een beetje Urban

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Marti58
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

een beetje Urban

Bericht door Marti58 » za okt 17 2009 11:04 pm

niet mijn normale onderwerp voor fotografie ......maar moet dit toch ook eens proberen vond ik.

eindelijk eens iets in mijn buurt gevonden waar ik in kon komen ( sloop gebouwen bij het Station Delft ) helaas moeten de panden plaats maken voor een tunnel en wat ander moderne troep ( nieuw ondergronds station )

was wel effe spannend want de gebouwen liggen aardig dicht bij een politie post maar goed het is gelukt en mij hebben ze niet gezien :-)

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

Frederix

Re: een beetje Urban

Bericht door Frederix » za okt 17 2009 11:33 pm

Hoi Marti58,

Lekker sfeertje, mooie foto's. Heb je er maar 4 geschoten? Van mij mag deze serie gerust wat uitgebreider zijn.

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marti58 » za okt 17 2009 11:38 pm

Hi Fred,

ik heb er nog meer die volgen nog wel :-)
* living in harmony with nature and other beings...will create a better world for all * marti58 -2006

Frederix

Bericht door Frederix » za okt 17 2009 11:43 pm

Marti58 schreef:Hi Fred,

ik heb er nog meer die volgen nog wel :-)
Je maakt me nieuwsgierig. . . . .

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo okt 18 2009 10:01 am

Goed de sfeer weten weer te geven Marti
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo okt 18 2009 10:05 am

Erg mooie kleuren. Ik geef geen punten, anders was het een 8. :P
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: een beetje Urban en nog wat meer foto's

Bericht door Marti58 » zo okt 18 2009 10:20 am

5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo okt 18 2009 10:43 am

Gave serie Marti. Lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen en lijkt me verre van makkelijk.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo okt 18 2009 12:05 pm

Zoiets heb ik eigenlijk ook nog nooit gedaan. Ik vind vooral de belichting heel erg goed Marti! Complimenten!
Op Flickr staan trouwens nog veel meer mooie foto's en niet alleen Urban. Je post gewoon te weinig :lol:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Frederix

Bericht door Frederix » zo okt 18 2009 6:22 pm

Marti58 schreef:niet mijn normale onderwerp voor fotografie ......maar moet dit toch ook eens proberen vond ik.

eindelijk eens iets in mijn buurt gevonden waar ik in kon komen ( sloop gebouwen bij het Station Delft ) helaas moeten de panden plaats maken voor een tunnel en wat ander moderne troep ( nieuw ondergronds station )

was wel effe spannend want de gebouwen liggen aardig dicht bij een politie post maar goed het is gelukt en mij hebben ze niet gezien :-)
Ik had in Cobouw (=dagblad voor de bouw) al gelezen over deze sloop. Aangespoord door jouw fotoserie ben ik vanmiddag vertrokken naar Delft om eens te gaan kijk. Wat een fotogenieke locatie is. Gelukkig had ik mijn camera (Nikon F100) en 5 rollen (Fuji Superia 200 á 36 opnamen) bij me. Er reed wel veel politie rond, ik hoorde dat er nog iemand was gearresteerd. Ik ben ook niet gezien door de politie, er liep wel veel volk rond.

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marti58 » zo okt 18 2009 7:47 pm

Frederix schreef:
Marti58 schreef:niet mijn normale onderwerp voor fotografie ......maar moet dit toch ook eens proberen vond ik.

Ik had in Cobouw (=dagblad voor de bouw) al gelezen over deze sloop. Aangespoord door jouw fotoserie ben ik vanmiddag vertrokken naar Delft om eens te gaan kijk. Wat een fotogenieke locatie is. Gelukkig had ik mijn camera (Nikon F100) en 5 rollen (Fuji Superia 200 á 36 opnamen) bij me. Er reed wel veel politie rond, ik hoorde dat er nog iemand was gearresteerd. Ik ben ook niet gezien door de politie, er liep wel veel volk rond.
Daar kijk ik dan nu naar uit film ..het blijft toch iets magisch hebben.

ik was trouwens via het perron aan stationszijde de panden in gesneakt ( daar was een opening in het hek )

denk dat ik eens gauw mijn F5 uit de motteballen haal en der een film in ga stoppen voor het te laat is :-)

Marti58
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marti58 » zo okt 18 2009 7:58 pm

remoss schreef:Gave serie Marti. Lijkt me ook nog wel eens leuk om te doen en lijkt me verre van makkelijk.
ik denk persoonlijk dat het niet zo heel erg moeilijk .........voormij is dit ook een nieuw onderwerp.

locatie en het juiste licht blijven de normale ingredienten .... heb alleen spijt dat ik mijn Sigma 10-20mm was vergeten mee te nemen stond nog op tafel bij thuiskomst.

wie weet heb ik deze week nog een keer de gelegenheid ....om een overzichtshot van de panden te maken.

1 ding weet ik wel dit ga ik vaker doen speciaal om te oefenen op dit soort fotografie ( ik ben niet helemaal tevreden ).

Frederix

Bericht door Frederix » zo okt 18 2009 8:54 pm

Marti58 schreef:
Frederix schreef:

Daar kijk ik dan nu naar uit film ..het blijft toch iets magisch hebben.

ik was trouwens via het perron aan stationszijde de panden in gesneakt ( daar was een opening in het hek )

denk dat ik eens gauw mijn F5 uit de motteballen haal en der een film in ga stoppen voor het te laat is :-)
Aan de kant van de Irenetunnel stond gewoon het bouwhek open, je kon daar zo naar binnen lopen.

whoami
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door whoami » zo okt 18 2009 10:02 pm

Netjes gedaan hoor Marti.
Staat ook op mn lijstje om uit te proberen.

Frederix

Bericht door Frederix » zo okt 18 2009 10:07 pm

whoami schreef:Netjes gedaan hoor Marti.
Staat ook op mn lijstje om uit te proberen.
In Alphen aan den Rijn staat een perfecte locatie voor Urbex : De Baronie aan de Eikenlaan. De locatie in Delft verdwijnt m.i. als sneeuw voor de zon gezien het materieel dat er staat.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”