@ Eeuw:
Jep, dat zag ik achteraf van de reflectie. Had de softbox een tikkeltje naar boven moeten plaatsen. Volgende keer beter op letten. De schaduw langs het blikje kon ik niet vermijden op dat moment, dit was het meest haalbare wat ik eruit had kunnen halen.
Spiegeling moet ik dus nog aan werken. Ok, bedankt voor de feedback.
@ Martijn:
Zoals ik al zei, inderdaad had ik beter op moeten letten en de softbox wat hoger plaatsen, dan was dat ook niet zichtbaar geweest.
Dat is nu ook de kracht van beeldbewerking, achteraf altijd het e.e.a te corrigeren. Maar het was niet mijn bedoeling om de boel te belazeren zoals jij 't noemt. Maar dit was het meest haalbare te regelen tijdens het maken van de foto.
De opdracht is ervoor om schaduw en reflectieloos te werken, zodat een desktop publisher of vormgever het beeld makkelijk uit kan snijden.
@ yoyo:
Inderdaad, valt me nu ook op dat je de knik niet meer ziet. De reflectie vond ik te storend dus heb het wat weg gepoetst. Nu kan ik net zo goed de hele knik eruit halen. Oogt 't wel meteen een stukje onrealistischer, maar dan had ik het maar van te voren goed moeten doen. Eigen schuld, 't is of 't een of 't ander.
De scherpte kan ik me niet helemaal in vinden? Zoals ik het hier zie is de scherpte op de foto in de eerste post, dik in orde. Natuurlijk met een beetje hulp. Als je doelt op de post met de originele versie, dan zou je inderdaad kunnen constateren dat er wat scherpte mist. Al is dat wel het beste te beoordelen als je de JPEG fine resolutie hebt en beoordeeld op 50 %
@ Patrick:
Jep, dat ga ik je vertellen. Al onze fotografie opdrachten die ingeleverd moeten worden, moeten op print (en het liefst door profotonet)
Persoonlijk vind ik dat niet erg, ik heb altijd graag prints gezien en heb ze ook graag. Dan is het werk ook "echt" is wat anders dan alleen maar alles digitaal houden en zien.
CHOCOMEL!
- soulpic
- Forumlid
- Contacteer:
Re: CHOCOMEL!
"Imagination is far more important than knowledge"
- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: CHOCOMEL!
Ik bedoelde de spiegeling, die klopt niet. Kijk maar naar het origineel. Verder snap ik nu waarom ik het er wat raar uit vond zien nu ik het origineel zie. Je hebt de reflectie niet heel subtiel weggepoetst.soulpic schreef: @ Boldey:
Wat is er niet kloppend aan? (dit is de eerste keer dat ik dit zo toegepast heb, dus feedback welkom)
De originele opname is schaduw en reflectieloos.
Achteraf heb ik een aantal bewerkingen in PS gedaan om het er niet zo plat te laten uit zien. Daarom heb ik ook gekozen voor een blauwe achtergrond en een weerspiegeling om een beetje diepte te creëren.
Maar los van dat, een reflectieloze, schaduwloze opname krijg je toch met 2 lichtbronnen aan weerskanten? Frontaal flitsen lijkt me daar niet geschikt voor. Ik verder niet technisch onderbouwd als het op studio-flitsen aankomt, dus correct me if I'm wrong...
Wat je verder vertelt over je mede-leerlingen komt in je eerste post behoorlijk denigrerend over en daar zul je nooit enig begrip voor krijgen. Het zal je groepsgenoten aan hun reet roesten hoe gemotiveerd jij doet en bent, uiteindelijk gaat het om het resultaat, een (goede) fotograaf worden. Het lijkt me dat je meer hebt aan samenwerking dan aan concurrentie...