Paddo's!

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jay

Paddo's!

Bericht door Jay » ma okt 26 2009 8:08 pm

Gisteren door de bossen gestruind in Weert op zoek naar Paddestoelen. Zie hier mijn oogst! 8)

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden...

Jay

Re: Paddo's!

Bericht door Jay » ma okt 26 2009 10:47 pm

Dan geven we hem maar even een schopje om hem weer onder de aandacht te brengen 8)

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » ma okt 26 2009 11:52 pm

Zo, dat zijn veel verschillende soorten :shock:
Mooie kleuren, en ook blauwe paddo's :huh: (nooit gezien)
Nou, van mij ook de groeten

Guy

Bericht door Guy » di okt 27 2009 9:42 am

heej Jay,

Mooie paddo's!

voor mij nummer 1 en 4!

greetzz
Guy

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di okt 27 2009 9:55 am

Mooie frisse foto's: prachtige kleuren. Een genoegen om naar te kijken.
Misschien moet je de exif gegevens er (weer) even aankoppelen.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di okt 27 2009 10:35 am

Mooie paddo's, lekkere kleuren. Mooie serie.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Jay

Bericht door Jay » di okt 27 2009 5:00 pm

Marten schreef:Mooie frisse foto's: prachtige kleuren. Een genoegen om naar te kijken.
Misschien moet je de exif gegevens er (weer) even aankoppelen.
Volgens mij zitten die gewoon nog in de foto hoor.

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » di okt 27 2009 5:50 pm

Hallo Jay,

mooie foto's zeg , ik werk zelf 15 jaar in Weert , maar heb me nog nooit de moeite gedaan om eens de bossen in te gaan voor foto's te maken.
en als ik jou resultaten bekijk is dat echt de moeite waard.

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Tobias

Bericht door Tobias » di okt 27 2009 5:51 pm

@Jay

Wat een indrukwekkende serie paddo's. Iedere liefhebber zou direct uit zijn dak gaan om een dergelijke diversiteit aan te treffen.

Foto 4 en 5 vind ik het meest geslaagd.

Wat ik jammer vind is dat het wat slordig overkomt allemaal te recht voor zijn raap is gefotografeerd. Met iets meer moeite zou het er zoveel beter uit kunnen zien.

Nu ben ik geen voorstander om te gaan snoeien enz. maar een sprietje weg buigen mag wat mij betreft.

In de handel zijn er reflectieschermen (lastolite) met een doorsnee van 30cm te koop aan de éne kant wit andere kant goudfolie. Opgevouwen in het hoesje bedraagt de diameter slechts 16 cm.

Als je ook nog een stukje opaal achtig perspex op de kop weet te tikken dan heb je voor rond de 40 euro een buiten studio waarmee je een pracht van belichting kunt creëren.

Jay

Bericht door Jay » di okt 27 2009 6:47 pm

@Tobias

Ik heb bij een aantal foto's 'iets' wat takken weggehaald maar ik heb er bewust wat voor gelaten zodat het 'natuurlijk' blijft.
Het rechttoe rechtaan: sja, het was te vochtig om languit op de grond te gaan liggen dus het was de camera een centimeter of wat van de grond en gokken maar. (Op foto 5 en 6 na)

En ja, de flitsset. Nee dankje :) ik wil soms best de tijd nemen om een foto te nemen en na te denken over compositie, maar om ook nog eens een hele opstelling te gaan maken vind ik voor mezelf een beetje teveel.
1: Ik ben meer bezig met het opstellen per paddestoel dan dat ik aan het fotograferen ben
2: Mijn flitservaringen zijn nul komma nul :)

Tobias

Bericht door Tobias » di okt 27 2009 7:22 pm

@Jay
Ik heb het niet over flitsen maar over een reflectie schermpje en eventueel een stukje opaal perspex om het licht wat af te zwakken. Het opbouwen van zo'n setting vraagt niet meer dan een paar minuten. Met alleen een reflectie schermpje is al heel veel te behalen.

Zie het als een tip. Maar blijf vooral fotograferen zoals jij het meest plezierig vind.

Wat betreft je benadering van het zo natuurlijk mogelijk is een keuze waar ik in mee kan en ook niet als echt storend ervaar. Ik ben gewoon enthousiast over je serie en liet even mijn gedachten de vrije loop. :|

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”