Wie heeft er ervaring met (kleine) acculaders op zonne-energie? Ik overweeg een wandeltrektocht te maken van ca. 2 weken. Verwacht daarbij wel veel zon, maar geen stopcontacten tegen te komen. Dus lijkt dit de oplossing. Als opslag voor de grote hoeveelheid foto's maak ik gebruik van een Acer Aspire One, als die ook nog geladen kan worden is het helemaal super. Ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt, Rob
accu's laden
Re: accu's laden
Beste Rob,
De afgelopen jaren heb ik redelijk wat ervaring opgedaan met wandel- en fietstochten in combinatie met acculaders (ook op zonne-energie) en batterijen/accu's. Het is een beetje afhankelijk wat je wilt uitgeven maar ik heb redelijk goede ervaringen met http://www.globalsolar.com type P3 30 Watt Solar Laptop Package in combinatie met een Asus Eee PC en de Nikon standaard lader. Geloof nooit de door de fabrikant opgegeven specificaties want ik kreeg een volledig lege accu niet in één rustdag vol. Elke dag een beetje bijladen lukt uiteraard wel. Ik heb ook nog geëxperimenteerd met een paar zonnepaneeltje uit de hobbyshop maar dat is dus helemaal niets. Overigens heb ik ook wandelaars gezien met mini mobiele windturbine's speciaal voor wandeltrektochten. Het voordeel is wel dat je 's nachts kunt laden, mits de wind niet gaat liggen.
Veel plezier met wandelen,
Hulda
De afgelopen jaren heb ik redelijk wat ervaring opgedaan met wandel- en fietstochten in combinatie met acculaders (ook op zonne-energie) en batterijen/accu's. Het is een beetje afhankelijk wat je wilt uitgeven maar ik heb redelijk goede ervaringen met http://www.globalsolar.com type P3 30 Watt Solar Laptop Package in combinatie met een Asus Eee PC en de Nikon standaard lader. Geloof nooit de door de fabrikant opgegeven specificaties want ik kreeg een volledig lege accu niet in één rustdag vol. Elke dag een beetje bijladen lukt uiteraard wel. Ik heb ook nog geëxperimenteerd met een paar zonnepaneeltje uit de hobbyshop maar dat is dus helemaal niets. Overigens heb ik ook wandelaars gezien met mini mobiele windturbine's speciaal voor wandeltrektochten. Het voordeel is wel dat je 's nachts kunt laden, mits de wind niet gaat liggen.
Veel plezier met wandelen,
Hulda
robvancampen schreef:Wie heeft er ervaring met (kleine) acculaders op zonne-energie? Ik overweeg een wandeltrektocht te maken van ca. 2 weken. Verwacht daarbij wel veel zon, maar geen stopcontacten tegen te komen. Dus lijkt dit de oplossing. Als opslag voor de grote hoeveelheid foto's maak ik gebruik van een Acer Aspire One, als die ook nog geladen kan worden is het helemaal super. Ben benieuwd naar de reacties.
Alvast bedankt, Rob