Experiment met 70-300 en omgekeerde 50mm

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
H.M.

Experiment met 70-300 en omgekeerde 50mm

Bericht door H.M. » di apr 10 2007 11:15 pm

Vanmiddag in m'n tuin wat geexperimenteerd met een 70-300mm en een omgekeerde 50mm 1.8 (met tape aan elkaar geplakt). Het licht was niet optimaal (bewolkt) en alle foto's zijn uit de hand geschoten. Focussen dmv voor- en achterwaarts bewegen van de camera. Behalve rugpijn heb ik er een aantal foto's aan overgehouden die vooral aantonen dat het erg lastig is om op deze manier acceptabele resultaten te boeken. De DOF is zeer minimaal, zoals vooral duidelijk te zien aan de foto van het vleugeltje van een motje (in werkelijkheid een centimeter lang, denk ik. Het zijn geen 'mooie' foto's, maar misschien wel interessant om eens te bekijken als resultaat van een experiment.
Henk

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » di apr 10 2007 11:50 pm

Als je een statief en een draad/IR ontspanner had gebruikt had er meer in gezeten maar het grote manco blijft de DOF.
Test geslaagd, resultaat onbevredigend
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Maerlant

Bericht door Maerlant » di apr 10 2007 11:54 pm

Hallo H.M.,

Dank je voor het delen van je resultaten. Ben benieuwd of je hier verder mee gaat experimenteren, eventueel met statief en ontspanner.

En een snel herstel toegewenst :wink:

Groet

Bull Buck

Bericht door Bull Buck » di apr 10 2007 11:54 pm

moet zeggen dat ik de tweede foto best okee vind, hou daar wel van...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”