Man, dit hele forum is één grote doorlopende herhaling van zichzelf :mrgreen:D-90s schreef:en hou op met iedere keer in herhaling te vallen
Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
Re: Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
joepert schreef:Man, dit hele forum is één grote doorlopende herhaling van zichzelf :mrgreen:D-90s schreef:en hou op met iedere keer in herhaling te vallen
Jawel, maar niet zo snel elkaar opvolgend.

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Beste mensen ik wil niemand kwetsen omdat hij/zij een 24-70mm 2.8 VR objectief in bezit heeft.
Theoretisch is dit een geweldig objectief.
Alleen de eindcontrole laat bij Nikon zeer te wensen over.
Ook de degelijkheid in het ontwerp en de gebruikte materialen schijnen niet in verhouding te staan met wat je van dit objectief zou mogen verwachten.
Dan legt Nikon telkens het gebrek neer bij de gebruiker en dat is niet eerlijk.
Soms moet de gebruiker bijne evenveel reparatie kosten betalen als wat het objectief gekost heeft.
Als Nikon zijn product degelijker had gemaakt en een betere eindcontrole zou toepassen, dan zou minimaal 90% van de ellende niet plaatsvinden.
Het gaat mij echt niet om dit objectief af te kraken, maar ik ben van mening dat een groot deel van de oorzaken van de problemen bij Nikon ligt.
Daarom is het niet reëel dat de kosten op de eindgebruiker verhaalt worden.
Nikon schijnt zo'n machtige en arrogante positie in te nemen dat ze niet voor rede vatbaar zijn.
Ik probeer alleen te zeggen dat we niet alles van Nikon moeten pikken.
Alleen is de vraag, hoe peuter je dit aan het verstand bij die lui van Nikon.
Groetjes George
Ook de degelijkheid in het ontwerp en de gebruikte materialen schijnen niet in verhouding te staan met wat je van dit objectief zou mogen verwachten.
Soms moet de gebruiker bijne evenveel reparatie kosten betalen als wat het objectief gekost heeft.
Als Nikon zijn product degelijker had gemaakt en een betere eindcontrole zou toepassen, dan zou minimaal 90% van de ellende niet plaatsvinden.
Het gaat mij echt niet om dit objectief af te kraken, maar ik ben van mening dat een groot deel van de oorzaken van de problemen bij Nikon ligt.
Nikon schijnt zo'n machtige en arrogante positie in te nemen dat ze niet voor rede vatbaar zijn.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Cees
- Forumlid
George, dat weten we. Dit is slechts een herhaling van zetten van de afgelopen twee à drie weken.
Dit levert ook geen nieuwe inzichten en oplossingen op.
Zo, en nu ga ik naar een hopelijk wel leuke voetbalwedstrijd zitten kijken!
Dit levert ook geen nieuwe inzichten en oplossingen op.
Zo, en nu ga ik naar een hopelijk wel leuke voetbalwedstrijd zitten kijken!

Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Daar gaat het niet om.....George Fennes schreef:Beste mensen ik wil niemand kwetsen omdat hij/zij een 24-70mm 2.8 VR objectief in bezit heeft.
Groetjes George
Alles is inmiddels al gezegd.....
Wáárom begin je in dit draadje nog een keer....

Haal die bekraste ouwe vinyl plaat eens van je platenspeler...

Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Clublid
Eelco ik respecteer ieders objectiefkeuze, maar ik probeer alleen iets in gang te zetten t.o.v. Nikon.D-90s schreef:Ik dacht dat alles inmiddels al wel gezegd was...![]()
![]()
![]()
Respecteer elkaars objectiefkeuze, en hou op met iedere keer in herhaling te vallen.....
Beetje vermoeiend...![]()
![]()
![]()
Groeten Eelco
Dat we alles niet meer voor zoete koek moeten aannemen en naar wegen moeten zoeken om Nikon verantwoordelijk te stellen voor de door hun geleverde producten waar iets van oorsprong niet in orde mee is.
Ik ben nu helemaal niet bezig om een ander merk objectief te promoten, want ik ben van mening dat als de 24-70mm 2,8 VR goed is afgesteld er geen gelijke in zijn soort is te vinden.
Alleen we moeten een vuist kunnen maken tegen Nikon en zo voor degenen die door een slecht product benadeeld zijn door Nikon hier een genoegdoening uit kunnen halen.
Als niemand zijn mond opendoet zal er niets veranderen.
Dit was mijn insteek en niet anders.
Groetjes George

