Bezoek aan de dierentuin.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Bezoek an de dierentuin.

Bericht door soulpic » ma okt 19 2009 3:42 pm

Dat jullie dit allemaal prachtfoto's vinden, wil niet zeggen dat de rest van de wereld het dan ook maar mooi moet vinden.
ik VIND dit geen mooie foto's, en waarom heb ik ook al uitgelegd, waarom ze voor mij niet werken.
Dat is mijn mening, en ik heb in een vrij land zoals Nederland er recht op om die mening te hebben.

Dat jullie mijn mening afschilderen als arrogante kul, zeg meer over jullie dan over mij of mijn mening.
"Imagination is far more important than knowledge"

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma okt 19 2009 4:06 pm

Het een sluit het ander niet uit. :)

En spreek niet in meervoud, want het is mijn mening.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

P. Posthumus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door P. Posthumus » ma okt 19 2009 4:57 pm

Heel leuk gedaan, mooie serie, is weer eens wat anders.
Groeten Peter

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » ma okt 19 2009 5:37 pm

soulpic schreef:Ik vind ze allemaal niet mooi.

Foto's achteraf is zwart / wit zetten is een veel te gemakkelijke manier van bewerken. Het contrast is veel te hard, het zwart met de bruintoon kijkt niet lekker. Deze onderwerpen lenen zich gewoon bijna niet voor zwart wit. De foto's 2 t/m 7 lijken allemaal geplakt op een zwarte achtergrond.

Het feit dat je achteraf foto's in zwart wit omzet, is omdat je er waarschijnlijk op dat moment zelf (dat je de foto's aan het maken was) niet aan dacht. Je denkt achteraf dat de foto's mooi zouden kunnen zijn in zwart wit. Daar is het eigenlijk al fout gegaan. Op het moment dat je deze dieren aan het fotograferen was, had je in principe moeten denken in zwart wit. En dat vergt een hele andere kijktechniek dan wanneer je niet in zwart wit kijkt / fotografeert. Wanneer je in zwart wit fotografeert of omzet, zul je moeten letten op compositie - abstractie - kleur - lijnen - vormgeving - inhoud. Deze beelden (imho) hebben dat niet. Omdat je niet in zwart wit gekeken hebt, komen de foto's nu ook niet tot hun recht in zwart wit. Het betekent trouwens niet dat je altijd vooraf moet denken in zwart wit, wat soms pakt het wel goed uit als je er vooraf niet in denkt, maar achteraf wel omzet in zwart wit.

Omdat je van dieren fotografie houdt, kijk eens naar de beelden van Marsel van Oosten: http://www.squiver.com
Erg goede inspiratiebron.

Duidelijk je eigen mening, en dat is toegestaan, zij het niet dat we het in dit geval niet over zwart-wit hebben.

Ik vind ze erg mooi, en juist die isolatie van de achtergrond doet het in mijn ogen goed, zeker bij de giraffe en helemaal bij de olifanten en de leeuw, het krijgt iets statigs op die manier. Ik vind ze ook ragscherp!

Ik ben benieuwd hoe je dit hebt gedaan, hoop dat je het wil delen met ons (of iig via een PB met mij :-) )

Groet,

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma okt 19 2009 6:53 pm

Ik vind ze erg fraai, mijn voorkeur gaat uit naar foto 1. Meestal zijn foto's van struisvogels nogal van 13 uit een dozijn. Ze hebben altijd dezelfde "koddige" kop, maar deze foto is voor toch wel een die duidelijk niet in dit rijtje van 13 uit een dozijn past. Ik vind hem heel bijzonder, superscherp en in zwart-wit doet ie het prima.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Noël

Bericht door Noël » ma okt 19 2009 7:43 pm

Schitterende foto's. De bewerking spreekt mij zeer aan. De aandacht gaat naar het dier en niet zoals vaak gebeurd bij opnames in een dierentuin naar de achtergrond.
Complimenten.
gr, Noel

Diana Sinclair
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Diana Sinclair » ma okt 19 2009 7:46 pm

Hoi, hoi,

Ik vind de foto's wel iets kunstzinnigs hebben. Iets heel anders dan gewone huis-tuin-en-keukenfoto's van foto's uit een dierentuin.

Mijn voorkeur gaat uit naar de foto van de giraffe. Die olifanten vind ik ook mooi, maar het lijkt net of de koppen zweven.

Ben ook benieuwd hoe deze foto's zo bewerkt zijn.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900

Kalwellis

Bericht door Kalwellis » ma okt 19 2009 8:29 pm

8
Afbeelding

En nog een, omdat het leuk werk is en blijft... :wink2:

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » ma okt 19 2009 8:35 pm

Kalwellis ik vind de foto's erg mooi, hele aparte benadering van je onderwerp.
Van mij mag je er meer plaatsen :P :lol:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » ma okt 19 2009 8:42 pm

soulpic schreef:Ik vind ze allemaal niet mooi.

