teleconverter op tokina 50-135
teleconverter op tokina 50-135
Ik wil een converter aanschaffen voor mijn tokina 50-135 2,8,dit in combinatie met een D90.
Ik denk aan 1.4 of 1.7.Welk merk converter kan ik het beste aanschaffen?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Andre
Ik denk aan 1.4 of 1.7.Welk merk converter kan ik het beste aanschaffen?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Andre
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: teleconverter op tokina 50-135

Je kunt geen Nikon teleconverter aanschaffen, je objectief is er niet geschikt voor.
Op zoek dus naar een winkel met een Kenko Teleplus PRO 300 DG 1,4 of 2x of de Sigma EX APO 1.4x of 2x. Camera mee en proberen maar.
De kwaliteit van je objectief wordt minder en persoonlijk geef ik geen garantie op mijn advies.
Toch bedankt voor je advies Hans!
Dat de kwaliteit van het objectief achteruit gaat is mij bekend,maar de foto's die ik er mee wil maken zijn bedoeld
voor op het internet dus wat mij betreft hoeft het dan geen topkwaliteit te zijn.
Ik ga in ieder geval op zoek naar de Kenko's/Sigma's
Dat de kwaliteit van het objectief achteruit gaat is mij bekend,maar de foto's die ik er mee wil maken zijn bedoeld
voor op het internet dus wat mij betreft hoeft het dan geen topkwaliteit te zijn.
Ik ga in ieder geval op zoek naar de Kenko's/Sigma's
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De Kenko is een veilige keuze; die gaat wel passen. De Sigma denk ik niet...
Ik heb al een Kenko op het oog via mp;waarom denk je dat de sigma niets wordt patrick?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Waarschijnlijk omdat Sigma zegt dat hun TCs alleen maar goed werken met een select aantal Sigma EX objectieven.andre schreef:Ik heb al een Kenko op het oog via mp;waarom denk je dat de sigma niets wordt patrick?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Precies. Eerlijk gezegd heb ik niet eens geprobeerd of mijn 1.4x Sigma TC past op de Nikon AFS 80-200. Ik heb er een Kenko TC bij... Maar je moet wel erg oppassen, want het geluid van krakend glas lijkt mij heel onprettig!Roelof schreef:Waarschijnlijk omdat Sigma zegt dat hun TCs alleen maar goed werken met een select aantal Sigma EX objectieven.andre schreef:Ik heb al een Kenko op het oog via mp;waarom denk je dat de sigma niets wordt patrick?

Krakend glas behoort ook niet tot mijn favoriete geluiden,maar goed ik weet nu in ieder geval wat ik moet aanschaffen.
Iedereen bedankt voor de input!
Iedereen bedankt voor de input!