Esther ZW portret

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Esther ZW portret

Bericht door Boldey » wo nov 04 2009 9:06 pm

Natuurlijk licht vanuit een raam en een witte muur. Geschoten met m'n D80, 50mm 1.8 @ f2.2, 1/200 en ISO 200. Alle commentaar en tips zijn meer dan welkom. Ik zie toch wat ruis links. ZW omzetting heb ik gedaan met de Alien Skin Exposure plugin in PS CS3. Ik heb geprobeerd een vloeiender huidtoon te krijgen maar krijg het niet voor elkaar. Loop ik tegen de beperkingen van m'n D80 aan en zou een D300 dat beter doen of zit ik ergens fout met de nabewerking?

Afbeelding

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Esther ZW portret

Bericht door Matthieu » wo nov 04 2009 9:15 pm

Hoi Jasper,

ik had hem al gezien op flickr.
Was er meteen weg van.
Die ogen van het (mooie) meisje
zijn krachtig en máken het portret.
compositie en bewerking vind ik geslaagd
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

ruud.zwakenberg

Bericht door ruud.zwakenberg » wo nov 04 2009 9:22 pm

Hoi Jasper,

Bijzondere foto, spreekt wat mij betreft absoluut. Minpuntje vind ik de ongelijke helderheid van haar ogen waardoor het lijkt alsof ze één nep-oog heeft.

Als je de nadruk op haar mooie ogen wilt leggen, dan zou ik er voor zorgen dat ze beiden evenveel licht vangen. En ik zou me niet zo druk maken om de ruis, het stoort mij absoluut niet (maar ik heb dan ook geen super scherm).

Groetjes,
Ruud

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » wo nov 04 2009 9:59 pm

hallo Jasper,

ik zou je geen tips kunnen geven , want daar heb ik de ervaring nog niet voor , maar ik vind het een super mooie foto in z'n geheel.

groeten Jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo nov 04 2009 10:56 pm

Mooi indringend portret......
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Tobias

Bericht door Tobias » do nov 05 2009 4:04 pm

Tjee wat voor tips heb je nodig?

Los van alle (onbelangrijke tools en camera) Ik vind het een foto waar je naar blijft kijken. Hard, zacht, mooi van compositie, apart model die zwart wit verdient. Man je hebt een pracht foto gemaakt. Niet verder over nadenken en gewoon zo doorgaan wat je mooi vind om te doen. :!:

Alhoewel, onzekerheid is vaak de weg naar perfectie. 8)

Boldey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Boldey » za nov 07 2009 5:31 pm

Bedankt voor de reacties :D Ik heb erg veel zwart-wit portretten bekeken de laatste tijd en het viel me op dat portretten geschoten met een D3 of D300 of [*kuch*]canon[*kuch*] 5d oid vaak zo strak zijn qua huidtonen, vooral in de donkere gedeelten. Maar het gaat idd natuurlijk om de foto, en de 50mm 1.8 is ook een superlens voor dergelijke foto's...

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » za nov 07 2009 5:57 pm

Boldey schreef:Bedankt voor de reacties :D Ik heb erg veel zwart-wit portretten bekeken de laatste tijd en het viel me op dat portretten geschoten met een D3 of D300 of [*kuch*]canon[*kuch*] 5d oid vaak zo strak zijn qua huidtonen, vooral in de donkere gedeelten. Maar het gaat idd natuurlijk om de foto, en de 50mm 1.8 is ook een superlens voor dergelijke foto's...

De fotograaf is belangrijker dan het fototoestel.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » za nov 07 2009 10:03 pm

Wow, super die ogen, al sluit ik me wel een beetje aan bij het commentaar van Ruud hierboven - misschien het gezicht iets meer naar het licht toe draaien om een meer gelijke belichting van de ogen te bewerkstelligen?

Verder niets meer aan doen - hele mooie plaat.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 07 2009 10:12 pm

Boldey schreef:Bedankt voor de reacties :D Ik heb erg veel zwart-wit portretten bekeken de laatste tijd en het viel me op dat portretten geschoten met een D3 of D300 of [*kuch*]canon[*kuch*] 5d oid vaak zo strak zijn qua huidtonen, vooral in de donkere gedeelten. Maar het gaat idd natuurlijk om de foto, en de 50mm 1.8 is ook een superlens voor dergelijke foto's...

Gave foto Jasper, lekkere eigen stijl heb je toch. Dat van die z/w portretten begrijp ik niet zo, mijn ervaring met de D700 (zelfde sensor als de D3) is juist dat m.n. portretten geschoten met de105mm 2.0 DC heel erg fraai zijn waarbij dit objectief genadeloos elke imperfectie vastlegt. Kijk hier maar eens http://www.flickr.com/photos/lucdeschep ... 651331158/ Zou het niet zo zijn dat de huid dan in de nabewerking te glad gesjopt wordt?

GdP

Bericht door GdP » zo nov 08 2009 4:19 pm

Mooi!

Ik had wel graag ook haar kin scherp gezien.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”