[quote="GdP"]DE KLUIS OP DE SJAASBERG
http://www.dekluisvalkenburg.nl/BEGIN.html
WAT IS 'DE KLUIS' ?
Een korte uitleg etc. etc.
Heel apart en ook zeer toepasselijk deze uitleg bij de serie van foto's.
Het geheel spreekt me zeer aan, omdat het informatief is in woord en beeld.
De geplaatste foto's zijn niet indrukwekkend, maar zoals gezegd zeer passend in het geheel.
Overigens denk ik als het RAW opnamen zijn, er nog best wat aan de belichting etc. te doen is van de buitenopnamen.
De HDR achtige binnenopnamen zijn goed, wel weer storend is het vele "hout" wat in een van opnamen te duidelijk is.
Zeer pakkend begin met de uitleg.
Als ik punten zou moeten geven een 8 voor het totale plaatje en een kleine 7 voor de foto's
Gr.Ger
De Kluis op de Sjaasberg
- ger k.
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: De Kluis op de Sjaasberg
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
Gert Wagelaar schreef:
Ik snap je bedoeling. Mijn probleem is echter dat ik als mantelzorger maar een beperkte tijd heb om foto’s te maken. Hierdoor zullen vrijwel alle foto’s die ik maak vallen tussen 11 en 16 uur.
Op dit moment ben ik weer thuis, terug uit Schin op Geul. Op mijn gekalibreerde monitor valt de bewerking van de foto’s ook wel tegen. Dat kan beter!
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Maar dat kan toch niet die halo-achtige effecten geven?GdP schreef:Links zit een raam waar de zon op staat.
Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Eens. Lijkt meer op een stukje minder gelukkig nabewerken.Tony D schreef:Maar dat kan toch niet die halo-achtige effecten geven?GdP schreef:Links zit een raam waar de zon op staat.

Een mooie omgeving is Willege Langerak en aan de overkant Nieuwpoort.Brenzef schreef:Ik loop vaak even rond en probeer te kijken wat er voor interessants is.
Kameratje pakken wat schieten en er thuis toch achter komen dat de score laag is
Maar als je is een leuk plekje weet, hou ik me aanbevolen
En de omgeving van:
http://www.museumdewielewaal.nl/
Bedankt voor de complimenten Ger.ger k. schreef:GdP schreef:DE KLUIS OP DE SJAASBERG
http://www.dekluisvalkenburg.nl/BEGIN.html
WAT IS 'DE KLUIS' ?
Een korte uitleg etc. etc.
Heel apart en ook zeer toepasselijk deze uitleg bij de serie van foto's.
Het geheel spreekt me zeer aan, omdat het informatief is in woord en beeld.
De geplaatste foto's zijn niet indrukwekkend, maar zoals gezegd zeer passend in het geheel.
Overigens denk ik als het RAW opnamen zijn, er nog best wat aan de belichting etc. te doen is van de buitenopnamen.
De HDR achtige binnenopnamen zijn goed, wel weer storend is het vele "hout" wat in een van opnamen te duidelijk is.
Zeer pakkend begin met de uitleg.
Als ik punten zou moeten geven een 8 voor het totale plaatje en een kleine 7 voor de foto's
Gr.Ger