Ik heb even gezocht naar informatie over de Marumi Macro Ringflitser DRF14 , en lees daar prima verhalen over.
Helaas staat de Nikon D5000 zelden vermeld bij compatibiliteitsinfo. Zo ook in dit geval.
Weet iemand of deze ringflitser werkt icm met deze camera? Het zou moeten lukken lijkt me.
Verder gebruik ik een Nikkor 60 mm AF-D micro (macro) lens. Ik lees dat er ringen zijn om de ringflitser op diverse lenzen te bevestigen, maar er staat geen 60 mm bij (wel 62). Ik weet alleen niet hoe ik dit moet lezen.
Ik kan verder niet veel duidelijkheid krijgen. Eventueel bellen naar een winkelier is mogelijk, maar misschien kan iemand mij hier alvast wat meer vertellen. Hartelijk dank.
Marumi Macro Ringflitser DRF14 + Nikon D5000
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Marumi Macro Ringflitser DRF14 + Nikon D5000
Beste T.
Als een flitser werkt met andere Nikon CVS/CLS compatible kamera's moet eea. kunnen werken.
Bij een verkopende moet je die zekerheid kunnen krijgen en/of proberen.
De opmerking over 60/62 mm begrijp ik niet: haal je niet twee dingen vreselijk door elkaar?
Heb je dit draadje al gelezen? http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 30&t=14225
Groeten, GIjs
Als een flitser werkt met andere Nikon CVS/CLS compatible kamera's moet eea. kunnen werken.
Bij een verkopende moet je die zekerheid kunnen krijgen en/of proberen.
De opmerking over 60/62 mm begrijp ik niet: haal je niet twee dingen vreselijk door elkaar?
Heb je dit draadje al gelezen? http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 30&t=14225
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Beste Gijs,
dank voor je reactie. Misschien haal ik zaken door elkaar, vandaar mijn vraag. Nergens wordt me duidelijk op welke objectieven deze ringflitser past. De website van de fabrikant is ook niet echt duidelijk.
Zou deze ringflitser passen op mijn AF-D 60 mm lens, of moet ik ergens een adapterring kopen?
De Nikon macroflitsset is helaas zeer hoog geprijsd.
dank voor je reactie. Misschien haal ik zaken door elkaar, vandaar mijn vraag. Nergens wordt me duidelijk op welke objectieven deze ringflitser past. De website van de fabrikant is ook niet echt duidelijk.
Zou deze ringflitser passen op mijn AF-D 60 mm lens, of moet ik ergens een adapterring kopen?
De Nikon macroflitsset is helaas zeer hoog geprijsd.
- gijs sandberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste T,
Kijk hier eens: (het resultaat van 2 minuten googelen). de Nederlands importeur, Benel.
http://www.benel.nl/product/2907/studio ... rf14_.html
Groeten, Gijs
Kijk hier eens: (het resultaat van 2 minuten googelen). de Nederlands importeur, Benel.
http://www.benel.nl/product/2907/studio ... rf14_.html
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Die 62mm staat voor de filtermaat. Het zijn meestal maten uit het rijtje 52, 58, 62, 67, 77 mm. Mijn Tamron 90mm macro heeft 55mm als filtermaat, en dat past dus niet. Jouw objectief zal wat dat betreft geen probleem vormen.
Heren,
dank voor de info. De website die Gijs aanhaalt is even onbereikbaar. Er zijn natuurlijk voldoende goede zaken waarmee contact opgenomen kan worden.
Ik ben er al wel achter dat dit model iets minder degelijk is, vandaar ook de prijs. Mogelijk spaar ik dus even door voor een steviger model zoals die van Sigma.
dank voor de info. De website die Gijs aanhaalt is even onbereikbaar. Er zijn natuurlijk voldoende goede zaken waarmee contact opgenomen kan worden.
Ik ben er al wel achter dat dit model iets minder degelijk is, vandaar ook de prijs. Mogelijk spaar ik dus even door voor een steviger model zoals die van Sigma.