Hasselblad kondigt H4D aan.

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Hasselblad kondigt H4D aan.

Bericht door M.Oorthuis » vr sep 25 2009 11:02 pm

Hasselblad heeft vandaag de H4D aangekondigd. Leverbaar in twee modelletjes, naar keuze met 50 of 60 megapixels.

De belangrijkste vernieuwing is het autofocussysteem: True Focus met Absolute Position Lock (APL).
Met dit systeem kan je nauwkeuriger focussen en recomposen. De camera berekent aan de hand van de verticale en horizontale beweging van de camera na de focus lock hoeveel de focus aangepast moet worden en geeft dit instantaan door aan de lens.

Ook de software van Hasselblad is verbeterd. Phocus 2.0 is sneller, heeft meer features en zou simpeler in gebruik moeten zijn.

De H4D-60 is vanaf november leverbaar voor het luttele bedrag van 28.995 euro.
Voor de H4D-50 zal je tot Q1 2010 moeten wachten, maar dan bespaar je wel 9000 euro. En je kan nu alvast een H3D-50 kopen, die kan je dan gratis upgraden naar de H4D-50.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yoyo

Re: Hasselblad kondigt H4D aan.

Bericht door yoyo » vr sep 25 2009 11:40 pm

Haal ik morgen een H3D-50... :mrgreen:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za sep 26 2009 12:02 am

Uit de coffeecorner gevist. Serieus genoeg als onderwerp.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Remco H

Bericht door Remco H » vr nov 06 2009 6:16 pm

Een Hasselblad zal best leuk zijn, maar is wel erg duur. Vooral versies met een hoge resolutie. En de objectieven komen daar nog bij. Die zijn qua prijs zeg maar van Leica M9-niveau, alleen gaat het dan om middenformaat.

Een Mamiya lijkt mij financieel veel aantrekkelijker als middenformaatcamera. Als je met middenformaat digitaal wilt, is dat best duur (digitale achterwand of gehele digitale body). Maar de objectieven van Mamiya zijn best betaalbaar. Je zit dan niet zo heel ver af van het financiële plaatje van een uitrusting als: Nikon D3x, met de beste Nikon-objectieven.
En ook zij kunnen blijkbaar best wat goeds maken: "...which are reputed for the extremely high optical quality of their lenses." (Betreft de Mamiya 6 en 7. Bron: Wikipedia.) Hopelijk gaat dat ook redelijk op voor de 645 AFD-objectieven.
Ik denk, dat als ik mijn Nikon-verzameling mooi compleet heb gemaakt, dat ik wel een Mamiya erbij wil...

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”