Beste mensen,
Mijn oog is gevallen op de Sigma 120-300 APO 2.8. In principe ben ik aan het wachten op de Sigma Prime 300 2.8, maar omdat dit zo lang duurt vraag ik me af of deze Telezoom niet een goed alternatief is.
Zien jullie redenen om toch op de Prime te wachten, of zou deze Telezoom een goede keus kunnen zijn voor op mijn D70s?
Ik ga deze voornamelijk gebruiken voor natuurfotografie.
Vriendelijke groeten,
Igor Timmermans
Sigma 120-300 APO 2.8
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Niet onverdeeld positief, Ik zou voor de prime gaan, die is ook met een converter te gebruiken...
Niet onverdeeld positief, Ik zou voor de prime gaan, die is ook met een converter te gebruiken...
Ik gebruik de Sigma 120-300 APO 2.8. en die bevalt heel goed ik maak ook alleen maar natuur foto`s en ik heb er ook nog een converter tussen apo sigma 2 x ex alleen als het begint te schemeren kan je hem niet gebruiken vanwegen de licht inval .
Ik wou eerst ook een vast lens maar vaak zit er ineens iets toch korter bij dan de lens kan en dan kan je de zoom gebruiken
Ik wou eerst ook een vast lens maar vaak zit er ineens iets toch korter bij dan de lens kan en dan kan je de zoom gebruiken
-
- Forumlid
Mooi en zwaar. Ik heb begrepen dat je opnieuw moet scherpstellen nadat je gezoomd hebt. Dat is vooral bij bewegende onderwerpen iets om te onthouden. Ikzelf heb om bovenstaande redenen afgezien van deze lens en gister een Sigma 100-300 F4 aangeschaft. krijgt bij Photozone een nog net even betere review en hij is draagbaar...
Ik ben hier incognito...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik gebruik deze lens voor sportfotografie en hij bevalt mij uitstekend!
Scherp en snelle autofocus en 'lekker' zwaar.
Er schijnt ergens een test te staan op een site, waarbij de scherpte van de 120-300 f2,8 zo goed als gelijke resultaten heeft als de 'vaste' 300mm f2,8! Samen met het gegeven iets meer 'speling' te hebben, in vergelijking met de 300mm, heeft mij doen besluiten om deze lens aan te schaffen.
Succes!
Scherp en snelle autofocus en 'lekker' zwaar.
Er schijnt ergens een test te staan op een site, waarbij de scherpte van de 120-300 f2,8 zo goed als gelijke resultaten heeft als de 'vaste' 300mm f2,8! Samen met het gegeven iets meer 'speling' te hebben, in vergelijking met de 300mm, heeft mij doen besluiten om deze lens aan te schaffen.
Succes!
D4--D800+MB-D12--SB900--SB700--24-120 f4 VRll--200-400mmF4--50mmf1,8--16-35F4VR--70/200f2,8(Sigma)--Manfrotto monopod--Manfrotto driepoot--ThinkTank incl.trolley.
-
- Forumlid
afsluiting Topic
Na diverse revieuws gelezen te hebben zie ik toch af van de zoom.
Ik ga nu nadenken over een Sigma prime versus een Nikkor prime. Zie nieuw topic bij vaste brandpunt lenzen.
Bedankt voor het meedenken! Bij deze sluit ik m'n topic af.
Vriendelijke groeten,
Igor
Ik ga nu nadenken over een Sigma prime versus een Nikkor prime. Zie nieuw topic bij vaste brandpunt lenzen.
Bedankt voor het meedenken! Bij deze sluit ik m'n topic af.
Vriendelijke groeten,
Igor