Vijvervissen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Hakie

Vijvervissen

Bericht door Hakie » wo okt 21 2009 7:23 pm

Dit zijn 2 foto's van Koi uit mijn vijver. Van RB heb ik enkele jaren geleden wat tips gekregen om leuke plaatjes van mijn vissen te schieten. Nog bedankt Ronald! :D
Ik weet dat nr 1 wat krap in het kader zit, maar toch.. Van deze 2 vissen maak ik waarschijnlijk nooit meer een soortgelijke foto, gewoon omdat deze soort vrij schuw is en met z'n 2en op de foto is dus vrij uniek.

Tevens heb ik een link bijgeplaatst naar youtube, naar een filmpje wat ik gisteren middag laat gemaakt heb met mijn D90. Doordat scherpstellen lastig is met filmen heb ik een "oude" 50mm maual focus lens gebruikt met diafragma ingesteld op 1.4. Filmen met de D90 vereist nog wat oefening.. ( Trouwens op de foto's zal ook nog wel wat aan te merken zijn. Ik lees hier best veel. :lol: )
Standaard gebruik ik voor de koi foto's en film een polarisatiefilter.

Link met D90 filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ZcWzJuuGqIw

1
Afbeelding

2
Afbeelding

safre

Re: Vijvervissen

Bericht door safre » wo okt 21 2009 11:15 pm

Hé een Asagi liefhebber!?

leuke foto's hoor!
Foto van de showa is m.i de beste al vind ik de kleuren nog niet zo sprekend als ze in het echt zullen zijn. Wellicht nog wat spelen met je pola filter?

Ik heb zelf ook koi dus weet hoe moeilijk het is om een goede foto daarvan te maken (zeker als ze (nog) niet handtam zijn :evil: :D )

Leuke leerschool is elk jaar de HKS in Arcen!

Heb afgelopen jaar ook lopen pielen daar ;)
Afbeelding
Geef maar aan als ie weg moet dan gaat ie ook weg ;)

Btw die tancho Sanke van je filmpje is volgens mij een toppertje!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”