Bezoek aan de dierentuin.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Kalwellis

Bezoek aan de dierentuin.

Bericht door Kalwellis » zo okt 18 2009 9:49 pm

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kalwellis op zo okt 18 2009 10:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Guy

Re: Bezoek an de dierentuin.

Bericht door Guy » zo okt 18 2009 9:58 pm

erg erg mooi!! :D:D

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » zo okt 18 2009 9:59 pm

Heel erg naar mijn zin en smaak!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » zo okt 18 2009 10:05 pm

yessssssss heel mooi gedaan ...

alleen volgende keer ff de foto's nummeren !!! :mrgreen:

gr. J@siu !!!

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » zo okt 18 2009 10:41 pm

Zo dan!!!
Nou, van mij ook de groeten

Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo okt 18 2009 11:07 pm

1 en vooral 5 en 7 favoriet: mooie compositie en los van de achtergrond !

pbreev

Bericht door pbreev » zo okt 18 2009 11:11 pm

Nummer 4 vindt ik mooi !

5 t/m 7 vind ik niet mooi, juist vanwege de zwarte achtergrond. Volgens mij ben je ze niet zo tegen gekomen... 8) Nee serieus, ik vind het contrast met de achtergrond te veel.

Groet Patrick

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » zo okt 18 2009 11:59 pm

leuke serie , foto 5 lekker groot op canvas zetten .

groet ruud

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma okt 19 2009 12:05 am

Leuke manipulatie, goed gedaan.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » ma okt 19 2009 12:10 am

Mooi!
Mooie compo's, lekkere bewerking.
foto 1 en 5 voor mij de toppers....
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma okt 19 2009 9:08 am

Weer eens een hele andere kijk op de dierentuin, erg mooi!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » ma okt 19 2009 1:13 pm

Hele mooie foto`s, vind vooral 5 heel erg mooi.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » ma okt 19 2009 3:05 pm

Ik vind ze allemaal niet mooi.

Foto's achteraf is zwart / wit zetten is een veel te gemakkelijke manier van bewerken. Het contrast is veel te hard, het zwart met de bruintoon kijkt niet lekker. Deze onderwerpen lenen zich gewoon bijna niet voor zwart wit. De foto's 2 t/m 7 lijken allemaal geplakt op een zwarte achtergrond.

Het feit dat je achteraf foto's in zwart wit omzet, is omdat je er waarschijnlijk op dat moment zelf (dat je de foto's aan het maken was) niet aan dacht. Je denkt achteraf dat de foto's mooi zouden kunnen zijn in zwart wit. Daar is het eigenlijk al fout gegaan. Op het moment dat je deze dieren aan het fotograferen was, had je in principe moeten denken in zwart wit. En dat vergt een hele andere kijktechniek dan wanneer je niet in zwart wit kijkt / fotografeert. Wanneer je in zwart wit fotografeert of omzet, zul je moeten letten op compositie - abstractie - kleur - lijnen - vormgeving - inhoud. Deze beelden (imho) hebben dat niet. Omdat je niet in zwart wit gekeken hebt, komen de foto's nu ook niet tot hun recht in zwart wit. Het betekent trouwens niet dat je altijd vooraf moet denken in zwart wit, wat soms pakt het wel goed uit als je er vooraf niet in denkt, maar achteraf wel omzet in zwart wit.

Omdat je van dieren fotografie houdt, kijk eens naar de beelden van Marsel van Oosten: http://www.squiver.com
Erg goede inspiratiebron.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma okt 19 2009 3:13 pm

soulpic schreef:Ik vind ze allemaal niet mooi.

Foto's achteraf is zwart / wit zetten is een veel te gemakkelijke manier van bewerken. Het contrast is veel te hard, het zwart met de bruintoon kijkt niet lekker. Deze onderwerpen lenen zich gewoon bijna niet voor zwart wit. De foto's 2 t/m 7 lijken allemaal geplakt op een zwarte achtergrond.

Het feit dat je achteraf foto's in zwart wit omzet, is omdat je er waarschijnlijk op dat moment zelf (dat je de foto's aan het maken was) niet aan dacht. Je denkt achteraf dat de foto's mooi zouden kunnen zijn in zwart wit. Daar is het eigenlijk al fout gegaan. Op het moment dat je deze dieren aan het fotograferen was, had je in principe moeten denken in zwart wit. En dat vergt een hele andere kijktechniek dan wanneer je niet in zwart wit kijkt / fotografeert. Wanneer je in zwart wit fotografeert of omzet, zul je moeten letten op compositie - abstractie - kleur - lijnen - vormgeving - inhoud. Deze beelden (imho) hebben dat niet. Omdat je niet in zwart wit gekeken hebt, komen de foto's nu ook niet tot hun recht in zwart wit. Het betekent trouwens niet dat je altijd vooraf moet denken in zwart wit, wat soms pakt het wel goed uit als je er vooraf niet in denkt, maar achteraf wel omzet in zwart wit.

Omdat je van dieren fotografie houdt, kijk eens naar de beelden van Marsel van Oosten: http://www.squiver.com
Arrogante kul!
Je doet aannames die op helemaal niks gebaseerd zijn.
en dat 'imho' is voor jou niet van toepassing.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » ma okt 19 2009 3:23 pm

Eeuw schreef:
soulpic schreef:Ik vind ze allemaal niet mooi.

Arrogante kul!
Je doet aannames die op helemaal niks gebaseerd zijn.
en dat 'imho' is voor jou niet van toepassing.
Tja eeuw.... zo istie nou eenmaal.... (niet zeggen hoor anders gaat ie weer alles recht lopen lullen wat krom is).
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”