Foto's achteraf is zwart / wit zetten is een veel te gemakkelijke manier van bewerken. Het contrast is veel te hard, het zwart met de bruintoon kijkt niet lekker. Deze onderwerpen lenen zich gewoon bijna niet voor zwart wit. De foto's 2 t/m 7 lijken allemaal geplakt op een zwarte achtergrond.

Het feit dat je achteraf foto's in zwart wit omzet, is omdat je er waarschijnlijk op dat moment zelf (dat je de foto's aan het maken was) niet aan dacht. Je denkt achteraf dat de foto's mooi zouden kunnen zijn in zwart wit. Daar is het eigenlijk al fout gegaan. Op het moment dat je deze dieren aan het fotograferen was, had je in principe moeten denken in zwart wit. En dat vergt een hele andere kijktechniek dan wanneer je niet in zwart wit kijkt / fotografeert. Wanneer je in zwart wit fotografeert of omzet, zul je moeten letten op compositie - abstractie - kleur - lijnen - vormgeving - inhoud. Deze beelden (imho) hebben dat niet. Omdat je niet in zwart wit gekeken hebt, komen de foto's nu ook niet tot hun recht in zwart wit. Het betekent trouwens niet dat je altijd vooraf moet denken in zwart wit, wat soms pakt het wel goed uit als je er vooraf niet in denkt, maar achteraf wel omzet in zwart wit.

Omdat je van dieren fotografie houdt, kijk eens naar de beelden van Marsel van Oosten: http://www.squiver.com
Erg goede inspiratiebron.
Beste Soupic,
Je geeft een conclusie, maar ik mis de redenatie er achter waarom het niet goed is in jouw ogen.
Zou je punten aan kunnen geven wat er beter zou kunnen?
Dan bedoel ik niet van: Wanneer je in zwart wit fotografeert of omzet, zul je moeten letten op compositie - abstractie - kleur - lijnen - vormgeving - inhoud.
Dat zijn loze kreten, die kan je blindelings bij elke foto plaatsen.
Maar geef eens aan wat de TS anders had moeten doen in jouw ogen.
Dan denk ik aan standpunt belichting, hoe de compositie verbeteren.
Ik weet dat je op de fotovakschool zit, maar als jouw docenten net zulk ongenuanceerd commentaar geven, zou ik zeker op zoek gaan naar een andere opleiding.
Commentaar moet gegeven worden omdat het opbouwend is en waar de TS wat van kan leren.
Maar nu zeg je alleen het is niet goed.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

ALE
Clublid
Clublid

Re: Bezoek aan de dierentuin.

Bericht door ALE » ma okt 19 2009 9:44 pm

Ik sta perplex. Ik ga een nieuwe cursus PS volgen. Wat een mooie bewerking. Ik vind dit echt geweldig wat je ons hier voorschotelt. Mocht je iets over de bewerking willen delen, houd ik me aanbevolen.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » ma okt 19 2009 10:09 pm

@ George:

Ik heb gezegd wat ik er van vind, niet over wat beter moet.
Want in dit geval is het een kwestie van smaak, aangezien het hier vele mooi vinden.
Het is mijn smaak niet, voor de rest klopt het technisch en compositioneel wel allemaal.
Alleen de bewerking vind ik niet geslaagd, omdat het mijn smaak niet is.
Zoals ik al zei: het contrast vind ik te hard - het zwart met de bruintoon vind ik niet lekker kijken - het ziet eruit alsof de foto's uitgeknipt zijn en op een zwarte achtergrond zijn geplakt.
Hierdoor komen bij mij de foto's erg hard en mat over. Het is ook meteen een hele andere manier van fotograferen / bewerken.
Ik zou zoiets niet snel doen, omdat ik de dieren liever zie in hun omgeving.

pbreev

Bericht door pbreev » ma okt 19 2009 10:15 pm

soulpic schreef:Ik zou zoiets niet snel doen, omdat ik de dieren liever zie in hun omgeving.
Helemaal met je eens, maar das dan niet de dierentuin :lol: :lol: :lol: :lol:

Groet Patrick

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » ma okt 19 2009 10:27 pm

Ik zie ze ook liever in het wild in Afrika, maar als de dierentuin hun omgeving is, dan is de dierentuin hun omgeving, en zou ik ze ook zo vast leggen.
En niet met zulke dergelijke heftige bewerkingen. Maar ik wil ook niet constant zeggen dat ik het anders gedaan zou hebben.
Als de topicstarter het gevoel heeft dat dit prachtige platen zijn, dan is dat zijn goed recht en wie ben ik dan om te zeggen dat het niet zo is.
Het enigste wat ik er over kwijt wilde is dat het niet mijn smaak is - ik het zo niet gedaan zou hebben en ook waarom het voor mij niet goed uitpakt.

Kalwellis

Bericht door Kalwellis » ma okt 19 2009 10:34 pm

Als men het 1 keer out dat men er niet van houdt, dan is het goed. Iedereen zijn eigen mening. Mijn best en gelukkig ook dat smaken verschillend zijn.
Maar hoe vaak wil jij in mij topic nog plaatsen dat het jou niet bevalt? Misschien een idee een eigen topic te openen?
Het is nu goed geweest Soulpic... :!:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”