Gisteren op het zoom.nl gekkenhuis stond ik met een van de mannen van de tokina stand te praten. Deze wist me te vertellen dat ze zeer binnenkort ook Nissin flitsers op de nederlandse markt gaan brengen. Tot nu toe was er af en toe een partij van dit merk te vinden en kocht men ze ook wel via ebay direct uit het verre oosten.
De nissin 466, 622 en de 866.
Ik heb ze even mogen bekijken, helaas niet testen want men had enkel canon flitsers mee. Bouwkwaliteit komt goed over, doet eigenlijk niet onder voor nikon en doet erg denken aan pentax flitsers. De 866 is duidelijk het paradepaardje van de serie. Een kleuren lcd schermpje met orientatie sensor, kleine invulflits voor als je de grote op bounce hebt staan en, volgens de man van tokina, ook CLS compatible.
Zelf heb ik een sb-600 waar ik tevreden over ben maar ik ben toch erg nieuwsgierig naar hou comptabile deze flitsers zullen zijn.
Nissin komt naar nederland
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Nissin komt naar nederland
Een pakweg 30 jaar geleden heb ik ook eens een Nissin staafflitser gehad. Beviel me toen prima.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: Nissin komt naar nederland
De grote vraag, net zoals bij elke non-nikon flits, is natuurlijk hoe goed hun iTTL kloon is, dat moet getest worden.