Door ruil een mooie Micro 55mm in bezit gekregen, niets erbij ontvangen, zat ook geen zonnekap bij, klopt dat, is er een zonnekap voor nodig?
De lens loopt over het gehele scherpstel bereik mooi egaal, alleen aan het eind, kortste instelafstand, loopt hij moeilijk, heeft dat een reden?
Micro 55mm 2.8 Ai
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Micro 55mm 2.8 Ai
Op je eerste vraag kan ik antwoord geven, nee, er hoort geen zonnekap bij.
Antwoord op vraag twee blijf ik je schuldig.
Antwoord op vraag twee blijf ik je schuldig.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Gert,
ad 1: kijk eens naar de constructie: zo'n lens heeft niet echt een zonnekap nodig.
Indien gewenst kan je de zonnekap voor een 35mm objectief eropzetten, afhankelijk van de FX/DX keuze.
ad 2: een stroever lopen kan te maken hebben met oud vet in de scherpstelling. Het kan vanzelf overgaan, het alternatief is opnieuw te laten smeren.
Groeten, Gijs
ad 1: kijk eens naar de constructie: zo'n lens heeft niet echt een zonnekap nodig.
Indien gewenst kan je de zonnekap voor een 35mm objectief eropzetten, afhankelijk van de FX/DX keuze.
ad 2: een stroever lopen kan te maken hebben met oud vet in de scherpstelling. Het kan vanzelf overgaan, het alternatief is opnieuw te laten smeren.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Jur
- Forumlid
- Contacteer:
Volkomen juist. Zonder filter is beslist geen zonnekap nodig. Met filter wordt de HN-3 zonnekap van de 35mm aanbevolen.gijs sandberg schreef:ad 1: kijk eens naar de constructie: zo'n lens heeft niet echt een zonnekap nodig. Indien gewenst kan je de zonnekap voor een 35mm objectief eropzetten, afhankelijk van de FX/DX keuze.
Jur