kan je dat uitleggen? 1.8 is "in principe" toch altijd goedkoper t.o.v. 1.4 ivm de omvang van het glas??Cees Laarman schreef:Niwla schreef:Klopt het dat er geen AF-S 50mm F1.8 bestaat ? Vind de S 1.4 behoorlijk aan de prijs in vergelijking met de AF-D 1.8
*is op zoek naar een lichtsterke lens met een beperkt budget
Dan zou de 1.8 ook een stuk duurder zijn............
af-d 50 mm f/ 1.8 op mn d3000
Re: af-d 50 mm f/ 1.8 op mn d3000
Bedankt voor de tip. Die hou ik zeker in mijn achterhoofd.... 35mm vind ik eigenlijk wel erg "wide" maar ik zal er eens dieper induikenjoepert schreef:Dan is de af-s 35mm DX aan te raden, die kost maar 170 euro.

- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Een AF-s 1.8 zal altijd duurder zijn dan een AF-d. Extra motortje in de lens, kost dus geld.Niwla schreef:kan je dat uitleggen? 1.8 is "in principe" toch altijd goedkoper t.o.v. 1.4 ivm de omvang van het glas??Cees Laarman schreef:Niwla schreef:Klopt het dat er geen AF-S 50mm F1.8 bestaat ? Vind de S 1.4 behoorlijk aan de prijs in vergelijking met de AF-D 1.8
*is op zoek naar een lichtsterke lens met een beperkt budget
Dan zou de 1.8 ook een stuk duurder zijn............
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Niwla schreef:Bedankt voor de tip. Die hou ik zeker in mijn achterhoofd.... 35mm vind ik eigenlijk wel erg "wide" maar ik zal er eens dieper induikenjoepert schreef:Dan is de af-s 35mm DX aan te raden, die kost maar 170 euro.
Komt overeen met een 'ouderwetse' standaardlens.
35 op DX is 52,5 op FX .... leerde je, bij wijze van spreken, fotograferen mee.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Zelf ben ik er niet zo'n voorstander van om een AF lens handmatig te gebruiken. Het scherpstelgedeelte gaat vaak veel te soepel waardoor je grote kans hebt op het 'weglopen' van scherpstelling.
vuilnisman schreef:goede avond,
de vraag is; ik heb gelezen dat een af-d handmatig scherp gesteld moet worde of er moet een af motor in de kamera zitte ofzo, nou heb ik een d3000 en wil ik de af-d 50mm f/ 1.8 aanschaffe of kan ik toch beter voor een af-s 50mm f/1.4g gaan aangezien het dan in het objectief zelf zit? het is bedoeld voor portretfotografie ik wil graag met deze lens beginne en later miss nog een 85mm f/1.8 hebbe.
alvast bedankt
Dat ben ik roerend met je eens....Ik begreep je even verkeerd....excuusCees Laarman schreef:Een AF-s 1.8 zal altijd duurder zijn dan een AF-d. Extra motortje in de lens, kost dus geld.

Je mag ook gewoon "wijd" zeggen hoor.Niwla schreef:Bedankt voor de tip. Die hou ik zeker in mijn achterhoofd.... 35mm vind ik eigenlijk wel erg "wide" maar ik zal er eens dieper induikenjoepert schreef:Dan is de af-s 35mm DX aan te raden, die kost maar 170 euro.