Beste forumbezoekers.
Bij mijn D200 had ik wat vuil achter het matglas zitten en heb geprobeert het matglas er uit te halen met wat info die ik had vergaard. Helaas is het kunstoflipje die de borgveer van het matglas borgt afgebroken. Ik heb mogelijk de veer de verkeerde kant op gedrukt bij het losmaken. Oke stom stom stom en achteraf zo makkelijk kunnen verkomen maar nu toch wel een punt voor mij. Het is mijn 2e body dus ben ik niet direct met opdrachten in de problemen maar je zult zien dat je dan juist dan je 2e body nodig gaat hebben. maar ja.
Wat is er stuk? Het lipje van het huisje waar het matglas en het onderliggende gestanste lijstje in liggen geborgd door de veer.
Mijn vraag.
-Wie heeft dit wel eens gehad en heeft dit laten repareren?
-Wat waren voor jou de kosten?
Ik heb al contact met Beverwijk gehad en ga de body in December (rustiger met mijn werk) afleveren voor een reparatie. Ze konden niet zeggen wat het evt ging kosten. Wel dat als de zoeker uit elkaar moest (wat ik denk) dat het veel tijd ging kosten.
Graag hoor ik van jullie wat de ervaring is.
Groeten en alvast dank,
Pim
Gaat dit mij veel geld kosten?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Wat is er stuk?
Beste Pim,
Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij het wisselen van matglazen via de voorzijde van een kamera.
De D200 is niet ontworpen om matglazen door de gebruiker te laten verwisselen, tot veler spijt.
De experts in Beverwijk zullen snel een uurtje bezig zijn als de kamera uit elkaar moet.
Groeten, en sterkte, Gijs
PS tip: als je toch in Beverwijk bent, laat dan de andere kamera nakijken en schoonmaken.
Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij het wisselen van matglazen via de voorzijde van een kamera.
De D200 is niet ontworpen om matglazen door de gebruiker te laten verwisselen, tot veler spijt.
De experts in Beverwijk zullen snel een uurtje bezig zijn als de kamera uit elkaar moet.
Groeten, en sterkte, Gijs
PS tip: als je toch in Beverwijk bent, laat dan de andere kamera nakijken en schoonmaken.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: Gaat dit mij veel geld kosten?
Hallo Gijs.
Dank voor jouw bericht. Mijn andere body is nog schoon en mocht hij evt vies zijn dan gaat die naar mijn vaste adres Chipclean in Malden.
Heeft iemand anders nog ervaringen oid?
Dank voor jouw bericht. Mijn andere body is nog schoon en mocht hij evt vies zijn dan gaat die naar mijn vaste adres Chipclean in Malden.
Heeft iemand anders nog ervaringen oid?
- selcuk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ik heb ooit ook eens aan de matglas van een d80 lopen frunniken.
Schoot met de schroevendraaier tijdens het losmaken van die beugel over de matglas....flinke kras dus.
Bleek later speciale gereedschap nodig te hebben.
Uit mijn hoofd voor 70 euro vervangen.
Schoot met de schroevendraaier tijdens het losmaken van die beugel over de matglas....flinke kras dus.
Bleek later speciale gereedschap nodig te hebben.

Uit mijn hoofd voor 70 euro vervangen.
Vreemd. Dan heeft de D70s een ander soort montage, denk ik? Dat matplastic wat daar in zit heb ik zelf vervangen, na een wat lompe schoonmaakactie. Nieuw laten opsturen uit Beverwijk, en toen nogmaals, maar voorzichtig, vervangen. Toen wel probleemloos.