Smoky & the DJ

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Foxy

Smoky & the DJ

Bericht door Foxy » di okt 20 2009 10:02 pm

Fotograferen wordt steeds leuker! :D
Ik fotografeer voornamelijk paarden. Nu eens wat anders geprobeerd. Was ook mijn eerste keer met een externe flitser (SB800).
Benieuwd wat jullie ervan vinden.
1
Afbeelding
2
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Smoky & the DJ

Bericht door Patrick » do okt 22 2009 7:18 pm

De eerste vind ik erg goed. De tweede heel matig. Deze is niet spannend, te rommelig met die niet functionele ballonnen in de hoek, en ook veel te rood. Als ik ernaar kijk lijkt het er sterk op dat je een onderbelichte foto opgewerkt hebt. Ook die viezigheid rechtsboven op de foto moet je even wegklonen wat mij betreft.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Foxy

Bericht door Foxy » do okt 22 2009 10:37 pm

Dank voor je reactie. Ik heb aan allebei helemaal niets bewerkt overigens en ben het helemaal met je eens aangaande beide foto's! :D
Andere mensen nog verbeterpunten?

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » vr okt 23 2009 11:34 pm

Doe het maar eens, ga er maar eens staan zeg ik altijd.
Achteraf wordt het vaak wel makkelijker,dan zie je ineens wat puntjes die beter kunnen/konden.

Foto 1 vind ik een mooi, (ook een mooie vrouw trouwens, jammer dat ze rookt), maar zou graag haar ogen wat meer open willen zien.
Verder zou ik een beetje meer corpus willen zien,niet verkeerd oppakken aub.
Je begrijpt wel wat ik bedoel he, het corpus vind ik nu iets te weinig.

Foto 2
ben ik het met Patrick eens, en wil er nog aan toevoegen dat ik die draadjes bij haar linker schouder ff weggecloond zou hebben, en de dame verzocht zou hebben dat plastic BH bandje even af te doen, dat komt in mijn opinie de foto ten goede.
Daarnaast zie ik bij haar rechter bovenarm een plekje (pigmentvlekje? oid), in overleg met het model ook even wegclonen.
En hoewel de belichting van foto 1 goed is, zie ik bij foto 2 geen mooie belichting, maar dat is mijn mening.

vrgr
Tiny

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”