Als niemand z`n mond open doet???
Ik lees niet anders dan, wat we allemaal in de tas hebben (hoe meer, hoe duurder, hoe beter), en herhalingen over iedere keer dezelfde onderwerpen.
Als jij denkt iets op te kunnen lossen los het dan op maar val niet iedere keer in herhaling. (nu ben jij het maar in andere topics zijn het anderen)
On topic again !?
Ik lees niet anders dan, wat we allemaal in de tas hebben (hoe meer, hoe duurder, hoe beter), en herhalingen over iedere keer dezelfde onderwerpen.
Als jij denkt iets op te kunnen lossen los het dan op maar val niet iedere keer in herhaling. (nu ben jij het maar in andere topics zijn het anderen)
On topic again !?
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Lijkt me een strak plan...Ferry72 schreef:On topic again !?

http://500px.com/EelcoVandeKamp
On topic, alles was toch al gezegd ? :mrgreen:
Ik ga even m'n onderschrift aanpassen... de 24-70 promotekst kan er weer vanaf.
Ik ga even m'n onderschrift aanpassen... de 24-70 promotekst kan er weer vanaf.
-
- Clublid
Beste Eelco, Ferry, Cees en anderen, als jullie tevrden zijn met de door Nikon geleverde kwaliteit prima toch
Velen zijn hier niet tevreden mee en daar wil ik probeen iets aan te doen.
Als je je camera of objectief 3x heb moeten omruilen en/of je weken of maanden je spulletjes heb moeten missen is de kans groot dat je er wel anders over gaat denken.
In het verleden heb ik ook dingen kunnen regelen en nog probeer ik dingen te regelen.
Soms rechstreeks met Beverwijk en anders door mensen met klachten met de juiste personen in contact te brengen.
Dus zou ik in feite behulpzaam willen zijn om mensen te bundelen die klachten hebben en zo een weg te vinden om Nikon tot actie te bewegen.
Het is niet mijn bedoeling om Nikon in diskrediet te brengen alleen maar dat ze hun producten verbeteren en de service verbeteren zonder de zwarte piet altijd maar bij de klant neer te leggen.
Groejes George

Velen zijn hier niet tevreden mee en daar wil ik probeen iets aan te doen.
Als je je camera of objectief 3x heb moeten omruilen en/of je weken of maanden je spulletjes heb moeten missen is de kans groot dat je er wel anders over gaat denken.
In het verleden heb ik ook dingen kunnen regelen en nog probeer ik dingen te regelen.
Soms rechstreeks met Beverwijk en anders door mensen met klachten met de juiste personen in contact te brengen.
Dus zou ik in feite behulpzaam willen zijn om mensen te bundelen die klachten hebben en zo een weg te vinden om Nikon tot actie te bewegen.
Het is niet mijn bedoeling om Nikon in diskrediet te brengen alleen maar dat ze hun producten verbeteren en de service verbeteren zonder de zwarte piet altijd maar bij de klant neer te leggen.
Groejes George

