik weet dit niet zeker hoor.., maar bij zo'n beetje elke apparaat waar je firmware kunt flashen werkt het zoals ik beschrijf.
En daarnaast: als je het boek van Hogan erbij pakt en alle settings handmatig langsloopt kun je ze terug zetten naar de fabrieks instelling. Hogan heeft namelijk alle fabrieksinstellingen vermeld in zijn boek.
Ik weet dit niet zeker hoor.., maar bij zo'n beetje elke apparaat waar je firmware kunt flashen werkt het zoals ik beschrijf.
En daarnaast: als je het boek van Hogan erbij pakt en alle settings handmatig langsloopt kun je ze terug zetten naar de fabrieks instelling. Hogan heeft namelijk alle fabrieksinstellingen vermeld in zijn boek.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: alle fabrieksinstellingen
Die staan ook in het Nikon handboek beschreven, pagina 264 e.v. met een samenvatting op pg 398 e.v..
Wie een complex apparaat koopt moet natuurlijk wel het handboek van achteren naar voren leren...
Groeten, GIjs
Wie een complex apparaat koopt moet natuurlijk wel het handboek van achteren naar voren leren...
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben niet handleiding-lezer, stom, maar zo ben ik nu eenmaal. Maar ik ga vanavond wel eens pielen op mijn gemakje. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips.
-
- Forumlid
Mooi hoor: zelfkennis.flippie17 schreef:Ik ben (een) niet handleiding-lezer, stom, maar zo ben ik nu eenmaal. .
Waar kom je dat nog tegen?
- gijs sandberg
- Clublid
Re: op mijn gemakje.
Beste Flip,
Dat is de goede spirit,
gewoon rustig in de luie stoel met kamera en handboek, dat moet gaan lukken
Groeten, GIjs
Ik las eerder dat je een Engelstalig handboek hebt:
via http://www.nikon.nl kan je een handboek bestellen, voor ongeveer EURO 20, franco thuis in vele europese talen.
Of de PDF versie van de zelfde website.
Dat is de goede spirit,
gewoon rustig in de luie stoel met kamera en handboek, dat moet gaan lukken
Groeten, GIjs
Ik las eerder dat je een Engelstalig handboek hebt:
via http://www.nikon.nl kan je een handboek bestellen, voor ongeveer EURO 20, franco thuis in vele europese talen.
Of de PDF versie van de zelfde website.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Uhhhh, ik weet niet waar je dat hebt gelezen maar ik heb gewoon een nederlandse handleiding hoor.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: als ik dit goed lees
Sorry, ik had niet in de gaten dat je naar de site van Hogan in het amerikaans zat te kijken. Gijs