Letter D voor het typenummer

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Letter D voor het typenummer

Bericht door Eeuw » wo okt 21 2009 10:23 pm

en bij Canon is de F in F1 weer van 'flex' afgeleid,
nou ja, lekker belangrijk.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Letter D voor het typenummer

Bericht door Brenzef » do okt 22 2009 9:01 pm

Pe30 schreef:Misschien een vreemde vraag, maar kan mij iemand vertellen waarom, er voor (bijna) elk type spiegelreflex camera een letter "D"staat? :wink:
Zou het de D van Digitaal zijn? Opvallend is dat dit (die letter D) bij Canon ook het geval is! :?:
Alvast bedankt voor de reacties!!
Tsja, ik kan me voorstellen dat je je hier een beetje ongemakkelijk bij voelt.
Gesteund door mensen die het ineens over compacts e.d. hebben, maar jij had het toch op dit Nikon forum over DSLR's van, en dat mag ik dan toch aannemen, Nikon en Canon. We hadden het niet over Pentax en andere exoten.
Ik heb voor het geval je het ontgaat je originele post er even bij gehaald. :ugeek:

Maar he!
No hard feelings, wat jij van jou vraag vind mag je zelf weten, ik vond hem "opmerkelijk" :wink2:
Mja, dit gaat natuurlijk nergens over. jij hebt je antwoord (en ik nog steeds al mijn vingers). :mrgreen:
Dus laten we met de kamera's fotograferen i.p.v. eindeloos over typenummers te praten, mits je je geroepen voelt om je punt nogmaals te maken.
In dat geval liever verder praten in een kroeg met een heerlijk drankje en appelgebak erbij, volgens mij wordt dat gewoon gezellig.
Ik trakteer.....

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”