Mijn eerste portretfoto

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
danwel

Mijn eerste portretfoto

Bericht door danwel » wo okt 21 2009 11:34 pm

dit is me eerste portret foto die ik maak, ben benieuwd wat jullie er van vinden en welke tips jullie nog voor mij hebben ook kwa na bewerking

1. me zusje
Afbeelding
Orgineel formaat klik op de link
http://lh3.ggpht.com/_K7634wYGiiY/St98y ... 20foto.jpg
Laatst gewijzigd door danwel op do okt 22 2009 7:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: me eerst portretfoto

Bericht door a90 » do okt 22 2009 12:09 am

Beste Danwel,

Ik zie hier wel wat ruimte voor verbetering. :)

Allereerst is het denk ik wel zo handig om in de titel van een nieuw onderwerp niet 2 van de 3 woorden verkeerd te schrijven. Nu ben ik geen talenwonder maar het valt wel een beetje op zo. Ik zou er "Mijn eerste portretfoto" van maken dan begrijpen we in ieder geval waar het over gaat.

Dan de foto. Om te beginnen is hij wat aan de kleine kant, plaats hem gerust groter zonder dat we hoeven door te klikken. Verder valt me het binnenkader op, die stoort me een beetje, ik denk dat als je die weglaat het al wat rustiger wordt.

De foto zelf is op zich wel leuk maar op een of andere manier heel vreemd bewerkt. De kleuren zijn niet goed en het geheel komt wat onnatuurlijk over. Belichting is wat aan de donkere kant maar kan nog wel. Het lijkt wel of bij het bewerken of omzetten de JPG niet goed is opgeslagen. Het is in ieder geval niet goed en doet afbreuk aan het geheel. En dat is best jammer want ze kijkt wel mooi in de lens.

Kortom, missie half geslaagd. Opzet, onderwerp en moment wel ok maar nabewerking en presentatie onder de maat.

Suc6 !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Mijn eerste portretfoto

Bericht door Jolanda » do okt 22 2009 11:21 am

Danwel,

ik ga mee met hetgeen hierbovenstaand. Daarnaast vallen mij ook de heel opvallend witte ogen op, komen wat onnatuurlijk over.

Plaats de foto ook eens zonder het dubbele kader, dat zal ook wat rustiger ogen.

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

danwel

Bericht door danwel » do okt 22 2009 7:00 pm

het is ook mijn eerst x dat ik echt met PS aan de gang ga, ben nog volop aan het leren en dit is dus ook me eerste probeersel.

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 22 2009 7:21 pm

Weet je zeker dat je monitor wel goed afgesteld staat? De kleuren lijken me erg vreemd, en de achtergrond is denk ik niet donker genoeg (gemaakt) en wat rommelig (ruis).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

VieF

Bericht door VieF » do okt 22 2009 7:37 pm

Als je naar haar oogwit kijkt dan zie je dat die een gelige kleur heeft. Lijkt nu net alsof ze iets aan haar lever heeft..
Daaraan zie je dus onder andere dat de kleuren niet helemaal zijn zoals ze wezen moeten.

danwel

Bericht door danwel » do okt 22 2009 7:41 pm

heb laast me monitor gecalibreerd mbv, paint shop pro maar is toch nog lastiger dan ik verwacht had.

de achtergrond vind ik ook te licht, ook omdat het een blauw laken is en geen zwart :(

de belichting is ook met de verkeerde lamp gedaan.

dit is de orgineele foto

Afbeelding

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door MarileenK » do okt 22 2009 7:47 pm

Nog een tip, zet je model iets verder van de achtergrond, nu is er precies achter haar haar een schaduw zichtbaar. De foto oog ook net niet helemaal lekker qua kleuren.

Ik heb even wat geprobeerd met de kleuren, als je het niets vindt haal ik hem weer weg.

Afbeelding

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door jettiny » do okt 22 2009 7:48 pm

http://fotovisie.net/forum/index.php?showforum=3

Hoi danwel, je ziet ik begin met een (link) tip !
Deze site is helaas gestopt, maar de foto's zijn wel blijven staan.

Mijn advies is heeeeel erg veeeeeel foto's kijken van andere fotografen, dat is erg leerzaam.
Kijk bij de site tevens naar de commentaren, maar prik ooit een beetje door de zeer harde kritiek heen.
Alle forums kennen vriendjes en vijanden, van de eerste krijg je meestal complimenten, van de tweede harde kritiek.
Gelukkig is de tussengroep milder en eerlijker op een normale menselijke manier.
Probeer van alle soorten kritiek te leren.

Verder even naar je foto.
Voor de eerste keer niet slecht.
Wat kan in mijn ogen beter;
Kader weg of in ieder geval wat subtieler, is nu idd te grof en aanwezig.
Model verder van de achtergrond plaasten voor een mooiere DOF.
Haar haren zou ik ook ff wat netter willen zien.
En iets meer ruimte aan de zichtzijde, je model wat meer uit het midden plaatsen dus.
Heeft ze eigenlijk normaal een neuspiercing in?
Wou ze die liever niet in, dan zou ik het nu zichtbare gaatje even wegclonen.
Maar ik weet niet of je al zover bent met de nabewerking in jou programma.

Haar look is wel oke en de scherpte op de ogen ook.
Heeft ze echt zo'n blauwe ogen?
Het lijkt in ieder geval een beetje bewerkt.

Succes met de volgende shoot, want zij vind het volgens mij wel leuk.

danwel

Bericht door danwel » do okt 22 2009 8:01 pm

MarileenK schreef:Nog een tip, zet je model iets verder van de achtergrond, nu is er precies achter haar haar een schaduw zichtbaar. De foto oog ook net niet helemaal lekker qua kleuren.

Ik heb even wat geprobeerd met de kleuren, als je het niets vindt haal ik hem weer weg.
Hij is idd nu niet zo rood hele verbetering, dankje

ik zal er zeker rekening mee houden om beetje ruimte te houden tussen het doek en model
ik zal met PS wel iets te fanatiek bezig zijn geweest met de kleuren :oops:

GdP

Bericht door GdP » do okt 22 2009 9:22 pm

Het is altijd verstandig bij het bewerken van je foto, deze regelmatig te vergelijken met de originele foto. Dit voorkomt dat je helemaal de weg kwijt raakt en de meest vreemde kleurcorrecties mooi gaat vinden.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”