Portretten in z/w: Amersfoorts Damkampioenschap

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Portretten in z/w: Amersfoorts Damkampioenschap

Bericht door Skippy » zo okt 25 2009 4:47 pm

Riemke schreef:Hele mooie serie Luc! Ik ben wel benieuwd waarom je voor zo'n reportage een 70-200 zou willen gebruiken. Meer close-ups?
Met het objectief dat je hier gebruikt hebt, pak je ook nog wat van de omgeving mee.
Tja, het is lastig hoor dit soort fotografie. De 105mm had als grote voordeel de lichtsterkte en scherpte al vanaf f2.5 waar ik het meeste op
geschoten heb, en dan op iso 1.600. De 70-200mm f2.8 begint pas op f2.8 en voor vergelijkbare scherpte zit je al gauw op f3.5 dus daar verlies je
weer met het bijkomende nadeel van meer scherptediepte. Maar natuurlijk wel het voordeel van een 70-200mm bereik, ik heb nu behoorlijk moeten
"tijgeren" tussen de tafels door om deze beelden te kunnen maken. Maar de 105mm f2.0 DC is qua scherpte/weergave/contrast voor dit soort
werk op zich prima, het is en blijft een van de beste Nikon-objectieven. Een vernieuwde uitvoering hiervan met AF-S, Nano en VR zou helemaal top zijn!

terts

Bericht door terts » zo okt 25 2009 4:48 pm

Mooie serie, genieten, complimenten!

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » zo okt 25 2009 4:55 pm

De hele fotoserie is geweldig! Foto 4 springt er echt uit. Mooi hoor :D

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 25 2009 5:33 pm

Skippy schreef:@ Patrick; bedankt, namen toegevoegd!
Ik begrijp bij het zien van de namen waarom je ze weggelaten had; er zitten heel wat vingerkrakers tussen! :mryellow:

Ik heb het altijd opvallend gevonden dat dammen zoals wij het hier spelen iets is dat gaat tussen Nederlanders, Russen (en Europese landen die ooit bij de Sovjet-Unie hoorden), en..... Afrikanen. :egeek:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ruud V.
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ruud V. » zo okt 25 2009 5:39 pm

Zwart/wit fotografie blijft prachtig.
gr. Ruud

D610/D90/, glas en de Macbook R.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo okt 25 2009 5:43 pm

Patrick schreef:
Skippy schreef:@ Patrick; bedankt, namen toegevoegd!
Ik begrijp bij het zien van de namen waarom je ze weggelaten had; er zitten heel wat vingerkrakers tussen! :mryellow:

Ik heb het altijd opvallend gevonden dat dammen zoals wij het hier spelen iets is dat gaat tussen Nederlanders, Russen (en Europese landen die ooit bij de Sovjet-Unie hoorden), en..... Afrikanen. :egeek:
Vingerkrakers inderdaad, maar de meeste gekopieerd van http://www.updb-dammen.nl. Ik moest alleen even bedenken wie wie is, gelukkig had ik met mijn Iphone vantevoren het spelschema met bijbehorende foto's van de spelers gekopieerd :D

Tja, dammen blijkt inderdaad een tot een relatief klein aantal landen berperkte topsport!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”