Sigma 70-200 2.8 geeft vieze kleuren
Re: Sigma 70-200 2.8 geeft vieze kleuren
Je realiseert je wel dat die Nikon echt véél duurder is? Misschien niet echt een heel eerlijke vergelijking... 

gekocht in almere?
ene meneer van der l****n ??
heb ik ook naar gekeken.
ik heb een nieuw hsm2 exemplaar gekocht, en die heeft nergens last van (al heb ik hem sinds vanmiddag)
ene meneer van der l****n ??
heb ik ook naar gekeken.
ik heb een nieuw hsm2 exemplaar gekocht, en die heeft nergens last van (al heb ik hem sinds vanmiddag)
Nee, die in Almere staat nog te koop. Is er wat mee dat je dat zo speciaal aanhaalt?
nee, buiten dat hij behoorlijk geld vraagt, voor een objectief dat ruim 3 jaar oud is..
sigma levert er 3 jaar garantie bij.. meneer had geen bonnetje, helemaal niets..
vind toch vreemd dat je als pro fotograaf een 70-200 2.8 verkoopt, en dat NET buiten de garantie periode..
en dan nog vrij veel geld vragen..
ik vertrouwde het niet.. (noem me een zeikerd, dat mag in deze)
voor mij reden genoeg om 150 euro erbij te leggen voor een nieuwe, incl 3 jaar garantie e.d.
(want dat was het verschil tussen de uiterste prijs en een nieuwe)
sigma levert er 3 jaar garantie bij.. meneer had geen bonnetje, helemaal niets..
vind toch vreemd dat je als pro fotograaf een 70-200 2.8 verkoopt, en dat NET buiten de garantie periode..
en dan nog vrij veel geld vragen..
ik vertrouwde het niet.. (noem me een zeikerd, dat mag in deze)
voor mij reden genoeg om 150 euro erbij te leggen voor een nieuwe, incl 3 jaar garantie e.d.
(want dat was het verschil tussen de uiterste prijs en een nieuwe)
Nee van iemand anders! Maar ik ben er al achter dat het vooral aan mijn eigen handelen ligt. Ik ga morgenochtend weer met camera op pad, eens kijken of ik met de gegeven tips er betere platen uit haal 

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Maak ze dan in RAW. Mocht je met de standaard instellingen dan nog problemen hebben is het met bewerking in bijv. Capture NX nog prima aan te passen. Eventueel met een bestand online zodat anderen het met een bewerkte instructieset weer teug kunnen sturen. Die gegevens kun je dan bestuderen zodat je er iets van opsteekt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
as Zondag ga ik mijn 2e hansje Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM halen.
Wil echter wel zeker weten dat dit objectief (volledig) voldoet aan mijn verwachtingen.
Ben meer een natuurfotograaf en zal deze lens mee nemen op mijn trip in Juni naar (indien goedgekeurd door mijn werkgever) Helgoland.
Daar zal ik me oa bezig houden met vluchtplaten dus zal dit objectief moeten kunnen anticiperen.
Ik gebruik ook de Sigma 500 F4.5 en ben danig tevreden over deze lens.
Ook de HSM voldoet zeker aan mijn verwachtingen en verwacht daarom niet dat de HSM van de 70-200 minder zal zijn.
Uiteraard mag ik de lens uitproberen en zal jullie op 2 date houden of de verwachtingen zijn uitgekomen.
Gun uzelf het plaatje, maar vooral ook een ander
Wil echter wel zeker weten dat dit objectief (volledig) voldoet aan mijn verwachtingen.
Ben meer een natuurfotograaf en zal deze lens mee nemen op mijn trip in Juni naar (indien goedgekeurd door mijn werkgever) Helgoland.
Daar zal ik me oa bezig houden met vluchtplaten dus zal dit objectief moeten kunnen anticiperen.
Ik gebruik ook de Sigma 500 F4.5 en ben danig tevreden over deze lens.
Ook de HSM voldoet zeker aan mijn verwachtingen en verwacht daarom niet dat de HSM van de 70-200 minder zal zijn.
Uiteraard mag ik de lens uitproberen en zal jullie op 2 date houden of de verwachtingen zijn uitgekomen.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hoi Robby. Die fotos van de herten, zijn gemaakt met de Sigma 500 ?
Ik heb zelf niet zo'n bereik, maar ik woon dicht bij de hoge Veluwe en 'het trekt aan mij'.
lock
ps. op jouw site staat bij reportages 'besrpeken'.
Ik heb zelf niet zo'n bereik, maar ik woon dicht bij de hoge Veluwe en 'het trekt aan mij'.
lock
ps. op jouw site staat bij reportages 'besrpeken'.
Hi Lock,
!
En inderdaad, de foto's vd herten zijn gemaakt met de 500...mooie lens, hoor!
Groeten
Da's Moluks voor "bespreken"ps. op jouw site staat bij reportages 'besrpeken'

En inderdaad, de foto's vd herten zijn gemaakt met de 500...mooie lens, hoor!
Groeten