nieuw: Nikon D3s

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: nieuw: Nikon D3s

Bericht door Marten » wo okt 14 2009 5:51 pm

D. Haaksma schreef:...... maar als ik de kans krijg .......... :mrgreen:
Zou niet te lang wachten. Een echte D3 is binnenkort niet meer leverbaar.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » wo okt 14 2009 5:59 pm

Marten schreef:
Ik weet het, maar ik gok op die rappe inruilers die met het nieuwste om hun nek willen lopen.
Weinig kliks en een dijk van een toestel als 2-e handsje.

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » wo okt 14 2009 7:05 pm

D. Haaksma schreef:Kom op mensen inruilen die D3.
Massaal graag.
:twisted:

Weer een nog technisch hoogstaander geval, en dus weer kwetsbaarder, .....de trend volgend.
Ik ruil mijn D3 niet in hoor, voor mij hoeft die videofunctie niet. Oke, er zijn nog wat andere verbeteringen, maar om daar nu mijn D3 voor in te ruilen, nee bedankt.
Ik zou wel graag de D3x erbij hebben, maar daar moet ik nog even een paar jaar voor sparen.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo okt 14 2009 7:06 pm

D. Haaksma schreef:
Cees Laarman schreef:
Massaal graag.

Weer een nog technisch hoogstaander geval, en dus weer kwetsbaarder, .....de trend volgend.
Dacht dat jij net een compact aangeschaft had!?! :twisted:
Niet alleen een goed geheugen, hij houdt ook alles bij !!!! :mryellow:
Daarnaast heb ik een potje voor de aanschaf van een D700 over een tijdje, maar als ik de kans krijg .......... :mrgreen:

Ik wist dat je zoiets zou zeggen, Dick! :mryellow: :lol:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo okt 14 2009 7:25 pm

D. Haaksma schreef:
Marten schreef:
Ik weet het, maar ik gok op die rappe inruilers die met het nieuwste om hun nek willen lopen.
Weinig kliks en een dijk van een toestel als 2-e handsje.
Die zitten er hier genoeg....
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Remco H

Bericht door Remco H » wo okt 14 2009 8:29 pm

En na een maand is er dus eindelijk weer reden om iets te plaatsen in de afdeling van D1-, D2- en D3-series door de forummers. :)
Want een maand lang is het hier helemaal stil geweest!

De nieuwe D3s...
Ik vind de prijs eigenlijk nog behoorlijk meevallen. De D3 kostte bij zijn introductie € 5.200,-, herinner ik mij. Maar ik zie hem staan voor €700,- minder. (KE/FK)
"...de mogelijkheid foto's én films te maken met één professioneel toestel. Daardoor kunnen we complete pakketten met foto's en filmfragmenten verzenden vanaf de duizenden nieuws- en sportevenementen die we wekelijks verslaan en liggen we voorop als het gaat om online toepassingen en drukwerk."
Ik dacht eerst dat filmen vooral iets was voor amateurcamera's (inclusief de prosumermodellen), maar de echte profcamera's krijgen het dus ook.
De D3S is voorzien van een beeldsensor met 12,1 megapixels effectief die helemaal opnieuw is ontworpen. Dankzij de hoge pixeldichtheid, met een volledig gewijzigde interne structuur, kan de D3S beelden vastleggen bij lichtomstandigheden waarin dit voorheen voor onmogelijk werd gehouden.
En mijn D700 heeft dezelfde sensor als de D3, en is hiermee in feite dus alweer verouderd!
Ach, ik heb niets te klagen. Slecht is die sensor bepaald niet, en vernieuwing heb je toch altijd.
Wel fijn om te merken dat Nikon blijft innoveren. Van de kant van Canon viel e.e.a. te lezen de laatste tijd (bijv. met de EOS 7D). Maar bij Nikon gaan ze ook niet stil zitten. Een mijlpaal in beeldkwaliteit (D3 in 2007) is mooi, maar na verloop van tijd moet je de lat weer hoger leggen om voorop te blijven lopen.
De D3S is verkrijgbaar vanaf 27 november 2009 voor een verwachte adviesverkoopprijs van €5.399.
Dat is inderdaad een adviesprijs die aardig overeenkomt met wat ik verwachtte. Is iets meer dan wat de D3 als adviesprijs had.
Werd de D3 dan ook meteen voor behoorlijk wat minder verkocht? Dat herinner ik mij niet zo.
In dat opzicht is er ook een verschil tussen de D300 en de D300s. Voor de D300 betaalde je in de begintijd de volle mep, maar bij de D300s was dat eigenlijk gelijk nooit zo. Die kreeg gelijk al een zachtere prijs in de verkoop.

