Microsoft Raw Viewer
Microsoft Raw Viewer
Ik heb altijd al de microsoft raw viewer geinstalleerd gehad zodat ik de Nef bestanden al in de verkenner even snel kan doorkijken wat wel en niet goed is voor dat ik ze ga bewerken in photoshop. Sinds kort laat hij me de foto's niet meer zien. Nou heb ik gisteren mijn pc geformateerd en opnieuw geinstalleerd omdat die steeds raarder begon te doen, maar na het opnieuw installeren van de viewer heb ik eigenlijk nog altijd de zelfde klachten als ervoor. Iemand deze zelfde problemen gehad of iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen ?
Re: Microsoft Raw Viewer
Nou heb ik nog eens de raw viewer opnieuw gedownload en geinstalleerd. Ik zie nu wel alle nef bestanden behalve die wat ik vanaf afgelopen week heb gemaakt. Ik heb sinds vrijdag de tokina groothoek lens nieuw en eigenlijk zijn het de foto's die sindsdien gemaakt zijn. dus eens snel van lens gewisselt en nog eens een foto gemaakt maar nu is het bij die ook. Zou het dan aan de D300 liggen? of dat het door de tokina lens is gekomen? Binnen photoshop cs4 heb ik ook problemen met tonemapping van photomatix met de foto's die ik sinds vrijdag gemaakt heb. Photoshop reageerd hier raar op en/of begint over RAM geheugen te zeuren.
Dennis,
Mijn eerste (gevoelsmatige) reactie is dat het eerder een computerprobleem dan een foto-probleem is. Heb je al in die richting gezocht ("Photosshop klaagt over het geheugen" en da's niet het geheugen van je camerakaartje ...).
Mijn eerste (gevoelsmatige) reactie is dat het eerder een computerprobleem dan een foto-probleem is. Heb je al in die richting gezocht ("Photosshop klaagt over het geheugen" en da's niet het geheugen van je camerakaartje ...).
Willem.
Er zit 3GB aan RAM geheugen in. Dat zou toch meer als voldoende moeten zijn.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
probeer eens het gratis Nikon View
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
er is ook een Mac versie
http://nikoneurope-nl.custhelp.com/app/ ... _id/127714
er is ook een Mac versie
Daar heb ik mijn probleem voor photoshop nog niet mee verholpen.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nee, niet echt.DennisR schreef:Daar heb ik mijn probleem voor Photoshop nog niet mee verholpen.

Dennis, heb je alle updates gedraaid van zowel Windows als Photoshop?
Ja dat heb ik gedaan.
Ik heb nog met de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb en zij denken zelf ook een fout in de software van de camera zelf. Ik heb hem nu terug gestuurd en dan gaat die terug naar Nikon om de software er opnieuw op te zetten. Hij zit toch in de garantie.
Alleen jammer zo met de zoom experience voor de deur waar ik al kaarten voor heb dat ik nu zonder camera zit en de week erop heb ik een workshop geplanned staan. Hopen dat die voor die tijd terug is, maar ze waarschuwde al voor een weekje of 3.
Ik heb nog met de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb en zij denken zelf ook een fout in de software van de camera zelf. Ik heb hem nu terug gestuurd en dan gaat die terug naar Nikon om de software er opnieuw op te zetten. Hij zit toch in de garantie.
Alleen jammer zo met de zoom experience voor de deur waar ik al kaarten voor heb dat ik nu zonder camera zit en de week erop heb ik een workshop geplanned staan. Hopen dat die voor die tijd terug is, maar ze waarschuwde al voor een weekje of 3.