Plaats een oproep in het clubblad, die leggen ze in Beverwijk op de leestafel...
Nee George, ik denk dat het met de QC en algehele kwaliteit van de apparatuur bij Nikon wel goed zit.
Kijk eens verder en zie waar de gemiddelde Canon gebruikers tegenaan lopen. En die kunnen hiermee niet in Beverwijk terecht, maar ergens ver weg in Roosendaal
Canon brengt tegenwoordig eerst de firmware uit, daarna de nieuwe camera :mrgreen:
Het scheelt in ieder geval weinig.
Vandaag mijn 80-200 opgehaald bij NSP, gecontroleerd en voorzien van een nieuwe M-A ring, kan weer 10 jaar mee. Snel afgehandeld, communicatie voor de reparatie ook prima in orde.
Nee George, ik denk dat het met de QC en algehele kwaliteit van de apparatuur bij Nikon wel goed zit.
Kijk eens verder en zie waar de gemiddelde Canon gebruikers tegenaan lopen. En die kunnen hiermee niet in Beverwijk terecht, maar ergens ver weg in Roosendaal
Canon brengt tegenwoordig eerst de firmware uit, daarna de nieuwe camera :mrgreen:
Het scheelt in ieder geval weinig.
Vandaag mijn 80-200 opgehaald bij NSP, gecontroleerd en voorzien van een nieuwe M-A ring, kan weer 10 jaar mee. Snel afgehandeld, communicatie voor de reparatie ook prima in orde.
- Jolanda
- Clublid
- Contacteer:
correctie: ETBass in Roosendaal is failliet, naar ik meen nu een bedrijf in Bergen op Zoom neemt alles over (met flinke vertraging overigens).maar ergens ver weg in Roosendaal
J
click voor mijn foto's op flickr.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Eigenlijk is helemaal niet alles gezegd. Ik vind dat Georges gewoon gelijk heeft.Marco schreef:On topic, alles was toch al gezegd ? :mrgreen:
Alleen verzanden de reacties inderdaad in "alles is al gezegd" en verder gebeurd er niks. Geen, actie niets.
Zo'n draad bloed dood zonder resultaat. Daarmee worden die problemen niet opgelost en komt de gebruiker, nog Nikon verder.
Ik probeerde in een andere draad met een reactie een insteek te maken hoe als voorbeeld zoiets bij iemand met een Canon daarmee eens startte, en met succes daar verder mee kwam. Niet één opmerking op die reactie.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 58#p309258
Ik zou zeggen, ga met een clubje bij elkaar zitten om een plan de campagne te maken om gestructureerd wat zaken op een rij te zetten, voor mijn part een aparte website op te zetten die gericht is om dit probleem aan te pakken, zoek contact internationaal, en bel Nikon daarna op om tot een tot een gesprek te komen hoe verder te komen met een open brede communicatie met respect voor elkaars doelen maar zonder je eigen doelen dan maar geheel weg te strepen.
Klantgericht denken vanuit een bedrijf vergt tegenwoordig iets anders als wat er nu gebeurd. Nikon moet inzien dat een brede discussie en ideeën uitwisseling tussen klant en bedrijf veel meer oplevert dan een houding die nu kennelijk wordt uitgedragen of alles maar normaal is en er eigenlijk niks aan de hand is.
En als je dan uiteindelijk open met elkaar een gesprek hebt met Nikon moet dat niet een vrijblijvend gesprek zijn, maar eentje waar verdere bindende afspraken gemaakt worden in de uitwisseling bijv. met Nikon Japan en daar terugkoppeling van wilt hebben. Dan beleg je weer een nieuwe "vergadering" om de zaken met elkaar door te nemen enz.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op wo okt 21 2009 11:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- a90
- Forumlid
De reparateur van Canon failliet ??? moet je nagaan hoe goed die wel niet zijn :mrgreen:Jolanda schreef:correctie: ETBass in Roosendaal is failliet, naar ik meen nu een bedrijf in Bergen op Zoom neemt alles over (met flinke vertraging overigens).maar ergens ver weg in Roosendaal
J
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Leon,
Het lijkt me echt iets voor jou, zoiets te organiseren.
Tekstueel vind ik je erg sterk, misschien dat jij een potje kan breken bij Nikon.
Je hebt al 28% van de 24-70 gebruikers op dit forum aan je zijde.
groet,
Marco
Het lijkt me echt iets voor jou, zoiets te organiseren.
Tekstueel vind ik je erg sterk, misschien dat jij een potje kan breken bij Nikon.
Je hebt al 28% van de 24-70 gebruikers op dit forum aan je zijde.
groet,
Marco