Nikonijn
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Nikonijn » wo okt 14 2009 9:11 pm

Massaal graag.
Mogelijk begin 2010 :wink:
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo okt 14 2009 9:27 pm

Massaal graag.
Het ligt eraan hoe goed hij echt is. De D3 is namelijk al helemaal zo verkeerd niet.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo okt 14 2009 10:01 pm

Ik ga zo de folder van de D3s maar eens even doornemen. Ik heb 'm al hier liggen! De folder dus, niet de camera... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » wo okt 14 2009 11:29 pm

Patrick:
Die folder ben je snel door.
Let op de plaatsing van de Live View knop.
Op een D3 en D3x moet dat met de draaischijf links boven op de kamera, op de d3s is er een drukknop achterop de kamera, rechts van de onderste LCD.
Vele D3X gebruikers die vaak LiveView gebruiken zullen smeken om een soortgelijke constructie op hun kamera... (helaas is dat waarschijnlijk niet softwarematig op te lossen, het nieuwe knopje is een hardware-aanpassing)
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

GdP

Bericht door GdP » do okt 15 2009 12:12 am

De teller van mijn D3 staat nu, na ca. twee jaar gebruik, op 4328 foto’s. Dat komt neer op ongeveer één euro per foto. En dat zijn bovendien nog geen 6 foto’s per dag.

Ik denk dat ik het voorlopig nog maar houd bij mijn D3.

Het is wel even schrikken, want mijn Nikkormat EL was toch een stuk goedkoper in het gebruik. :(

Die D3s zal dus aan mij niet besteed zijn. :)

flitslicht

Bericht door flitslicht » do okt 15 2009 12:30 am

GdP schreef:De teller van mijn D3 staat nu, na ca. twee jaar gebruik, op 4328 foto’s. Dat komt neer op ongeveer één euro per foto. En dat zijn bovendien nog geen 6 foto’s per dag.

Ik denk dat ik het voorlopig nog maar houd bij mijn D3.

Het is wel even schrikken, want mijn Nikkormat EL was toch een stuk goedkoper in het gebruik. :(

Die D3s zal dus aan mij niet besteed zijn. :)
Dure camera! Mijn D300 staat op 80.000 foto's en die is ook nog in totaal 10 maanden bij Nikon geweest :huh:

Dat komt neer op €0,02 per foto. DX is véél goedkoper :mryellow:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do okt 15 2009 2:18 am

gijs sandberg schreef: Let op de plaatsing van de Live View knop.
Op een D3 en D3x moet dat met de draaischijf links boven op de kamera, op de d3s is er een drukknop achterop de kamera, rechts van de onderste LCD.
Vele D3X gebruikers die vaak LiveView gebruiken zullen smeken om een soortgelijke constructie op hun kamera... (helaas is dat waarschijnlijk niet softwarematig op te lossen, het nieuwe knopje is een hardware-aanpassing)
Groeten, GIjs
Ik maak me sterk dat de mogelijkheden van de D3X beperkter zijn dan de bediening op een D700 of D3. In dat geval is die functie juist WEL softwarematig op te lossen op het gebruik van een knopje. De meesten kennen die mogelijkheid niet, maar ik heb de LiveView op mijn D700 simpel onder de Functieknop (Fn) aan de voorkant van de body toegewezen.
Ik switch zo uiterst makkelijk met één druk op de Fn knop naar LiveView, en weer terug naar de gewone kijkmode in de zoeker, door nog een keer op de Fn-knop te drukken.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op do okt 15 2009 10:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

flitslicht

Bericht door flitslicht » do okt 15 2009 9:14 am

Léon Obers schreef: Ik maak me sterk dat de mogelijkheden van de D3s beperkter zijn dan de bediening op een D700 of D3. In dat geval is die functie juist WEL softwarematig op te lossen op het gebruik van een knopje. De meesten kennen die mogelijkheid niet, maar ik heb de LiveView op mijn D700 simpel onder de Functieknop (Fn) aan de voorkant van de body toegewezen.
Ik switch zo uiterst makkelijk met één druk op de Fn knop naar LiveView, en weer terug naar de gewone kijkmode in de zoeker, door nog een keer op de Fn-knop te drukken.
Kijk, dat is nou nog eens een handige tip!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » do okt 15 2009 10:34 am

Wellicht werkt het ook op die wijze op je D300.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”