De foto's zijn onbewerkt, slechts het formaat is aangepast.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Dat lijkt me vreemd... Ik kan het niet proberen hier; mijn D200 heeft geen volautomaat anders dan de P stand die eigenlijk een halfautomaat is. Ik houd persoonlijk liever ALTIJD zelf de regie. 95% van de tijd staat mijn camera in de A stand.dickydik schreef:De camera stond op volautomaat (leek me wel makkelijk bij een fietstocht langs de Belgische kust met windkracht 8 ).
Die onderste rij noemen we pretstanden, de P,A,S en M zijn de serieuze standen. Dan kun je met sluitertijd en diafragma gaan spelen.dickydik schreef:patrick,
op de D90 stel je de ISO in maar sluitertijd en diafragma worden op automaat zelf bepaald.
Verder zit er een P, een A, een S en een M stand op.
Er zitten ook speciale standen op voor landschap, portret, sport, macro, zonder ingebouwde flits enz op.
Als je zelf ISO 3200 gekozen hebt, dan had de camera weinig keus. De enige manier om een goed belichte foto is dan onder dit soort omstandigheden inderdaad een zo klein mogelijk diafragma en een hele korte sluitertijd...dickydik schreef:op de D90 stel je de ISO in maar sluitertijd en diafragma worden op automaat zelf bepaald.
OK, Je bent een beginner, dat is geen deklassering maar een constatering. Mijn tip voor beginners is; leen of koop een goed boek over de basisbeginselen van (digitale) fotografie.dickydik schreef:Tips zijn en blijven altijd welkom.