Het zag er keurig afgewerkt uit en stond behoorlijk stevig.
Dus voor het geld een prima statief.
Groetjes George

Arend? Hoe bevalt dit statief je nu? Ik zoek zelf n.l. ook een statief. Ik heb nu een Manfrotto, maar die is erg zwaar om lang mee te lopen.ArendV schreef:Bij mijn speurtocht naar een reisstatief heb ik ook naar Redged gekeken, maar ze vielen af omdat ze niet dicht genoeg bij de bodem kunnen (35 cm minimale hoogte).
Met de omgekeerde middenzuil is dit wel weer op te lossen, maar dat vind ik een hoop gewinkel.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Velbon Sherpa Pro CF-640 en dat bevalt zeer goed (was niet op voorraad of erg duur in de winkels in Nederland dus voor iets minder dan 240€ inclusief verzendkosten uit Duitsland laten komen.
Beste Joyce, ik heb de Velbon CF-640 nog niet zo veel gebruikt, maar hij bevalt uitstekend.Blacksheep schreef:Arend? Hoe bevalt dit statief je nu? Ik zoek zelf n.l. ook een statief. Ik heb nu een Manfrotto, maar die is erg zwaar om lang mee te lopen.
Ik denk niet dat je zo twee merken tegen elkaar kan houden. Je kan toch ook niet als je een Canon 450D vergelijkt met een Nikon D3 tot conclusies komen?ReneG schreef:Het is zeker geen slecht statief (beter dan Vanguard etd.), maar qua bouw en afwerking vind ik Manfrotto toch net wat beter.
Functioneel zijn de twee statieven die ik zelf heb inderdaad niet te vergelijken, qua constructie kun je ze wat mij betreft echter best wel bekijken. Maar ik heb ook meer RedGed's en Manfrotto's in handen gehad dan de twee die ik zelf heb. Ook heb ik vrij veel met statieven gewerkt in het verleden (voor geluidapparatuur-verhuur, video, veldkijkers) voordat ik in de fotografie terechtkwam, dus ik weet wat ik wil zien bij een statief. Ik heb trouwens nog steeds een Vanguard, een Velbon en een Giotto maar die gebruik ik voor andere doeleinden (eentje als houder voor een klein projectiescherm, de andere voor mijn veldkijker. Uit de Gitto is alle het smeermiddel gelopen toen die een keer een paar uur in de zon stond, dat was knap waardeloos). Nogmaals de indruk was bij beide merken goed, maar met wat ik zag gaf de constructie van de Manfrottos me net wat meer vertrouwen dan de RedGed's. Gitzo kwam nog beter over, maar was duurder en mijn camera-uitrusting niet dusdanig dat ik die investering nodig vond.Patrick schreef:Ik denk niet dat je zo twee merken tegen elkaar kan houden. Je kan toch ook niet als je een Canon 450D vergelijkt met een Nikon D3 tot conclusies komen?ReneG schreef:Het is zeker geen slecht statief (beter dan Vanguard etd.), maar qua bouw en afwerking vind ik Manfrotto toch net wat beter.
Daar heb ik ook geen bezwaar tegen. Maar de topmodellen van een B-merk zijn vast beter dan de instappers van een A-merk.ReneG schreef:(Ik durf overigens wel zonder meer (op basis van ervaring) te beweren dat de Vanguard kwalitatief door de bank genomen een minder goed merk is dan RedGed en Manfrotto).
"28" is mij niet geheel duidelijk.AlwinSitton schreef:Ik heb er ervaring mee en ik ken de maker van deze statieven. Pas geleden nog een cursus van hem gekregen. Het zijn zeer stevige statieven die in vele vormen en maten verkrijgbaar zijn. Even een korte uitleg over de nummers die worden gebruikt. Redged is het enige merk wat met een logische nummering werkt.
Bijvoorbeeld: TSC-428
T = Travel
S = Serie
C= Carbon
4 = Het statief bestaat uit 4 secties
28 = Geeft aan hoe dik het materiaal is wat wordt gebruikt.